Anvelopele de iarnă vor fi obligatorii începând cu anul viitor
Ministerul Transporturilor a declarat că obligativitatea echipării automobilelor cu anvelope de iarnă va intra în vigoare de la 1 noiembrie 2011. Până atunci însă, cei care provoacă accidente sau blochează drumul vor fi amendaţi.
Toţi şoferii speriaţi de proiectul de lege, care prevedea obligativitatea anvelopelor de iarnă, pot răsufla uşuraţi. Cel puţin pentru moment. Anca Boagiu, ministrul transporturilor, a declarat în cursul zilei de ieri, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii patronatelor şi sindicatelor, că anul acesta şoferii nu vor fi obligaţi să îşi echipeze maşinile cu cauciucuri de iarnă.
Există însă şi penalităţi, Boagiu subliniind faptul că vor fi aplicate amenzi cuprinse între 400 şi 2000 de lei pentru cei care vor provoca accidente, vor derapa sau vor bloca drumul. Totodată, ministrul a declarat că asiguratorii nu vor mai acoperi daunele unui automobil fără pneuri de iarnă, implicat într-un accident.
Boagiu a mai precizat că anvelopele de iarnă vor fi obligatorii pentru circulaţia pe drumurile din afara oraşelor, respectarea acestei dispoziţii urmând să fie verificată în trafic de inspectorii ARR, de Registrul Auto Român şi de CNADNR.
Obligativitatea de echipare a automobilelor cu anvelope de iarnă va intra în vigoare abia de la 1 noiembrie 2011.
via | mediafax
-
noname00, vineri, 12.11.2010 11:26buna idea, proasta realizarea
Nu mi se pare normal faptul ca s-a ales data de 1 noiembrie ca data de la care devin obligatorii anvelopele de iarna. De exemplu aceasta perioada, in care mai sunt aproape 20 grade Celsius ziua. Cat despre neplata daunelor de catre asiguratori depinde la fel de implementare. Daca vinovatul este cel cu anvelope de vara si asiguratorii refuza plata daunelor catre cel care a fost lovit, si care avea anvelope de iarna ... e mai complicat.
-
lol, vineri, 12.11.2010 11:33
Asa da, primul semn de normalitate, daca modifica si perioada astfel incat sa nu purtam anvelopele de iarna la 20 de grade devine in sfarsit o lege buna. Intr-un an de zile ai clar timp sa iti strangi bani si sa iti cumperi anvelope de iarna chiar daca ai un buget limitat.
-
demm, vineri, 12.11.2010 12:20ÎN CAZ DE ACCIDENT, cum spune nOnAME00, cine despăgubeşte păgubitul?
dacă acea asigurare obligatorie NU acoperă nici minimul de daune? în caz că şoferul e beat şi face accident, cine despăgubeşte în această situaţie persoana prejudiciată. Mai ales dacă această persoană nu are bani de cheltuit la avocaţi?
-
Rossi, vineri, 12.11.2010 13:32dar nu mai bine..
nu mai bine dezapezesc ei drumurile si sa dea cu nisip..etc. si sa nu-i mai ia prin "surprindere" iarna si ninsorile??cum se face in tarile civilizate care au autobenzi...si drumuri fara gropi...Drumuri bune sa aveti!!
-
vsz, vineri, 12.11.2010 13:40:)
dintre voi toti numa @Rossi si @noname00 are dreptate, restu sunteti tipic romani care nu faceti alceva decat sa va plangeti pe forumuri, ar trebui sa va mai ganditi si sa vedeti cum fac si altii de peste granita si ii lasati pe dobitocii de parlamentari sa scoata leg care nu au nici un sens.
-
gigi, vineri, 12.11.2010 14:16amenzi
pe cand un proiect de lege prin care ministerul sa fie sanctionat pt gropile de pe drumuri care distrug masinile? de ce tot soferii sa plateasaca?de ce nu si administratorii drumurilor pe care circula masinile.platim taxa de drum in benzina,platim rovigneta si cu toate astea drumurile sunt pline de gropi.
