Asalt în clasa mini: noua generaţie Citroen C1 pleacă de la 10.800 de euro

Publicat luni, 19.09.2016 15:28 de Daniel Popescu

Noua generaţie Citroen C1 are un preţ de pornire de 10.800 de euro pe piaţa din România cu motorul de 1.0 litri şi 69 de cai putere, însă ajunge la aproape 14.000 de euro în echiparea de top cu cutie automată.

La câteva luni bune de la lansarea internaţională, noua generaţie Citroen C1 a devenit disponibilă şi pe piaţa din România. Modelul de oraş este oferit în ţara noastră în două versiuni de motorizare, iar cea de bază are o unitate VTi de 1.0 litri şi 69 de cai putere şi cuplu de 95 Nm.

În echiparea de bază Feel, aceasta este disponibilă cu cutie de viteze manuală pentru 10.788 de euro sau cu cutie automată pentru un preţ de 11.500 de euro. Acelaşi motor este disponibil cu cutire manuală sau automată şi în cadrul versiunii de echipare Airscape Shine, care are însă un preţ semnificativ mai mare: peste 13.000 de euro.

Pe de altă parte, cei care doresc performanţe mai bune îşi pot îndrepta atenţia şi spre motorul pe benzină PureTech de 1.2 litri care generează 82 CP. În versiunea de echipare Fell, C1 cu acest motor costă puţin peste 11.000 de euro, astfel că diferenţa faţă de versiunea de bază este de circa 200 de euro. 

MOTOR PUTERE
CUPLU
Noul Citroen C1
Cutie de
viteze
PREŢ
(€ cu TVA)
ECHIPARE Feel
1.0 VTi 69 CP
95 Nm
manuala 10.788
1.0 VTi 69 CP
95 Nm
automata 11.508
1.2 PureTech 82 CP
116 Nm
manuala 11.028
ECHIPARE Shine
1.2 PureTech 82 CP
116 Nm
manuala 12.228
ECHIPARE Airscape Shine
1.0 VTi 69 CP
95 Nm
manuala 13.068
1.0 VTi 69 CP
95 Nm
automata 13.788

Clasa mini este în prezent foarte aglomerată, astfel că Citroen C1 are numeroşi rivali pe măsură. Printre ei se numără noul Ford Ka+, Hyundai i10 sau Volkswagen Up, dar şi Skoda Citigo şi Kia Picanto.

În versiunile de bază cu motor de 1.0 litri, C1 şi i10 sunt singurele modele care costă peste 10.000 de euro, în timp ce Citigo are cel mai mic preţ, de aproape 8.500 de euro. 

Citroen C1 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Citroen C1
1.0 VTi Feel
69 4.1 13.0 10.788
Ford Ka+
1.2 Trend
70 5.0 15.3 9.900
Hyundai i10
1.0 IS Confort Plus
66 4.7 14.9 10.803
Volkswagen Up
1.0 Take Up
75 4.1 13.5 9.410
Kia Picanto
1.0 Base
66 4.2 14.6 9.255
Skoda Citigo
1.0 Active
60 4.5 14.4 8.498
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Antitengo, luni, 19.09.2016 18:01

    Un pret nesimtit de mare pentru niste masini care sunt inferioare unui Matiz 2 . Aceiasi deschidere stupida a gemurilor laterale spate pt a reduce costurile , interior cu doar DOUA aeratoare chiar si pe variantele cu A/C , scaune ca de Dacia Lastun fara tetiere, tabla iese mult in evidenta la interior, punte rigida spate. Aceleasi minusuri si la tripleta UP! Cele mai rasarite din segmentul mini raman tot cele coreene : Kia Picanto si Hyundai I10 , in rest celelalte sub Matiz 2 din toate punctele de vedere . Matiz 2 produs la uzina din Uz costa 8.700 euro cu de toate si vine asa : geamuri electrice x4 cu butoane asezat ergonomic pe usa soaferului pt actionarea fiecarei comenzi de catre acesta, 4 aeratoare de A/C in loc de 2 , trapa , semnalizare integrate in oglinzi, scaune ergonomice cu tetiere si buzunare , panouri usi tapitate, suspensie spate cu punte semi-rigida nu rigida conventionala.

