Angajații Tesla rup tăcerea: 90% dintre mașinile ieșite de pe linia de asamblare au nevoie de reparații pentru diverse defecțiuni
9 actuali și foști angajați Tesla susțin că 90% dintre unitățile Model S și Model X care ies de pe liniile de asamblare au nevoie imediat de reparații pentru diverse defecțiuni.
Tesla traversează o perioadă dificilă în care încearcă să mărească ritmul producției pentru noul Model 3, după ce o serie de "probleme" au generat amânarea obiectivului de a produce 20.000 de unități pe lună până în martie 2018.
Seria neagră nu reprezintă însă o noutate pentru constructorul american, potrivit unor actuali și foști angajați care au dezvăluit pentru agenția de presă Reuters că astfel de probleme apar în continuare inclusiv pentru Model S și Model X.
Astfel, verificările de rutină efectuate după ce mașinile ies de pe linia de asamblare dezvăluie diverse defecțiuni tehnice pentru 90% dintre ele. "Defectele includ uși care nu se închid, materialul tapițeriei, scurgeri de apă, tot felul de lucruri. Construim Model S din 2012. Cum se face că încă avem scurgeri de apă?", se întreabă un fost supraveghetor al controlului calității.
Potrivit altor angajați, astfel de probleme apar ca urmare a faptului că politica Tesla este ca un exemplar să înainteze pe linia de asamblare chiar dacă există probleme precum lipsa de pe stoc a unui parbriz sau a unui amortizor. Strategia americanilor este ca aceste componente să fie adăugate ulterior, însă reparațiile de acest gen costă mulți bani și reprezintă timp pierdut.
În comparație, un producător precum Toyota are o rată de defecte pe linia de asamblare de cel mult 10%.
În replică, cei de la Tesla susțin că reparațiile frecvente au loc cu scopul de a oferi clienților mașini cât mai aproape de perfecțiune din punct de vedere al construcției. "Obiectivul nostru este să producem mașini perfecte pentru fiecare client. Prin urmare, analizăm fiecare vehicul chiar și pentru cea mai mică modificare. Cei mai mulți clienți nu ar observa munca de post-productie, însă nouă ne pasă și de o fracțiune de milimetru", explică un purtător de cuvânt al Tesla.
Via Reuters
caini latra urus trece, nu zic ca este mare cumpanie corecta tesla, dar cu VW ce au mai facut? au dat despagubiri la americani, la noi ...resoftare nu e producator sa ii pese de clienti...cumperi in leasing masina , o dai dupa 2-5 ani si cumperi alta...asa e cand ai salariu mediu pe economie la ei, la noi, cu mediu pe economie iti permiti cerdit pentru sh din germania sau iti cumperi logan.