Au rămas 7! Acestea sunt maşinile finaliste în European Car of the Year 2014

Publicat marţi, 17.12.2013 13:23 de Mircea Meșter

BMW i3 şi Tesla Model S au reuşit să se califice între cele şapte modele finaliste ale ediţiei 2014 Car of the Year. Celelalte modele cu şanse la victorie sunt Citroen C4 Picasso, Mazda3, Peugeot 308, Skoda Octavia şi Mercedes-Benz S-Klasse.

Juriul competiţiei europene Car of the Year a decis cele şapte maşini finaliste ale ediţiei 2014 a prestigiosului concurs. Cu un amestec interesant de segmente, concepte şi propulsii, European Car of the Year (COTY) 2014 se anunţă o competiţie interesantă cu un câştigător imposibil de ghicit chiar şi de ochii avizaţi ai jurnaliştilor auto.

În finala competiţiei au rămas, astfel, trei modele compacte, dar de concepte diferite (Mazda3, Peugeot 308 şi Skoda Octavia), un monovolum compact (Citroen C4 Picasso), o limuzină de lux (Mercedes-Benz S-Klasse) şi două maşini electrice de asemenea foarte diferite: citadina BMW i3 şi Tesla Model S, cea mai scumpă maşină cu motor electric de pe piaţă.

Competiţia se anunţă cu atât mai strânsă cu cât majoritatea concurenţilor care au ajuns în această fază a competiţiei au primit review-uri eminamente pozitive din partea jurnaliştilor, iar rezultatele din vânzări sunt peste aşteptările iniţiale ale constructorilor. 

NUMELE MARI ELIMINATE

Poate mai interesantă decât lista finaliştilor este cea a modelelor eliminate până în această fază a competiţiei. Vorbim de nume mari ale industriei şi de maşini care au atras foarte multă atenţie din partea publicului, precum BMW X5, Toyota Auris şi Corolla, Seat Leon, Renault Captur, Range Rover Sport, Mercedes-Benz CLA, Lexus IS, Jaguar F-Type, Hyundai i10 sau Ford Kuga

Câştigătorul competiţiei COTY 2014 va fi anunţat în luna martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

via COTY

  • tigershark, marţi, 17.12.2013 13:45

    Sper sa castige Tesla Model S,chiar merita,desi nu cred ca europeanul orgolios si plin de el va vota o masina americana.

  • Andi, marţi, 17.12.2013 13:48

    Presimt ca Octavia primeste coronita! :)

  • bob, marţi, 17.12.2013 13:55

    Mercedes-Benz S-Klasse.

  • davidjupanu, marţi, 17.12.2013 14:00

    deci e clar.....ori BMW i3 ori Tesla S va fi castigatoarea sau cel putin vor ajunge amandoua in finala.....eu as prefera sa castige Mazda 3 care are o anumita sansa sau mercedes S-Klasse care zic eu nu are nici o sansa sa castige.poate va ajunge in finala......eu vad finala asa.....castigatoare 1. Tesla S 2. BMW i3 3. Mazda 3

  • Ducu, marţi, 17.12.2013 14:01

    Bataia va fi inter Mazda,Citroen,Peugeot si Skoda.C4 fiind cel mai frums dintre cele 4

  • roxrml, marţi, 17.12.2013 14:06

    Tesla Model S este de departe avangarda [the preview] a ceea ce va fi considerat masina in viitor. Raportul dintre pret (pretul din SUA... pretul real al masinii, nu cu inca 5 adaosuri de intermediari, ci pretul la care se vinde la prima mana), confort interior, calitate constructiva, costuri de intretinere, fiabilitate si putere (forta) este imbatabil. Greu sa NU intuiesti castigatorul :)

  • flavius, marţi, 17.12.2013 14:35

    Pacat de eliminarea Jaguar F-Type Coupe.Este cel mai reusit dintre toate !

  • zorro, marţi, 17.12.2013 15:06

    Voi nu vedeti ca totul e politica? de aceea au intrat in finala doua masini electrice si au fost eliminate SUV-urile care nu prea mai sunt acceptate socila vorbind in societatea vestica din cauza consumurilor considerate mari. tehnic nu e niciun motiv sa elimini X5 sau Range Sport sau senzationalul F-Type roadster. chiar renault captur merita o sansa pt ca e in ton cu moda.

  • Misha, marţi, 17.12.2013 15:28

    Apropos de cele doua masini electrice.... Vorbim de una netestata EuroNCAP si de un care a obtinut odar 4 stele...

  • nos, marţi, 17.12.2013 16:00

    @Misha Model S a primit punctaj maxim la testele americane NHTSA,fiind cea mai sigura masina testata de ei pana in prezent.Cu siguranta va obtine lejer 5 stele la testele EuroNCAP. BMW i3 a obtinut doar 4 stele la testele de siguranta europene.

  • Dacia Plant, marţi, 17.12.2013 16:11

    Presimt ca o sa castige S-class deoarece este un pas important in lumea auto. i3 este nou si inca nu prea are ce sa demonstreze deci l-as exclude. Dar ma tot gandesc si la Octavia care ar putea sa surprinda.

