Analiştii auto: "Segmentul SUV-urilor cu tracţiune integrală va creşte cu 2% pe an până în 2020"
Furnizorii de sisteme de tracţiune integrală vor beneficia de vânzările crescute ale SUV-urilor şi crossoverelor 4x4 cel puţin până la sfârşitul acestui deceniu, spun analiştii din industria auto.
Segmentul SUV-urilor şi al crossoverelor cu tracţiune integrală va creşte anul cu două procente până în 2020, titrează analiştii auto de la Roland Berger. Tendinţa din industrie este beneficiară atât pentru constructorii de automobile, care obţin vânzări crescute pentru că au introdus modele în acest segment, cât şi pentru furnizorii de sisteme de tracţiune integrală. Principalii jucători la nivel global în materie de tehnologie 4x4, cum sunt GKN Driveline, BorgWarner şi JTEKT au comenzi şi vor beneficia de pe urma acestui boom de vânzări până la finalul deceniului curent, spun analiştii de la Roland Berger.
ANALIZĂ: Ce SUV diesel poți cumpăra cu 20.000 euro?
Doar pe piaţa din Europa, vânzările de SUV-uri şi crossovere au crescut cu 21% în 2014 şi au atins peste 2.5 milioane de unităţi, potrivit datelor JATO Dynamics. Asta înseamnă că aproape un client din cinci a cumpărat un SUV sau un crossover în 2014. Dintre toate maşinile vândute în Europa în 2014, 12.2 procente aveau sisteme de tracţiune integrală, o creştere faţă de cele 10 procente obţinute de acest segment în 2011 şi aproape triplu faţă de rezultatul din anul 2000, de 4.5 procente. Spre comparaţie, în 1990, în Europa, doar 2.3 procente dintre autoturismele vândute aveau tracţiune integrală. În mod interesant, creşterea ponderii acestor sisteme în autoturismele moderne apare şi când multe SUV-uri au variante entry-level cu tracţiune pe o singură punte.
ANALIZĂ: Ce SUV sau crossover cu motor pe benzină poţi cumpăra pentru 20.000 euro?
Europa va rămâne o piaţă majoră pentru cuplajele 4x4 la cerere datorită faptului că majoritatea platformelor utilizate de modelele vândute pe Bătrânul Continent sunt cu tracţiune faţă. Tocmai de aceea, furnizori precum GKN Driveline şi BorgWarner sunt principalii jucători pe această piaţă, cu toate că japonezii de la JTEKT sunt pe primul loc atunci când vine vorba de sisteme de tracţiune integrală folosite de constructorii niponi.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Ca doar nu crestea segmentul mini, mic si compact ........ti-ai gasit! SUV-uri peste SUV-uri ......ACUM POATE INTELEGETI DE CE O ARDEM AIUREA CU ECOLOGIA.....eu nu dau doi bani pe protectia mediului la nivel de individ atat timp cat statul (veti intreba cine e statul...nu am timp de polemici pe tema asta) nu se implica foarte activ.....la noi cel putin e degringoloda totala .....VORBA AIA ...AI BANI SI P--- TARE, F--- IN C-- PE ORISICARE. Stiu povestea e responsabilitatea fiecaruia, tine de noi, de educatie....ce sa-ti spun Eu sa stau sa reciclez baterii si becuri economice sau normale, sa opresc apa cand ma spal pe dinti, sa inchid lumina in camera in care nu stau , sa separ eventual gunoiul menajer, sa nu stau cu motorul pornit aiurea......IAR SMECHERII sa taie padurile, sa stea cu motoarele de 3, 4, 5, litri pornite aiurea vara pentru aer, iarna pentru caldurasa foloseasca mobila din lemn masiv, sa-si schimbe celularele la 5 luni etc, etc....dar na suntem ecologist......