Audi a prezentat noul Q8: SUV-ul coupe are direcție integrală, un interior preluat de pe limuzina A8 și motorizări cu sistem micro-hibrid
Audi Q8 a fost prezentat oficial. SUV-ul coupe are un design inspirat de conceptul Q8 Sport, un interior preluat de pe sedanul A8 și motorizări cu sistem micro-hibrid. Sistemul quattro și direcția integrală fac parte din oferta constructorului german.
Audi a pregătit un eveniment special în China, ocazie cu care a prezentat noul Q8. Primele imagini cu noul SUV-ul german au fost deja publicate de un website din Portugalia, însă acum avem și informații complete despre Q8.
Din punct de vedere estetic, noul Audi Q8 preia elementele de design de pe conceptul Q8 Sport, prototip pe care l-am admirat în urmă cu un an în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Zona frontală este dominată de grila Singleframe cu elemente cromate poziționate vertical, de prizele de aer mari și de blocurile optice cu LED. În partea din spate, Audi Q8 integrează un eleron amplasat pe hayon, un spoiler agresiv, două terminații pentru sistemul de evacuare și o bandă LED care unește stopurile.
Audi Q8: date esențiale
● Noul Audi Q8 măsoară 4.99 metri lungime, are o lățime de 2 metri, iar înălțimea măsoară 1.71 metri. Conform oficialilor germani, ampatamentul măsoară aproape 3 metri. Comparativ cu Q7, noul SUV pregătit de Audi este mai lat, mai mic și mai scund. Totodată, nemții spun spațiul oferit pasagerilor are cele mai bune valori comparativ cu rivalii din segment (BMW X6 și Mercedes-Benz GLE-Coupe).
● Audi spune că volumul portbagajului atunci când scaunele din spate sunt rabatate ajunge la 1.755 de litri. Nemții nu comunică o altă valoare pentru volumul portbagajului, însă zvonurile inițiale spuneau că noul Q8 poate "înghiți" până la 605 litri cu bancheta din spate în poziție normală.
● Noul Audi Q8 va fi disponibil cu sistemul de tracțiune integrală quattro și, opțional, cu sistemul de direcție integrală. Suspensia pneumatică cu controlul amortizoarelor va fi și ea disponibilă opțional pe noul Q8. Aceasta poate fi reglată atât manual, cât și automat, în funcție de modul de conducere selectat.
● Cei care au urcat în noul A8 sau au văzut fotografiile cu interiorul limuzinei Audi vor observa o mulțime de elemente asemănătoare și pe SUV-ul Q8. Instrumentarul de bord anunțat de Audi pentru noul Q8 se numește, normal, Virtual Cockpit și integrează un ecran de 12.3 inch.
● Alături de acest ecran, Audi a pregătit o consolă centrală futuristă. În partea superioară, nemții oferă un ecran de 10.1 inch, în timp ce controlul climatizării se realizează prin intermediul unui display tactil de 8.6 inch. Pentru ca totul să fie cât mai familiar, Audi a pregătit un sistem care emite sunetul unui click de mouse în momentul în care ocupanții activează diverse funcții, în timp ce suprafața atinsă produce o vibrație scurtă. Pentru melomani, nemții au pregăti sistemul audio de top Bang & Olufsen Advanced.
● În materie de tehnologii de siguranță, Audi Q8 promite un arsenal generos: 17 senzori, cinci camere video și un scaner laser. SUV-ul coupe dezvoltat de nemți oferă cruise control assist, tehnologie care completează clasicul cruise control adaptiv. istemul Efficiency Assist a fost gândit pentru a promova condusul economic, iar pachetul City Assist avertizează șoferul (vizual și auditiv) cu privire la mașinile care se deplasează perpendicular pe direcția de mers și care prezintă un potențial pericol.
● Noul Audi Q8 va fi disponibil începând cu luna iulie. Pentru moment, nemții vor comercializa doar versiunea Q8 50 TDI. Aceasta are un motor V6 de 3.0 litri diesel care oferă 286 de cai putere și 600 Nm. Unitatea este cuplată la o cutie automată cu opt trepte, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.3 secunde. Viteza maximă se oprește la 232 km/h.
● Începând cu anul viitor, Audi va introduce pe Q8 și versiunile 55 TFSI și 45 TDI. Varianta Q8 55 TFSI va avea un motor pe benzină de 3.0 litri care produce 340 de cai putere, în timp ce versiunea Q8 45 TDI promite un motor diesel, tot de 3.0 litri, dar cu 231 de cai putere. Conform oficialilor germani, motorizările cu șase cilindri vor integra un sistem micro-hibrid la 48V. Mulțumită acestuia, funcția de "coasting" funcționează între 55 km/h și 160 km/h, iar sistemul start-stop este capabil să intervină și să oprească/pornească motorul până la viteze de maximum 22 km/h.
Vis pe roti ! Pe asta chiar l-au reusit. Acum cred ca stai sa te gandesti mult sa alegi Q8 sau Cayenne....parca Q8 e mai fain.