  • Catalin, marţi, 17.12.2013 16:33

    Sa pui Octavia si S-Class in aceeasi lista e ca si cand ai spune Spiru e facultate mai buna decat M.I.T fiindca mai multi isi permit sa plateasca taxa..........sigur aia care au facut lista se duc cu bicicleta la servici:|

  • Dacia Plant, marţi, 17.12.2013 17:03

    @Catalin: Din cate stiu premiul nu se da dupa influenta. Asta ar insemna ca in fiecare an sa castige premiul doar modelele de lux (S, 7, A8, etc). Sunt anumite criterii.

  • eu, marţi, 17.12.2013 17:42

    In 2011 a fost Nissan Leaf (wtf), anul trecut a fost Ampera/Volt (wtf), deci e cam clar trend-ul. Eu sunt ferm convins ca si anul acesta COTY o sa fie o masina electrica si Tesla pare sa fie pe drumul cel bun, iar i3 nu cred ca are nici o sansa reala sa castige. De altfel nu sunt convins ca intra in top 3.

  • dan, marţi, 17.12.2013 19:29

    Avand in vedere baremul de votare pentru concursul acesta, ar trebuii schimbat numele de la Car of the year la Reasonable priced car of the year. Niciodata nu v-a castiga o masina SCUMPA (s klasse, tesla, evoque)

  • LUCCI, marţi, 17.12.2013 20:58

    Ce inseamna de fapt ,,Masina anului''? Cea mai frumoasa, cea mai fiabila, cea mai economica, cea mai inovativa?...Dar nu-mi puneti Peugeot 308 aici Sau C4Picasso....va rog! Eu as vota Mazda , S-ul si apoi Octavia.Cele doua televizoare cu oti nu sunt masini ci exercitii tehnice.

  • @Dacia Plant, marţi, 17.12.2013 22:13

    "o sa castige S-class deorece e un pas important in lumea auto" Daca S-ul e un pas important, atunci Tesla sau I3 ce mama dracului sunt? Comparatia intre Tesla si o masina cu motor cu combustie interna e ca si comparatia intre o masina pe abur si una pe benzina. 4.2 secunde pana la 100km/h si 400 km autonomie e mult peste ce a realizat Mercedes cu noul S. Abia dupa ce ai vazut suficiente clipuri cu Tesla realizezi intr-adevar cat de mare e smecheria cu aceasta masina si cu conceptul de automobil in viitorul apropiat! Din pacate, deocamdata, prea putini au sansa sa se plimbe cu asa ceva.

  • LauCalin, marţi, 17.12.2013 22:17

    Pariez pe Skoda Octavia sau BMW i3.

  • lorinczi.thomas, marţi, 17.12.2013 22:49

    Tesla Model S

  • Misha, miercuri, 18.12.2013 10:31

    @nos Ai dreptate. Insa, avand in vedere ca vorbim totusi de "The European Car" mi s-ar fi parut normal ca masina sa fie testata si de autoritatea europeana in domeniul sigurantei auto. Nu contest in nici un caz corectitudinea NHTSA. Doar ca mi s-ar fi parut corect ca un premiu european sa se acorde si pe baza unei testari europene!

  • Edi, miercuri, 18.12.2013 10:32

    1.Europenii nu vor vota o american- deci exclus Tesla S desi este o masina inovativa. 2. Mercedes S Classe este o masina din clasa premium-lux, deci nu o sa castige. 3. Mazda 3- nici o sansa,pentru ca e japoneza si pentru ca nu vine cu nimic inovativ, in afara de un design considerat de unii frumos. 4. Lupta se va da intre Skoda Octavia, Peugeot 308 siBmw i3 si pentru ca trendul este spre eco va castiga Bmw-ul (din pacate, pt. ca e urat rau si pt. ca nu are siguranta de 5 stele).

  • sandu, miercuri, 18.12.2013 14:33

    seat leon trebuia sa castige. dar na, daca nu au dat spaga...

  • vianu, miercuri, 18.12.2013 18:16

    Citroen C4 Picasso am zis :)

  • @Dacia Plant, luni, 23.12.2013 10:33

    Nu in fiecare an se lanseaza un S-Class...

  • ftgv, vineri, 24.01.2014 17:03

    si astia fac clasamente asa cam ca adac??!!...atunci ii bun ..ma auc si eu de clasamente pe face...

  • Danny, joi, 06.02.2014 00:39

    Noua Skoda Octavia - Pentru ca este accesibila, calitate-pret .... marime spatiu interior ... Peugeot ??? Hai sa fim seriosi.... Ma uitam zilele trecute pe strada ... Multe Skode....si la Octavia 3 ma refer ....si la cat ma plimb eu am vazut sincer sincer 1 masina 308 .... La Testul de siguranta a primit 93% dintre punctele posibile la capitolul pasageri adulţi, 86% la capitolul Protecţia copiilor şi 82% la capitolul Protecţia Pietonilor, acesta din urma fiind unul dintre punctajele foarte mari acordate de EuroNCAP în istoria sa. OK spun eu