Aniversarea unui record: Ernst Henne și recordul de viteză de 279.5 km/h cu o motocicletă
În 28 noiembrie 1937, pilotul BMW Ernst Henne se urca la ghidonul unei motociclete și stabilea un nou record mondial de viteză: 279.5 km/h.
Ernst Jakob Henne a fost unul dintre piloții BMW care a reușit să obțină performanțe impresionante atât la ghidonul motocicletelor, cât și la volanul mașinilor constructorului bavarez. Henne își începe ucenicia de mecanic în 1919, iar în 1 iulie 1923 participă în prima lui cursă de motociclete.
Neamțul termină competiția pe locul al treilea, iar doi ani mai târziu intră în "liga mare" și concureanză în Monza Grand Prix la ghidonul unei motociclete de 350 cmc. Din 1926, Henne devine pilot oficial BMW și reprezentant BMW Motorrad și BMW Automobile.
În 2 mai 1926, pilotul neamț obține prima victorie pentru BMW în cadrul "Karlsruher Wildparkrennen". În același an, Henne se impune și în cadrul cursei Eiffelrennen, competiție desfășurată pe Nurburgring.
Dar Ernst Henne avea să devină celebru pentru stabilirea recordului mondial de viteză pentru motociclete. Prima încercare a avut loc în 19 septembrie 1929. Motocicleta avea un cadru construit în atelierul lui Henne și cu ajutorul acesteia, neamțul a devenit cel mai rapid motociclist din lume: viteză medie de 216 km/h. În 1932, Henne își depășește propriul record, iar același lucru avea să se întâmple și în 1935 (256 km/h, Frankfurt). În 1926, într-o motocicletă cu carenă închină, neamțul ajunge la o viteză medie de 272 km/h.
În urmă cu 80 de ani, în 28 noiembrie 1937, Henne se urca din nou pe motocicletă și stabilea un nou record mondial: viteză medie de 297.5 km/h. Iar acest record a rămas în picioare până în 1951.
Ernst Henne s-a făcut remarcat și la volanul modelelor BMW. El este cel care a pilotat pentru prima dată un BMW 328 în celebra cursă de la Nurburgring din 1936. Neamțul reușea să câștige clasa dedicată automobilelor cu motoare sub doi litri și astfel asistam la naștearea unei legende în motorsport: BMW 328.
Ce au fost si ce-au ajuns.Din pacate multiturbo.