Astra Asigurări va intra în faliment și a rămas fără autorizația de funcționare

Publicat miercuri, 26.08.2015 19:13 de Sebastian Toma

ASF a solicitat intrarea în faliment a Astra Asigurări, o societate cu 1.8 milioane de clienți și cu 2.5 milioane de polițe. Până la finalizarea procedurii de faliment, asigurații își pot recupera o cotă parte din valoarea poliței.

Autoritatea de Supraveghere Financiară a decis intrarea în faliment a Astra Asigurări, titrează Ziarul Financiar. Consiliul ASF a luat această decizie după ce compania de asigurări nu a reușit să atragă la capital suma de 425 de milioane de lei. Despăgubirile care îi reveneau companiei vor fi acordate de Fondul de Garantare, în timp ce clienții își vor putea recupera o cotă parte din valoarea polițelor aflate în vigoare până la momentul în care organele abilitate vor declara falimentul companiei Astra Asigurări. Decizia Consiliului ASF a fost luată din cauza întrunirii celor trei condițiie legale care definesc starea de insolvență: incapacitatea de plată a datoriilor cu disponibilități bănești, scăderea marjei de solvabilitate și imposibilitatea restabilirii situației financiare a societății în cadrul procesului de redresare.

Instanța se va pronunța în privința solicitării ASF de intrare în faliment a Astra Asigurări în termen de 10-20 de zile, titrează ZF. Asigurații au posibilitatea să denunțe polițele și să primească înapoi de la asigurator o cotă parte din primele de asigurare, dacă operațiunea are loc până când instanța va decide falimentul asiguratorilor. Ulterior acestui moment, solicitarea trebui făcută la Fondul de Garantare a Asiguraților. Astra Asigurări are 1.8 milioane de asigurați, care au 2.5 milioane de polițe valabile, iar o parte dintre ei ar putea fi despăgubiți chiar de societatea de asigurări, cel puțin pân ăla decizia instanței.

Mișu Negrițoiu, președintele ASF, a declarat în cadrul ședinței organizate pentru a anunțat decizia Consiliului ASF că Fondul de Garantare are capacitatea de a acoperi despăgubirile Astra. Cei de la ASF s-au ghidat în decizie în funcție de raportul realizat de administratorul special al Astra Asigurări, KPMG Advisory. Potrivit Mediafax, niciun investitor nu a dorit să participe la majorarea de capital a Astra Asigurări, companie care are acționari majoritari două companii: The Nova Group Investments și Epslion Estate Provider, ambele controlate de omul de afaceri Dan Adamescu, care se află în prezent în arest la domiciliu.

Via Ziarul Financiar | Sursă foto

  • huh, miercuri, 26.08.2015 19:17

    Ce se va intampla cu asigurarile noastre????

  • terceu, miercuri, 26.08.2015 20:48

    ce se va intampla cu noi ceilalti când vom fi loviti de voi?

  • sandu, joi, 27.08.2015 08:55

    pai e simplu: huh plateste toate daunele si daca nu vrea terceu il da in judecata si castiga sigur.

  • cristi, joi, 27.08.2015 08:56

    ma intreb unde ti-a fost capul huh cand ti-ai facut asigurare la ei cand de 1 an se stie ca sunt pasibili de faliment. pe ce lume esti?

  • iuliohir, joi, 27.08.2015 10:24

    Lumea si-a facut asigurarea la ei pentru ca e mai ieftin, de aia. de ce sa dau 10 milioane aiurea cand pot da 4 ? sunt mai atent in trafic si aia e ! pentru ca, nu-i asa, traim in Romania si...AIA E ! Daca eu sunt asigurat la astra, nu prea ma intereseaza ce vei face tu cand te voi lovi si iti voi da o asigurare incerta. Si nu o zic cu rautate, dar asa e realitatea !

  • cristi, joi, 27.08.2015 11:31

    pai e simplu, ca te intereseaza. daca asigurarea nu acopera, platesti tu. au fost multe procese si cel care e vinovat plateste.

  • lulu, joi, 27.08.2015 15:56

    @terceu - se va intampla ce se intampla atuci cand te loveste o masina cu nr bulgaresti! In cazul ASTRAmacar vezi nr. masinii si gasesti proprietarul!

  • dan, joi, 27.08.2015 16:09

    eu zic sa lasati cu totii masinile in parcare(mai ales cei cu masini de firma care nu isi permit o masina personala) ca sa fiti feriti de accidente. poate asa se poate circula mai normal pe soselele noastre.

  • lorinczi.thomas, joi, 27.08.2015 16:33

    @Cristi. Astra nu e pe piata de un singur an.