Asiguratorii vor fi obligati sa raspunda la reclamatii in 30 de zile
Societatile de asigurare din Romania si brokerii care le reprezinta vor fi obligati sa raspunda la reclamatiile primite in termen de 30 de zile, indiferent daca raspunsul este favorabil sau nu.
O noua norma a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor ii va obliga pe asiguratori si pe brokerii de asigurare sa raspunda la reclamatiile primite in termen de 30 de zile de la data inregistrarii solicitarii. Obligatia de a raspunde la reclamatii este valida indiferent daca solutia va fi sau nu favorabila, element care favorizeaza clientii societatilor de asigurari. Norma CSA a fost publicata deja in Monitorul Oficial, iar asiguratorii vor elabora in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a proiectului de norma, proceduri scrise de primire si solutionare a reclamatiilor, inclusiv pe cale amiabila, pe care le vor transmite la CSA. Toate sesizarile si reclamatiile primite vor fi inregistrate intr-un registru special, care va fi infiintat in acest scop de asiguratori si brokeri.
Noua regula va introduce si un sistem online de primire a reclamatiilor si sesizarilor de la petenti, care va avea un colectiv de analiza si solutionare dedicat. Sistemul de sesizari online si persoanele care vor analiza aceste sesisari apartin de asiguratori si brokeri. Companiile de asigurare si brokerii ne-au asigurat ca acest colectiv va fi format din personal de specialitate calificat si cu experienta in domeniul asigurarilor, pentru a certifica o rezolvare corecta a problemelor clientilor societatilor de asigurari.
"Din colectivul de analiza si solutionare a reclamatiilor vor face parte juristi si, dupa caz, ingineri auto pentru reclamatiile referitoare la asigurari auto, ingineri constructori pentru reclamatiile referitoare la asigurari de constructii/bunuri, alte persoane de specialitate calificate pe tipurile de asigurari la care se refera reclamatiile, actuari pentru reclamatiile referitoare la asigurari de viata.", se mentioneaza in norma.
Pentru fiecare reclamatie primita de la CSA, asiguratorii vor trimite in termen de 10 zile calendaristice de la primirea solicitarii o nota de fundamentare intocmita de colectivul de analiza si solutionare a reclamatiilor. In aceasta nota va fi justificata temeinic solutia adoptata in concordanta cu legislatia in vigoare, iar copia integrala a dosarului de dauna si conditiile de asigurare aplicabile in speta vor fi atasate acestui dosar. Incalcarea dispozitiilor din norma va fi sanctionata de CSA in conformitate cu prevederile Legii 32/2000 privind societatile de asigurare si reasigurare. Astfel, autoritatea de supraveghere a asigurarilor poate sanctiona asiguratorul/brokerul cu avertisment scris, amenda, iar in ultima instate exista posibilitatea retragerii autorizatiei de functionare.
Pe piata asigurarilor din Romania activeaza peste 40 de companii de profil si aproape 500 de brokeri.
Via | Mediafax
Buna ziua, in anul 2008 am achizitionat de la renault o masina clio simbol cu nr de inmatriculare B-89-PEZ. M-am prezentat pt revizie la 60 mii km si mi s-a comunicat ca este model nou si se face la 90mii km. Acum are 67km si s-a rupt distributia fiind in garantie si a afectat si chiuloasa . Am mers la service renault , b-ul timisoara si mi s-a comunicat cauza:praf si aparatoarea rotii. desi masina are asigurare casco, cei de la service s-au apucat sa desfaca masina fara sa astepte agentul constatator si in acest fel am pierdut asigurarea . mi s-a facut un deviz de constatare de 11500 ron. Cum este posibil ca un motor sa cedeze la 67mii km si ,desi are casco si este in garantie renault ,sunt bun de plata? astept un raspuns din partea dv, in vederea solutionarii acestei probleme, va las nr de telefon la care pot fi contactat: 0727032695. Multumesc