Anderson Ford Focus RS: 420 de cai doar pentru puntea faţă

Publicat joi, 14.04.2011 11:33 de Bogdan Mirică

Casa de tuning Anderson a reuşit să dea naştere celui mai puternic Ford Focus RS. Specialiştii germani au modificat motorul de 2.5 litri pentru a oferi 420 de cai putere.

Ce se întâmplă atunci când un tuner specializat în modificarea supercarurilor decide să îşi îndrepte atenţia asupra unui model compact? Ia naştere cea mai puternică versiune a celebrului hot-hatch Focus RS, semnată de Anderson.

Respectând tradiţia casei de tuning, Focus RS vine vopsit în culoarea negru opac şi primeşte în plus o serie de logo-uri Anderson precum şi cu un set de jante vopsite în tonul caroseriei. Negrul apare din abundenţă şi în interior, unde planşa de bord primeşte numeroase inserţii din fibră de carbon, iar scaunele, îmbrăcate în piele, de asemenea de culoare neagră, se individualizează prin cusăturile roşii contrastante.

Principalele modificări apar însă sub capotă, acolo unde motorul de 2.5 litri supraalimentat, capabil să dezvolte doar 305 cai putere în versiunea de serie, se transformă complet. Modificarea sistemului ECU, creşterea presiunii turbo şi înlocuirea evacuării a făcut ca Focus RS să atingă o valoare impresionantă, de 420 cai putere. Bagajul de resurse, trimis doar punţii faţă, este ţinut sub control cu ajutorul unui diferenţial cu alunecare limitată furnizat de Quaife.

Momentan, Anderson nu a publicat informaţii despre performanţele pe care le poate înregistra Focus RS şi nici detalii despre costul pachetului de tuning.

via | motori

  • SERD, joi, 14.04.2011 13:29
    SUBLIM

    O masina cool,dar cel mai mult m-a impresionat interiorul,e cu adevarat"SUBLIM' ce bine ii sta acoperit cu pielea aia alcantara in zona inferioara unde plasticul ala era de-a dreptul enervant

  • Octavian, joi, 14.04.2011 14:00

    masina perfecta de faimoasele "liniutze" dar pe circuit pierde in fata unui megane cu jumate din putere :)

  • andrei, joi, 14.04.2011 15:46
    superba masina

    absolut superb, singuru lucru care nu-mi place este scrisu ala rosu din mijlocu volanului, arata a kitsch. @ octavian: http://www.youtube.com/watch?v=w05QKir-oJU cam greu la depasit, ca sa nu mai discutam de conditiile care ti le ofera interiorul focusului fata de cele jalnice din megane care este ``dezbracat`` de toate.

  • Vasi, joi, 14.04.2011 15:58
    @andrei

    Nu exista niciun Megane RS ``dezbracat`` de toate, decat daca alegi sa compari Focus-ul asta cu Megane R26.R2 (a 2-a generatie) , ceea ce ar spune multe de avansul tehnologic pe care-l are RenaultSport in fata celor de la Ford. Exista insa un Megane RS 250 Cup care poate umili oricand pe circuit un Focus RS.

  • @Automarket, joi, 14.04.2011 16:08
    o teapa

    Anderson? Cine-s astia? "Confectioneaza" basme pentru copii cumva? Da, e foarte probabil ca masina asta sa spuna basme pe viraje... nu de alta, dar clientii trebuie sa fie pe jumatate adormiti ca sa nu-si dea seama ca puterea nu se regaseste la roata...

  • lexion, joi, 14.04.2011 16:40

    Vad ca se stoarce din motorul Volvo, fiecare gram de putere. Ma gandesc o intrecere intre Anderson Focus si Polestar C30. Acelasi motor si putere, doar caroserii diferite. Pariez pe C30.

  • d, joi, 14.04.2011 17:05

    Super agregat!..Cauciucuri din astea am si eu pe masina Falken FK452 :D

  • @andrei, joi, 14.04.2011 18:11
    daaa...

    Foarte "frumos" e bordul focusului rs cu bucata aia de plastic vopsit in argintiu.. vbesc de focus-ul de la mama lui de acasa, nu de vrajelile astea tunate... acum serios: interiorul fordului e banal si sters prin comparatie cu interiorul unui Megane RS. Si la calitatea finisajelor Megane RS e peste Focus RS. Urca in ambele masini, testeaza-le si pe urma scrie.

  • Razvan, duminică, 17.04.2011 19:54
    :D

    Exista si kitur-uri de 450 de cai la Pumaspeed: http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=918 sau http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=882