Audi a lansat cel mai usor A5 Coupe, in versiune concept

Publicat joi, 01.10.2009 10:34 de Bogdan Mirică

Audi a prezentat publicului cel mai usor A5 Coupe in stadiu de concept. Versiunea 2.0 TFSI a modelului german cantareste cu 110 kg mai putin decat cea standard.

Desi nu a fost lansat pe piata de foarte mult timp, A5 Coupe are parte deja de prima versiune concept. Constructorul german a lansat de curand conceptul A5 Lightweight, care propune o abordare mai "usoara" a coupe-ului.

Nemtii au reusit sa scada masa totala a modelului cu peste 100 de kilograme, de la un total de 1420 kg pana la 1310 kg. Rezultatul a fost posibil datorita folosirii unei structuri din aluminiu, recunoscuta sub denumirea de Audi Space Frame. Prototipul este propulsat de un motor pe benzina, de 2.0 litri TFSI si 211 cai putere, care ii permite sa atinga un raport putere/tona de 161 cai.

In comunicatul oficial emis odata cu lansarea noului prototip, Audi a declarat ca structura din aluminiu permite performante imbunatatite in materie de consum si emisii dar si implementarea unor motorizari mai mici si implicit a unor componente cu o masa redusa. In plus, o masa redusa ii permite modelului sa isi imbunatateasca manevrabilitatea si sa sporeasca confortul interior.

Desi Audi nu intentioneaza sa produca in serie noul A5 Lightweight, ideile folosite de germani pentru crearea versiunii concept vor fi probabil folosite pe viitoarea generatie a coupe-ului, unde vom intalni structura din aluminiu.

  • b76, joi, 01.10.2009 10:56

    in materialul lor aratau cum printr-o greutate mai usora se poate ajunge la aceleasi performante cu un motor mai putin puternic, ei comparandu-l cu un model a5 de serie cu motor de 3.2.

  • Challenger, joi, 01.10.2009 11:01
    @b76

    Mai mult propaganda electorala.......

  • nicu, joi, 01.10.2009 12:39
    get lost whoosy

    @Challenger bine mai desteptule! tu stii macar unde este axa cu came? nu cred ca esti capabil sa tii o cheie de 16 in mana.... Uite asa se face ca cei care repara frigidere isi dau parerea intr-un domeniu unde mintile luminate isi fac treaba.

  • virgil, joi, 01.10.2009 14:50
    greutatea este enorm de importanta la o masina

    Sunt si eu de acord si sustin (am simtit asta clar - deci nu e doar un punct de vedere teoretic - conducand masini de la toyota yaris 1.0 pana la BMW 760 L = 2.2 tone - si sa nu uit celebrul Cielo care full avea doar 1046 de kg!!!). Greutatea se simte in manevrabilitate, in acceleratii (si va spun ca si la un motor de 6 litri (760 Li) se simte!! - ex: in depasiti am simtit nevoia sa trec pe modul sport al cutiei de viteze pentru a merge mai natural... Aproape ca am un regret dupa vechiul Cielo care, cu cele doar 1046 kg era aproape un kart pe langa masinile de azi (si Yarisul de 1.0 e cu vreo 2 sute de kg mai greu...)