Aniversare în familia BMW: 45 de ani de la prezentarea lui Seria 3
În urmă cu 45 de ani, BMW prezenta prima generație Seria 3. Modelul producătorului german îmbina agilitatea și sportivitatea cu elemente speciale de design, confort, spațiu și siguranță.
În urmă cu 45 de ani, la finalul lunii iulie, BMW prezenta prima generație Seria 3 (E21). Evenimentul s-a desfășurat pe Stadionul Olimpic, iar noul model deschidea un capitol important în istoria mărcii bavareze.
Cu Seria 3, BMW introducea un nou concept de model sport pe piața globală, iar așteptările conducerii erau mari întrucât acesta înlocuia vechea Seria BMW 02 (model care s-a impus atât în cursele de turisme, cât și în raliuri).
Noul Seria 3 îmbina caracterul sportiv și agil al predecesorului său cu elemente moderne de design, confort, spațiu și siguranță.
Designul exterior a fost inspirat de liniile introduse odată cu lansarea lui Seria 5. Partea frontală era dominată de grila BMW deja consacrată, farurile erau rotunde (versiuni duble pentru varianta 320i), capota primea un contur înălțat în partea centrală, iar curba Hofmeister fusese integrată în montantul spate.
La interior, BMW Seria 3 marca debutul cockpitului orientat către șofer, o caracteristică pe care o întâlnim și astăzi în gama bavarezilor. Comenzile erau poziționate vertical în centrul bordului și erau poziționate către șofer, ușurând astfel controlul.
Încă de la debut, gama de motorizări a inclus versiunile BMW 316, 318 și 320, denumiri care au derivat din capacitatea cilindrică a propulsoarelor.
Doi ani mai târziu, în 1977, BMW demarează un program de motorsport dedicat noului Seria 3. Prin intermediul proiectului BMW Junior Team, versiunea BMW 320 de Grupa 5 avea să debuteze pe circuit și să concureze în Campionatul German de Curse.
În același an, Roy Lichtenstein folosea tot un BMW 320 Grupa 5 pentru a dezvolta cel de-al treilea BMW Art Car din istorie. Exemplarul a fost folosit de Herrvé Poulain și Marcel Mignot în cursa de 24 de ore de la Le Mans. La final, modelul german a obținut victoria în clasă și a încheiat pe poziția a noua în clasamentul general.
Tot în 1977, BMW introducea pe Seria 3 și o motorizare cu șase cilindri în linie (BMW 323i). Propulsorul dezvolta 143 de cai putere, iar versiunea 323i putea accelera de la 0 la 100 km/h în aproape 9 secunde.
Prima generație Seria 3 a stat pe linia de asamblare până în 1983 și a fost produsă în 1.364.039 de unități.
Încă de la debut, Seria 3 a devenit cel mai bine vândul model din portofoliul BMW la nivel mondial, iar an de an a rămas constat pe această poziție. În urmă cu un an, nemții au lansat pe piață a șaptea generație Seria 3. La fel ca până acum, modelul constructorului bavarez se ghidează după regulile trasate de prima generație: caracter agil scos în evidență de elementele moderne dezvoltate atât la exterior, cât și la interior.
La multi ani ! Peste 14 milioane de unitati vandute, un model vanat de toti concurentii. Povestea continua.