Asalt în clasa mini: noua generaţie Citroen C1 pleacă de la 10.800 de euro
Noua generaţie Citroen C1 are un preţ de pornire de 10.800 de euro pe piaţa din România cu motorul de 1.0 litri şi 69 de cai putere, însă ajunge la aproape 14.000 de euro în echiparea de top cu cutie automată.
La câteva luni bune de la lansarea internaţională, noua generaţie Citroen C1 a devenit disponibilă şi pe piaţa din România. Modelul de oraş este oferit în ţara noastră în două versiuni de motorizare, iar cea de bază are o unitate VTi de 1.0 litri şi 69 de cai putere şi cuplu de 95 Nm.
În echiparea de bază Feel, aceasta este disponibilă cu cutie de viteze manuală pentru 10.788 de euro sau cu cutie automată pentru un preţ de 11.500 de euro. Acelaşi motor este disponibil cu cutire manuală sau automată şi în cadrul versiunii de echipare Airscape Shine, care are însă un preţ semnificativ mai mare: peste 13.000 de euro.
Pe de altă parte, cei care doresc performanţe mai bune îşi pot îndrepta atenţia şi spre motorul pe benzină PureTech de 1.2 litri care generează 82 CP. În versiunea de echipare Fell, C1 cu acest motor costă puţin peste 11.000 de euro, astfel că diferenţa faţă de versiunea de bază este de circa 200 de euro.
MOTOR | PUTERE CUPLU |
Noul Citroen C1 |
|
Cutie de viteze |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Feel | |||
1.0 VTi | 69 CP 95 Nm |
manuala | 10.788 |
1.0 VTi | 69 CP 95 Nm |
automata | 11.508 |
1.2 PureTech | 82 CP 116 Nm |
manuala | 11.028 |
ECHIPARE Shine | |||
1.2 PureTech | 82 CP 116 Nm |
manuala | 12.228 |
ECHIPARE Airscape Shine | |||
1.0 VTi | 69 CP 95 Nm |
manuala | 13.068 |
1.0 VTi | 69 CP 95 Nm |
automata | 13.788 |
Clasa mini este în prezent foarte aglomerată, astfel că Citroen C1 are numeroşi rivali pe măsură. Printre ei se numără noul Ford Ka+, Hyundai i10 sau Volkswagen Up, dar şi Skoda Citigo şi Kia Picanto.
În versiunile de bază cu motor de 1.0 litri, C1 şi i10 sunt singurele modele care costă peste 10.000 de euro, în timp ce Citigo are cel mai mic preţ, de aproape 8.500 de euro.
Citroen C1 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Citroen C1 1.0 VTi Feel |
69 | 4.1 | 13.0 | 10.788 |
Ford Ka+ 1.2 Trend |
70 | 5.0 | 15.3 | 9.900 |
Hyundai i10 1.0 IS Confort Plus |
66 | 4.7 | 14.9 | 10.803 |
Volkswagen Up 1.0 Take Up |
75 | 4.1 | 13.5 | 9.410 |
Kia Picanto 1.0 Base |
66 | 4.2 | 14.6 | 9.255 |
Skoda Citigo 1.0 Active |
60 | 4.5 | 14.4 | 8.498 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Un pret nesimtit de mare pentru niste masini care sunt inferioare unui Matiz 2 . Aceiasi deschidere stupida a gemurilor laterale spate pt a reduce costurile , interior cu doar DOUA aeratoare chiar si pe variantele cu A/C , scaune ca de Dacia Lastun fara tetiere, tabla iese mult in evidenta la interior, punte rigida spate. Aceleasi minusuri si la tripleta UP! Cele mai rasarite din segmentul mini raman tot cele coreene : Kia Picanto si Hyundai I10 , in rest celelalte sub Matiz 2 din toate punctele de vedere . Matiz 2 produs la uzina din Uz costa 8.700 euro cu de toate si vine asa : geamuri electrice x4 cu butoane asezat ergonomic pe usa soaferului pt actionarea fiecarei comenzi de catre acesta, 4 aeratoare de A/C in loc de 2 , trapa , semnalizare integrate in oglinzi, scaune ergonomice cu tetiere si buzunare , panouri usi tapitate, suspensie spate cu punte semi-rigida nu rigida conventionala.