Aston Martin ţinteşte folosirea motoarelor Mercedes AMG V12
După ce InvestIndustrial a preluat o parte din acţiunile Aston Martin, britanicii sunt tot mai aproape de un parteneriat cu Mercedes-Benz. Divizia de performanţă AMG a avut în trecut legături strânse cu Ducati, producătorul de motociclete deţinut până anul acesta de acelaşi InvestIndustrial.
De câteva săptămâni, italienii de la InvestIndustrial deţin un pachet important de acţiuni în cadrul Aston Martin. Asta după ce acţionarul majoritar, Investment Dar, a decis să vândă acţiunile sale sau măcar o parte din ele pentru a-şi revizui situaţia financiară.
InvestIndustrial s-a duelat cu indienii de la Mahindra pentru acţiunile constructorului britanic de lux, însă italienii, care în trecut au deţinut şi producătorul de motociclete Ducati, au reuşit să iasă învingători.
InvestIndustrial a câştigat pachetul de acţiuni nu neapărat datorită sumei pe care a oferit-o, ci graţie legăturilor sale strânse cu Mercedes, companie cu care Aston Martin îşi doreşte de mult timp un parteneriat mai strâns. InvesIndustrial a colaborat cu Mercedes şi divizia de performanţă AMG în perioada în care deţinea Ducati. Se pare că legăturile s-au păstrat.
Surse din interiorul Mercedes au declarat: ”Cunoaştem această companie. Erau proprietarii Ducati când am încheiat mai multe înţelegeri între diviziile noastre de marketing. Ne-au sunat să ne întrebe dacă suntem interesaţi de un parteneriat în eventualitatea în care vor câştiga licitaţia pentru Aston Martin”.
Aceeaşi sursă a lăsat să se înţeleagă că principalul obiectiv al celor de la Aston Martin va fi obţinerea unui nou motor V12 de la divizia AMG, capabil să îl înlocuiască pe cel actual, derivat de la Ford. Miza ar putea fi însă şi mai mare. ”Britanicii au un interes crescut. Acesta merge dincolo de motoare. Dacă ne uităm la actualele produse Aston, e clar că ei au nevoie de mai mult decât motoare eficiente cu mai multă putere. Ei au nevoie şi de o arhitectură adiacentă acestor motoare”, a declarat aceeaşi sursă Mercedes.
via autocar
Foarte interesant. Si oare pana unde ar putea merge interesul Mercedes? Pana la a cumpara marca, pentru a avea si ei o marca de superlux englezeasca, dupa abandonarea proiectului Maybach? Lupta tripletei germane (BMW-VW-Daimler) se va transfera integral si pe pamant britanic (Rolls-Bentley-Aston)? Vom vedea. Dpmdv, marele pierzator este Ford, care ar fi avut nevoie de marca asta mult mai mult decat ar avea Mercedes, insa odata cu ultimele actiuni, americanii se indeparteaza tot mai mult de o posibila legatura cu Aston, iar cum Lincoln este aproape rece, concernul Ford va ramane doar cu puternicul brand al ovalului albastru. Nu e nimic rau in asta, sunt sanatosi, fac bani frumosi si numai cu marca proprie, dar si-ar fi dorit si ei o marca vector de imagine. Sa vedem totusi ce va iesi si din povestea relansarii Lincoln-ului: poate daca-l duc la "tratament" in China, vor reusi sa-l scoata din coma.