  • Scorpionul.negru, luni, 19.09.2016 19:03

    @Antitengo Cam asa e....o masina ca aia e produsa cu probabil 2000 3 000 de euro !

  • top, luni, 19.09.2016 20:05

    ce-i cu buldogul asta mai baieti??!!!

  • Ducu, luni, 19.09.2016 20:17

    @Antitengo, preturile la mașinile din categoria asta sunt mari, dar.... să o compari cu Matiz 2..... Înseamnă că ești total pe dinafară.

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, luni, 19.09.2016 20:24

    După un trimestru de la lansare or să aibă prețurile reduse cu vreo 20%. Altfel nu vor fi în piață.

  • Antitengo, luni, 19.09.2016 20:26

    @Ducu De acord. Sa compari clasa mini PSA si mini VAG cu Matiz 2 e total pe dinafara. Nu suporta termen de comparatie, Matiz 2 este peste ele gratie celor mentionate mai sus. Pe bune doar DOUA aeratoare in 2016 ? Cand si Tico avea PATRU asa cum este etic si corect pentru orice masina care se respecta .

  • Antitengo, luni, 19.09.2016 20:34

    Iar acea tija care doar ''crapa putin aer'' sa nu se sufoce pasagerii din spate cand ruleaza vara este de-a dreptul infioratoare. Puteau macar sa-i puna geam cu deschidere la manivela calasica decat porcaria aia, dar n-au facut nici asa , au preferat ceva mult mai ieftin.

  • Coco, luni, 19.09.2016 21:50

    Să fim serioși cu Matiz 2 vs produsele Toyota-PSA sau VAG. Preturile sunt mari deoarece dezvoltarea/producerea masinilor de clasă mini este foarte costisitoare, iar profitul pe unitate este destul de mic si la aceste prețuri. De aceea unii constructori consacrați nici nu au oferte în această clasă. În schimb tehnologia lor este unde destul de avansată - cu condiția să știi ce să urmărești la astfel de modele, că dacă ești interesat doar de nr. de aeratoare sau de tija geamurilor spate ( de fapt geam tip compas în realitate ) devin neatractive și apar comparații cu modele apuse și lipsite de siguranță, motorizări și tehnologie auto...gen Matiz 2.

  • Antitengo, luni, 19.09.2016 22:05

    @Coco Motorizari si tehnologie ? Care motorizari ? Ca singura motorizare accesibila este acelasi aspirat depasit de doar 68 cp care se screme precum o iapa in calduri cand ceri mai mult de la el, temperat si la norma de poluare Euro 6 este o adevarata povara. Cat despre 1.2 82CP la 14 mii euro ? Intri foarte usor in zona lui C4 care vine cu o oferta tentanta la sfarsit de cariera . Mai exista apoi Nissan Pulsar la oferta 12.000 euro 1.2 turbo 117CP . Sau pt excentrici urbani exista Nissan Juke la 11.900 euro .Ce tehnologie la C1 ? Ca in afara de praful in ochi pe care si Dacia il practica in ultima vreme nu au imbunatatit nimic. Pe langa acele sisteme multimedia inutile , clima auto pe o masina de clasa mini ( sau low-cost pe Logan ) ar fii lasat loc de imbunatatirile specificate sus : 4 aeratoare centrale pentru un confort maxim atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna ( uneori parca nici patru nu ajung, dar doua ) , niste scaune adevarate, geamuri cu deschidere normala pe spate, sau daca se poate full electrice ( nu-i asa scump - si Matiz 2 are exact cum am precizat ) . In ceea ce priveste siguranta, e o masina destinata vietii urbane, acolo unde siguranta este ultimul aspect inchipuit. Cand stai in Bucuresti bara la bara nu vad ce nesiguranta ai avea. Poate doar daca se prabuseste stalpul de telegraf pe masina ta. Dar in cazul asta mori si in C1 nu doar in Matiz. Asadar asta cu siguranta e discuabila.

