Asul din mânecă: SUV-ul Tivoli duce Ssangyong pe profit după nouă ani de pierderi
Marca sud-coreeană Ssangyong a revenit pe profit în prima jumătate a anului 2016 după ce în ultimul deceniu a trecut implicit printr-o reorganizare sub protecția falimentului. Cheia succesului: vânzările excelente ale SUV-ului Tivoli.
După 9 ani în care a terminat pe minus și a trecut printr-o procedură de faliment în urma căreia a fost achiziționată de indienii de la Mahindra, marca sud-coreeană Ssangyong se laudă în prima jumătate a anului curent cu un profit brut de 24.4 milioane de dolari.
Conform cifrelor de vânzări, principalul motiv pentru revenirea Ssangyong în zona pozitivă este prestația excelentă a SUV-ului de clasă mică Tivoli, ale cărui vânzări au crescut în primele șase luni cu 51% la nivel mondial față de aceeași perioadă a anului anterior. Ssangyong Tivoli a fost cumpărat până acum în 2016 de 74.600 de clienți în condițiile în care SUV-ul sud-coreean a fost comandat de 63.700 de ori pe tot parcursul anului trecut.
Performanțele în vânzări ale lui Tivoli sunt ajutate de lansarea lui XLV, o versiune cu portbagaj mărit pe care Automarket a testat-o în premieră pentru România. De altfel, cifrele vin ca o surpriză chiar și pentru cei de la Ssangyong, care anunțau în martie că țintesc 80.000 de mașini vândute anual, target deja atins în 2016 după prima jumătate a sezonului.
Planurile mărcii sud-coreene pentru următorii ani sunt interesante și vizează atât lansarea unor modele noi pentru marcă, cât și facelift-uri sau generații noi ale SUV-urilor deja existente. Noutatea absolută este lansarea unui SUV electric, care va fi prezent pe piață în 2019. Detalii despre calendarul de lansări Ssangyong puteți citi aici.
Si cand ma gandesc cati cunoscatori i-au cantat prohodul inca de la lansare, mai ca-mi vine sa ma bucur si mai abitir de succesul micutului corean... Mi-aduc aminte cate lamentari... Ca-i urat, ca pe acelasi segment cu Juke nu mai e loc de o alta masina, ca nu e rupt din soare, ca n-are aripi si inotatoare. S-a dovedit inca odata ca nu exista adevar absolut si ca oamenii pot cumpara o masina chiar daca ea, la lansare, nu spune nimic spectaculos!