-
SpyBetaPro, vineri, 12.11.2010 14:16@vsz, stai in banca ta si nu te mai da mare grande
Nu este vorba doar de drumuri bune, cauciucurile de iarna se folosesc sub temperaturi de 10 grade Celsius, indiferent de conditiile de drum (cu gropi sau fara, nisip sau fara, etc.).
-
stoner, vineri, 12.11.2010 14:19@rossi
De cate ori trebuie explicat ca anvelopele de iarna nu sunt neaparat pt zapada. Aderenta cu mult mai buna ai si pe ploaie cat si pe asfalt rece. Iar sunteti toti meseriasi si va infigeti la semafor in curu' primului care opreste mai brusc, ca deh, e mai "marfa" profilu' cauciucului de vara. De prosti au facut astia cauciucuri de iarna si de vara. Mai buna o tara de "smecheri" decat echipa de experti de la Michelin.
-
tomita3007, vineri, 12.11.2010 14:24
si daca in noiembrie sunt 26 de grade ce facem? punem anvelope de iarna sau de vara? daca primim amenda mergem la haga pentru despagubiri de la statul roman? hai sa o lasam usor cu "civilizatia". este o noua metoda romaneasca de a stimula consumul si de a strange bani la buget din impozite sau amenzi. doar ca acel buget este SRL pentru cei de acolo, si e considerat a fi folosibil pt scopurile lor personale. deci "sa traiti bine", si hai sa urmam urmatorul sfat al autorului si "valea din tara asta"
-
nuconteaza, vineri, 12.11.2010 14:41@ STONER
Te inseli in privinta anvelopelor de iarna cum ca sunt bune pe ploaie...eronat....te duci mai mult pe frana decat unele de vara sau intermediare.....dovedit....
-
dagwod, vineri, 12.11.2010 14:50offff
Dragi prieteni - cauciucurile de iarna NU sunt "pentru zapada" - sunt pentru TEMPERATURI SCAZUTE!!!!!!! si implicit zapada. (acum ca s-a nimerit ca in perioada asta sa fie cald...-legea zice ca de la 1 noiembrie...atunci de la 1 noiembrie le pui pe masina). Eu am cauciucuri de iarna de 3 ani. Am cumparat un set de jante de tabla (gasiti la dezmembrari sau pe forumuri) cu 150 roni toate 4 inclusiv capace! dupa vreo 2 luni mi-am luat si 4 cauciucuri de iarna (Continental) second hand - 70 lei/bucata (montat, umflat,echilibrat) ! (280lei-total) P.S. daca te loveste X si nu are cauciucuri si nu iti dau Asigurarile banii-este acelasi caz ca si atunci cand cel care te loveste este baut! Il dai in judecata.... Deci cine vrea......poate!!! si nu trebuie sa fi vre-un bogat!!!
-
steff, vineri, 12.11.2010 16:362000 ron amenda? :D
daca ma gandesc bine nici nu-i mult, tinand cont de faptul ca cel mai ieftin cauciuc pt masina mea e 580 ron/buc, deci 2320ron setul.... in ceea ce priveste asiguratorii.... sunt niste nenorociti daca si-au gasit ca motiv cauciucurile ca sa nu plateasca daunele in caz de accident. sa inteleg ca daca intra un bou in mine pt ca nu mi-a acordat prioritate intr-o intersectie - si nu are cauciucuri de iarna - asiguratorul nu-mi plateste dauna????? interesant.....
-
a, vineri, 12.11.2010 16:37:)
este foarte bine. In Austria legea te obliga sa incalti masina cu bocanci de la 1 noiembrie si trebuie sa ii poarte pana pe 15 aprilie.
-
Ovidiu, vineri, 12.11.2010 17:19@a
Noi nu facem legi pentru Austria, noi avem alte conditii fata de ei! Stiu ca exista directive U.E, dar este cunoscut faptul ca legile sunt adaptate statului in care se aplica, plus ca nu exista nicio tara in Europa care sa te oblige sa-ti pui cauciucuri de iarna, ca faci tu accident e altceva...In Austria e frig si ninge mult...in noiembrie...la noi ninge si e frig doar la 2000 de metri...