  • Coco, luni, 19.09.2016 22:24

    Scurt și la obiect... că nu fac polemică. Motorizări 1) 69 de la Toyota muli premiat pentru eficiență și este foarte temperamental ( nu știi ce vorbești în ceea ce postezi) , 2) 82 din gama Pure Tech celee mai rentabile sub raport putere/consum/cost întreținere/fiabilitate. La VAG 1.0 - 75 raport compresie ideal și 1.0 TSI - 90 turbo pentru pretențioși. La siguranța activă și pasivă testele Euro demonstrează valoarea unor astfel de tehnologii. Sisteme multimedia de ultimă generație, climă auto automată cu filtre aer speciale pentru eficiență și multe alte avantaje pe care un deținător de Matiz fie nu le înțelege utilitatea fie nu le poate aprecia. Da sunt scumpe dar că o două sau a treia mașină cu destinația doar de oraș sunt superbe mai ales decapitate pe timp de vara. Pentru cei cu buget redus ...există Matiz că alternativa...la pachet cu frustrarea evidentă

  • Andy, marţi, 20.09.2016 01:24

    Dragilor, va certati degeaba pe Matiz vs. C1 uitand un aspect important: toti producatorii au marit preturile de la generatie la generatie. Sunteti curiosi sa vedeti cat costa acum stra-stranepotul Matizului in SUA? http://www.chevrolet.com/2016-spark-fuel-efficient-car.html Incepe de la 12.660 $ si se termina la 17.285 $. In banii cu care suntem familiarizati inseamna 11.322 Euro - 15.458 Euro. Si tineti cont ca in general in SUA masinile sunt mai ieftine ca-n Europa cu 5-10% din cauza taxelor mai mici. P.S. O sa vedeti si preturile varului european, Opel Karl, care vor fi asemanatoare.

  • mishazaitev, marţi, 20.09.2016 10:45

    @Coco Este evident ca ai dreptate! Comparatia cu matizul este pur si simplu puerila! Vechiul C1 a avut la lansare 4 stele Euro NCAP! Masina avea standard ABS SI AFU + 2 airbag-uri! Nu mai vorbesc de motorizare care era cu 15 cai mai puternica decat in Matiz! Daca vorbim despre tinuta de drum, comparatia este si mai ilara! Unde intri cu C1 in curba cu 80 la ora, cu Matizul te dai peste cap!

  • LauCalin, marţi, 20.09.2016 14:01

    @Antitengo, nu te mai... pe tine daca nu stii ce vorbesti. In primul rand masina asta nu are doua aeratoare. Vezi ca ai o poza de sus. Gaura aia din mijlocul bordului este tot un aerator. In plus, pentru masenea volum interior, e suficient. In al doilea rand, sa compari Matiz 2 este o mare, dar mare prostie. Se numeste evolutie, boss. Dar nu oricine e in stare sa o vada. Si in al treilea rand, masina asta in varianta de baza o poti lua cu aprox. 8500 de euro. 10800 e pretul de lista, fara discounturi, oferte care sunt mai mereu si fara Rabla. Deci keep calm!

  • Tibi, marţi, 20.09.2016 16:14

    Evident ca pretul real va fi mai mic, insa comparatiile se fac la pret de lista. Omul vrea sa puncteze faptul ca pretul e prea mare pentru ceea ce primesti. E clar ca Matiz e inferior conform standardelor actuale, dar vrea sa spuna primeai mai mult pt bani mai putini la vremea aia. Acum primesti doar un aspect nou si multe lipsuri la capitolul "simply clever".

  • mishazaitev, marţi, 20.09.2016 16:38

    @Tibi Nici la momentul lansarii primei generatii C1 nu primeau mai mult in cazul Matizului. Primeai o motorizare de 52 cai, (despre care, desigur Madalescu iti va spune ca avea 140 dar producatorul ascundea acest aspect), Matizul nu avea ABS in dotare standar, in timp ce C1 venea inclusiv cu AFU, primeai siguranta coreana din anii '90, si asa mai departe! Sa compari o masina lansata in 2016 cu una lansata la mijlocul anilor 90 care se mai produce doar in cateva economii emergente ai caror conducatori supremi fac un favor muritorior de rand dandu-le posibilitatea sa-si cumpere masina, mi se pare ca denota un infantilism cronic...

