Anvelopele late ar putea fi interzise in UE

Publicat vineri, 28.11.2008 12:50 de Sebastian Toma

Uniunea Europeana ar putea impune restrictii de mediu asupra cauciucurilor cu o rezistenta ridicata la rulare.

Restrictiile europene de mediu propuse pentru anul 2014 ar putea duce la interzicerea anvelopelor late. Acesta ar insemna dezastru pentru proprietarii de supercar-uri, deoarece toate folosesc cauciucuri cu o latime mai mare de 300 milimetri. In cazul in care proiectul de lege va fi aprobat, aceste cauciucuri vor deveni ilegale.

Legea nu va avea reglementari asupra dimensiunilor, ci asupra rezistentei ridicate la rulare a anvelopelor. Este binecunoscut faptul ca o rezistenta mare la rulare implica un efort mai mare din partea motorului, deci un consum mai mare de carburant, care duce la emisii mai mari de CO2 in atmosfera. Membrii Comisiei Europene intentioneaza sa reglementeze prin lege folosirea anvelopelor cu rezistenta la rulare redusa in Uniunea Europeana.

Conform noilor norme, rezistenta la rulare a unui cauciuc va fi limitata la 10.5 kg pe tona. In urma acestei masuri, emisiile de CO2 vor fi reduse cu 5%. In prezent, numai jumatate din cauciucurile de pe piata ar fi legale avand in vedere normele acestui proiect. Legea ar reduce treptat rezistenta la rulare a pneurilor, la 12 kg pe tona pana in 2012, apoi la 10.5 kg pe tona in anul 2014.

Supercar-urile au nevoie de anvelope late pentru a putea "pune pe sosea" puterea dezvoltata de acestea, iar anul 2012 le-ar putea impune probleme serioase posesorilor de asemenea modele. Spre exemplu, Bugatti Veyron foloseste anvelope cu o latime de 365 milimetri, pe cand Ferrari Enzo foloseste pneuri care au o latime de 345 mm. Lamborghini Murcielago si Porsche Carrera GT folosesc anvelope care au o latime de 335 milimetri, iar Maserati MC 12 foloseste cauciucuri care au o latime de 325 mm.

Rezistenta la rulare este un termen folosit pentru a descrie energia generata de frecarea unui cauciuc care ruleaza pe suprafata unui carosabil. Numerosi factori pot influenta rezistenta la rulare generata de un pneu, o cei mai importanti fiind presiunea din interiorul pneului, compozitia cauciucului, design-ul anvelopei si temperatura cauciucului.

O serie de producatori de cauciucuri au creat anvelope care au o rezistenta scazuta la rulare. Aceste anvelope au o contin o cantitate marita de siliciu. Siliciul este un compus al cauciucului care permite o aderenta mare a anvelopei, mai ales in conditii de carosabil umed, in timp ce rezistenta la rulare este imbunatatita. O diferenta de 40% in rezistenta la rulare a unei anvelope se transforma intr-o diferenta de consum de carburant de pana la 6%. Un set de cauciucuri ecologice va economisi pana la 300 euro pe o distanta de pana la 40.000 kilometri.  

 Via | AutoExpress

 

  • george, vineri, 28.11.2008 16:28
    S-AU TAMPIT NAIBII DE TOT ASTIA DE LA COMISIE...

    ...sa vezi ce distractie o sa fie cand o sa constate ca oamenii expira CO2...

  • marius, vineri, 28.11.2008 16:36

    asa e george :))

  • adi, vineri, 28.11.2008 18:17
    idoti

    astia sunt dobitoci.io sunt curios daca o sa ajunga sa intrezica cauciucurile mai late de 175. sa vezi fum din cauciucuri si sa vedem daca au rezolvat ceva.

  • yok, vineri, 28.11.2008 18:35
    Asta e buna

    pana acum nuj cat timp limitau viteza si pe autoband si ....

  • gigi_mustata, sâmbătă, 29.11.2008 00:54
    ca sa vezi

    si acum inlocuieste peste tot termenul "cauciuc" cu "anvelopa" ca sunt sigur ca de fapt asta ai vrut sa zici. cauciucul este materia prima din care se fac anvelopele. bine, si eu le mai zic "cauciucuri" sau "gume", dar cand vorbesc cu baietii in spatele blocului.

  • cressty, sâmbătă, 29.11.2008 13:04
    f rau

    am citit pe un site ca posesorii de supercar-uri au o medie de 8000 de km/an. Asa ca mi se pare o prostie sa se introduca aceasta lege. Ca un antidot pt. poluare sa se planteze copaci.