-
ion, vineri, 12.11.2010 17:44Niste hoti
Ce-i prostia asta de lege, care nu are nici o legatura cu conditiile meteo? Daca sunt + 15 grade, de ce trebuie sa am anvelope de iarna? Daca nu am, nu trebuie sa circul cu masina. Sa dea amenzi daca e sub +7 grade si nu am, sau daca e zapada sau polei. RCA-ul il platesc si trebuie sa ma despagubeasca. Daca nu am ce trebuie - sa imi dea amenda politia - dar RCA-ul e cu totul altceva. Atunci RCA-ul pentru ce mai este? Accidentul apare cand cineva greseste. De ce mai plateste atunci??? Practic, daca ai facut accident inseamna ca ai incalcat o lege - fie de condus, fie chiar o lege a fizicii (nu poti opri o masina care circula cu 80km/h in 2 metrii) Pai pe principiul asta, sa desfinteze RCA-ul fiindca acopera o greseala a soferului sau o defectiune a masinii (de exemplu cand ramai fara frane sau fara directie) Daca mai dau multe legi de genul asta, sofatul va fi asa de scump, ca nu va mai fi deloc interesant - si o sa mai punem ceva bani sa ne luam deltaplane cu motor si pana o sa faca radare si pentru deltaplane - o sa ne mai miscam o vreme - ca si asa drumuri ca sa mergi de la Constanta la Cluj nu avem - ar trebui sa facem 3 zile pe drum
-
dragao, vineri, 12.11.2010 17:45
Bai frate cum isi bat joc de noi, alesi nostri..astia aplica metoda"dupa ce l-ai trantit la pamant,mai dai si 2-3 picioare".Dupa ce ca au taiat salarii, au pus taxe si impozite si pe aer, te mai obliga sa-ti pui si cauciucuri de iarna chiar si cand nu e cazul,in loc sa se ocupe ei de infrastructura,de sosele bune, autostrazi ca in europa civilizata.
-
ha ha ha, vineri, 12.11.2010 19:03ha ha ha
Anvelopele de iarna, isi fac datoria, doar atunci cand temperatura exterioara, coboara sub 7 grade celsius.Rolul lor, este acela de a oferi aderenta mai buna pe zapada si asta, deoarece, in componenta acestor anvelope, pe calea de rulare, intra cauciuc natural, iar "urmele" sau floarea caii de de rulare, sunt confectionate sub forma de lamele si orientate in asa fel, incat in momentul in care anvelopa "calca" zapada, lamelele de pe floare, imping in spate zapada.Anvelopele M+S, sau Mud+Snow, adica Noroi+Ninsoare/Zapada, sau All Seasons, au floarea dispusa in asa fel, incat ofera stabilitate prin imprastierea in lateral (in exteriorul masinii) a noroiului si zapezii, aderenta oferita de aceasta anvelopa, fiind mai redusa iarna;este un fel de anvelopa intermediara, ceva de genul primavara-vara sau toamna-iarna.Si inca ceva si vreau sa retina toata lumea, inclusiv desteptii nostrii de guvernanti care intai voteaza si apoi gandesc:nu exista anvelope de iarna pentru tiruri si masini mari, datorita faptului ca, aceste anvelope, avind in componenta cauciuc natural, nu rezista la greutatea, viteza de deplasare si incarcatura unui TIR.De unde stiu toate astea? Lucrez in domeniu si sunt nevoit sa le stiu...in rest, toate cele bune...conduceti cu grija si drum bun tuturor...
-
ccp, vineri, 12.11.2010 23:32aburul etnobotanic
cred ca madam de la min. transp. era la ciclu si avea migrene...dupa ce si-a aruncat always cu aripioare si-a mai revenit un pic...hai ca se poate...ii dau eu lu' madam nurofen contra durerii ,da sa-si scoata dracu rahatu dintre urechi.... si ginditi legea aia cum trebuie(adica cu capu nu cu curu)...poate va cobariti de pe piedestalurile alea in mijlocul oamenilor si i mai intrebati si pe ei.nu veniti numai la patru ani la cersit dupa voturi..jigodiilor!!!!