  • salamanda_aurie, miercuri, 21.09.2016 21:09

    Evolutie pe naiba. Se pare ca multi nu sunt in stare sa vada paraful in ochi . Sa folosesti geam pe compas in 2016 asta nu se mai cheama evoluie ci REDUCERE DE COSTURI , inseamna o masina mai proasta CALITATIV decat insusi matiz o masina lansata acu' 10 ani. De aceea sa folosesti scaune fara tetiere asta nu mai se cheama evoluti, ci din nou REDUCERE DE COSTURI , adica din nou o masina mai proasta CALITATIV ca Matiz dar si mai nesigura ( lipsind tetierele ) Sa folosesti DOUA aeratoare in loc de PATRU in 2016, din nou REDUCERE COSTURI, adica mai proasta calitativ ca Matiz. Sa folosesti punte rigida conventionala, iarasi mai prost ca Matiz 2 care are semi-rigida ( deformabila ) In rest este o EVOLUTIE 9 se mai numeste si praf in ochi ) apariatia sistemelor pe ''taci scrin'' si clima automata la o masina care se screme prin DOUA guri de ventilatie. ''gaura'' aia din mijlocul bordului o au toate masinile, se mai numeste fanta pentru dezaburirea parbrizului boss ( pt Laucalin ), aerator pt ventilatia pasagerului in nici un caz la felul in care este asezat non-ergonomic, daca intelegi ce vreau sa zic. Asadar un pret foarte MARE pt o masina INFERIOARA Matizului intelegi tu. In ceea ce priveste motorul, citez din cadrul unui test drive : '' motor preluat de Daewoo Matiz încă de la predecesorul său Tico şi perfecţionat atunci un pic de o companie britanică de inginerie! Britanicii i-au adăugat un sistem de injecţie multipoint şi i-au mai făcut alte mici perfecţiuni. Iar astăzi motorul ăsta funcţionează destul de ritmic şi fără vibraţii excesive la ralanţi – un simptom aproape inevitabil la motoarele în 3 cilindri, chiar şi la cele moderne. Deci Daewoo a reuşit cumva încă atunci să creeze un motor în 3 cilindri bine echilibrat, care pare destul de integru şi plăcut la auz chiar şi astăzi''. In ceea ce priveste performantele C1-ului daca includem in ecuatie si norma euro 6, motorul este ultra-temperat , adica lenes.

  • Tony_LPP, miercuri, 21.09.2016 21:40

    Intamplator, am dat click, si mare mi-a fost mirarea de ce s-a scris la acest articol, am ramas oarecum putin socat de mentalitatea unora, usor inapoiata si inunadata de basmele epocii apuse. ''Unde intri cu C1 in curba cu 80 la ora, cu Matizul te dai peste cap'' . Pe bune ? Nu stiam ca aceste masini de categorie A ( mini ) sunt gandite pentru curse, dar ma rog, asta mie chiar mi se pare ca denota un infantilism mult mai cronic, fata de utilizatorul care incearca sa precizeze raportul calitate-pret ale celor doua. Clasa mini este gandita exact pentru singurul principiu : Sa te transporte de la A la B prin ambuteiajul urban. Aici nu-i vorba de masini de ''racing'' . In ceea ce priveste cele spuse mai sus, este clar ca Matiz e o masina imbatranita care consuma cu 1L in plus si polueaza mai mult ( lucru putin important pentru unii ) si dedicata standardelor de siguranta de acum 10 ani ( 3 stele - lucru iarasi destul de neimportant tinand cont pentru ce a fost gandita masina ) , in rest in nivelul de echipare mediu si superior venea cu dotari si un simt de raspundere superior clasei Mini PSA asta la un pret inferior.