-
Mircea, sâmbătă, 13.11.2010 13:05Intrebare
De ce oare trebuie ca romanul sa fie obligat de lege sa faca ceva ce trebuie sa fie in esenta vietii de zi cu zi. Poate daca fiecare ar gandi ca trebuie sa-si doteze masina corespunzator pentru circulatia pe timp de iarna(daca este capabil sa circule iarna), atunci nu am mai fi obligati de vreo lege cretina facuta dupa auzite si dupa interesele celor care sunt la putere in acel moment. In felul asta am pune cauciucurile de iarna exact atunci cand este nevoie de ele(poate fi si in iulie, daca ninge si este ger), nu fix la 1 noiembrie cand poate este cald sau deja a inghetat de o luna. Cum spuneam, totul tine de educatia si de firea noastra ca si natie, insa noi suntem obisnuiti sa facem ceva numai cand da cineva cu biciul.
-
Octav72, sâmbătă, 13.11.2010 17:03legea si anvelopele
Bine ca s-au mai gandit si au renuntat sa insiste in ideea lor absurda... Chiar acum 2 saptamani, am vazut oameni care isi montau de zor anvelope de iarna. Cei care emit astfel de legi, ar trebui sa stie ca pe asfalt uscat si la temperaturi crescute, cum avem in acest noiembrie, se franeaza mai greu cu anvelope de iarna. Un test facut la 16 grade Celsius cu Audi A4, dotat cu anvelope de iarna, arata ca masina franeaza de la 100 km/h la 0 km/h in aproximativ 44 metri, fata de aproximativ 38 metri cat ar fi avut nevoie daca era ''incaltata'' cu anvelope de vara. Deci proiectul lor de lege cam punea in pericol siguranta circulatiei in lunile in care nu este nevoie de anvelope de iarna. Daca ninge abundent si la temperaturi situate sub 7 grade Celsius, atunci e bine sa avem anvelope de iarna. In aceste conditii nu e recomandat sa circulam avand anvelope de vara, mai bine lasam masinile acasa sau le dotam corespunzator.
-
lars, duminică, 14.11.2010 01:13hmmmm
Nus de acord o fi semn de normalitate dar uni chear nu au banii pe praful asta sant curios daca masinile de politie vor avea ca ei dabea au de vara
-
crysti09, duminică, 14.11.2010 08:41@lars
Stai tu linistit ca dau ei cateva amenzi si se scot cu gume de iarna..
-
romeo, marţi, 16.11.2010 11:39CONCLUZIA
Am citit articolul m-am mai uitat si pe net dar nu am inteles exact daca de anul acesta asigurarile nu mai platesc despagubirile sau de la anu de cand intra legea in vigoare
-
ha ha ha, marţi, 16.11.2010 15:54ha ha ha
Eu am inteles ca Legea prin care suntem nevoiti ca intre 1 noiembrie si 31 martie sa ne dotam automobilele cu cauciucuri de iarna, intra in vigoare de la anu'.Anu asta insa, daca faci accident si nu ai pe masina anvelope de iarna, in perioada care intra de la anu in vigoare, firmele de asigurari nu-s obligate sa-ti dea despagubirea necesara reparatiei masinii.De ce? Ca nu ai masina dotata cu anvelope de iarna...daca gresesc, va rog sa ma corectati...eu unul, asa am inteles..asta daca nu s-au razgandit astia intre timp...la mintea lor...ha ha ha
-
Vasile, miercuri, 17.11.2010 11:09Anvelope iarna
In sfarsit, o lege bine venita. Nu stiu de ce va tot legati de data de 1 noiembrie. E o data generica. Trebuia specificata o data acolo, pentru a se putea aprecia mai usor atat de agent cat si de instanta in cazul contestatilor la procesele verbale, perioada obligatorie de montare pe masina. Daca va mai amintiti, acum 2,3 saptamani, temperatura exterioara a scazut noaptea sub 0 grade si ziua nu a sarit de 7,8 grade. Poate la anul sau in alti ani va fi mai frig in noiembrie. Voi nu va cramponati de perioada ci de obligativitatea de a monta anvelope de iarna pe turisme. Fratilor, nu va permiteti, nu circulati, si cu asta basta. Daca eu fac efortul sa imi montez anvelope de iarna pe masina, ca sa imi sporesc siguranta si ca sa nu innoptez pe drumuri, cand ninge, de ce sa fiu expus unui accident din cauza unui alt coleg de trafic, care nu a considerat ca e necesar sa isi monteze anvelope corespunzatoare sezonului rece, si intra in mine, sau blocheaza circulatia? Si stati linistiti. In alea 2,3 saptamani pe an, cand veti cirula cu anvelope de iarna la temperaturi peste 7 grade, garantat nu va influenta foarte tare uzura. Si nu e nici un interes al vreunui SRL. E o chestiune fireasca si normala, indiferent daca ne aliniem cerintelor UE, sau nu. Se numeste EVOLUTIE. Daca nu va convine, as vrea sa va vad, ca circulati pe jos sau cu caruta, incaltati in opinci, si pe cap purtand cusme din blana. Este ca nu va mai convine? Sa nu mai zicem ca ar trebui sa va deplasati pe jos cativa km ca sa spuneti cuiva ceva in loc sa il sunati. Acum puteti sari pe manuta rosie.
-
Marius, miercuri, 17.11.2010 14:51@ Vasile
''Poate la anul sau in alti ani va fi mai frig in noiembrie'' ... desigur, poate, asadar, intrucat, deoarece, ca doar s-a vazut pana acum ... ''Trebuia specificata o data acolo'' ... pai mai bine treceau 1 octombrie, daca tot TREBUIA sa nu se tina cont de realitatile climatice ... ''In alea 2,3 saptamani pe an, cand veti circula cu anvelope de iarna la temperaturi peste 7 grade, garantat nu va influenta foarte tare uzura.'' ... Garantat? ca si cum doar atat se va circula cu ele, cred ca vroiai sa spui 2 sau 3 luni de zile din cele 5 luni, cand clar se uzeaza aiurea ... Daca vrei mergi tu cu anvelope de iarna in toate cele 5 luni, ca sa te simti in ''siguranta'' si sa simti ce este aia ''EVOLUTIE''. Dar totusi ai si dreptate : chiar meriti ''manuta rosie''.
-
M, miercuri, 24.11.2010 16:54Obligativitate
1.Oare daca am numai pe fata cauciucuri de iarna primesc amenda pe jumatate sau nu primesc - poate ati citit careva legea si ma poate lamuri , nu de alta dar 4 cauciucuri de iarna sunt pentru mine prea scumpe , mi-as cumpaara numai 2 . 2. daca ma dotez cu 2 sau 4 cauciucuri ,, toate anotimpurile " corespunde la litera legii , pentru ca acestea ar trebui sa fie,, de iarna " si dupa cum cunosc ,, buna intententie" a ,, organelor " ma astept la ce este mai rau - doar traiesc in Romania. 3. daca se intampla un accident avand ca motiv echiparea cu cauciucuri de iarna stabilit prin hotarare judecatoreasca definitiva , cine plateste in calitate de vinovat spitalizare, reparatii , etc.- poate vi se pare straniu , dar teoretic se poate. 4. sper sa mai apuc sa traiesc sa vad cum se aplica o singura LEGE IN BENEFICIUL CETATEANULUI DIN U.E. fara ingradirea libertatilor civile castigate de inaintasii nostri , ca de noi nici vorba.
-
kitty_cat, miercuri, 08.12.2010 15:28ajung doar cele de pe spate schimbate?
M- si pe mine ma costa destul de mult cauciucurile de iarna,am un A6cu jante de 18" deci..ajung doua. Locuiesc in Barcelona dar in ianuarie vin acasa.Pt doua sapt cat voi sta in Cj,nu stiu daca o sa imi iau gume de iarna,decat daca va fi zapada. Aici sunt 25de grade,asa ca.. ;) Am citit ca pana la urma anul asta am scapat si ca de anul viitor incepe "distractia" cu cauciucurile.Mai bine ar face niste reexaminari ale unor conducatori cu antecedente..si mult mai bine ar fi daca nu s-ar da permisele cu atata usurinta!
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Chiar ma si mira putin! (acum probabil or sa inceapa droaia de comentarii legate de civilizatia inchipuita a puritanilor)