An-record în vânzările auto: 10 constructori au raportat vârfuri istorice în primele şase luni ale anului

Publicat vineri, 11.07.2014 11:11 de Dragoș Băltățeanu

Aproape toate mărcile auto raportează creşteri record ale vânzărilor în prima jumătate a anului 2014. Industria dă semne din ce în ce mai serioase că piaţa auto îşi revine.

Prima jumătatea a anului 2014 s-a încheiat cu cifre record la capitolul vânzări pentru majoritatea mărcilor auto. Pieţele dau semne serioase că revin la normal, iar clienţilor le-a revenit apetitul pentru maşini noi. Toţi marii constructori au raportat creşterea vânzărilor, iar pentru anumite mărci s-au înregistrat chiar noi recorduri. BMW, de exemplu, a vândut peste un milion de automobile în primele şase luni ale lui 2014, ceea ce este o premieră absolută pentru marca bavareză. Volkswagen a depăşit trei milioane de unităţi vândute în prima jumătate a acestui an, iar acest lucru se datorează în special pieţei din China, unde Volkswagen vinde cele mai multe maşini. Piaţa din China este responsabilă şi pentru creşterile înregistrate de Volvo şi alte mărci premium, din ce în ce mai apreciate de clienţii din Asia. 

  • BMW: peste un milion de unităţi livrate în primele şase luni

    BMW Group se bucură de cel mai bun din istorie la capitolul vânzări. După primele şase luni ale anului 2014, BMW a vândut 1.020.211 unităţi, ceea ce semnifică o creştere de 6.9% faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut (954.501 unităţi). Vânzările în luna iunie au atins un record absolut: 193.342 automobile livrate, o creştere de 4.8% faţă de luna iunie 2013. Aceste cifre suma sunt vânzărilor tuturor mărcilor din grupul BMW.

    "Este pentru prima dată când am reuşit să depăşim un milion de unităţi în prima jumătate a anului şi acest lucru subliniază puterea mărcilor premium din cadrul grupului BMW", a spus Ian Robertson, responsabil marketing şi vânzări în cadrul grupului BMW. 

    Marca BMW a înregistrat o creştere de 10.2%, 886.347 unităţi fiind livrate către clienţii mărcii. Noul model BMW Seria 2 se află în preferinţele clienţilor, dar toate familile de modele au înregistrat creşteri în primele şase luni. În luna iunie, BMW a livrat şi 1.241 unităţi ale modelului i3, ceea ce duce totalul de automobile electrice vândute la 5.396 unităţi

    Şi Rolls-Royce a înregistrat cifre record în prima jumătate a anului, reuşind să vândă 1.968 unităţi, cu 33.4% mai mult faţă de perioada ianuarie-iunie a anului trecut. Clienţii sunt interesaţi în special de modelul Wraith, dar şi de recent anunţatul Ghost Series II.

    Doar marca Mini se află însă în scădere, dar grupul motivează acest lucru prin schimbarea generaţilor de modele. În primele şase luni, Mini a livrat 131.896 unităţi, ceea ce semnifică o scădere de -11.4% faţă de prima jumătate a anului 2013 (148.799 unităţi).

  • Audi, record de vânzări: 869.350 unităţi

    Audi a raportat un nou record de vânzări pentru prima jumătate a anului 2014. Marca premium din Ingolstadt a livrat aproape 870.000 unităţi, ceea ce semnifică o creştere de 11.4%. Doar în luna iunie Audi a livrat către clienţii săi 155.450 de maşini. Audi se bucură de o revenire puternică pe piaţa nord-americană, unde vânzările au crescut cu 21.2%. Europa rămâne însă cea mai puternică piaţă pentru Audi. În acest an, vânzările au crescut în fiecare lună, iar după primele şase luni, Audi a livrat peste 400.000 unităţi în Europa. Ajutată de aceste creşteri, marca Audi se apropie la 20.000 de maşini de rivalii de la BMW în cursa pentru cea mai vândută marcă premium la nivel mondial.

    Printre cele mai apreciate modele Audi se află noul A3, cu toate variantele sale, dar şi SUV-urile Q3, Q5 şi Q7, ale căror vânzări au crescut semnificativ în prima jumătate a acestui an. De asemenea, noul Audi A8 se bucură de interesul clienţilor, doar în luna iunie fiind livrate 4.023 unităţi.

  • Mercedes-Benz: creştere de 13% în prima jumătate a anului

    Grupul Daimler a anunţat că Mercedes-Benz a înregistrat la rândul său un record de vânzări în prima jumătate a anului 2014. Faţă de anul trecut, vânzările au crescut cu 13% pentru un total de 783.520 unităţi, cea mai mare cifră înregistrată de companie pentru o primă jumătate de an. Dacă trendul se menţine până la finalul anului, Mercedes-Benz va înregistra un an-record la capitolul vânzări. Creşterea se datorează în special clienţilor noi atraşi de noua familie de modele compacte. Acest segment a înregistrat o creştere de 24%, iar Mercedes vrea să capitalizeze interesul urmând să mărească gama de modele de acest tip prin lansarea modelului CLA Shooting Brake. Principala piaţă pentru Mercedes-Benz este cea nord-americană, dar marca este la fel de apreciată şi în Europa şi China. 

  • Volkswagen - peste trei milioane de unităţi vândute în primele şase luni

    Volkswagen se bucură de o primă jumătate de an foarte profitabilă. Marca germană a raportat vânzări de 3.07 milioane unităţi în primele şase luni ale anului. Pentru Volkswagen aceste cifre semnifică o creştere de 4 procente, dar oficialii brandului din Wolfsburg avertizează că va fi dificilă menţinerea creşterii şi în a doua jumătate a anului. Responsabile pentru vânzările mărcii sunt piaţa din China, unde Volkswagen a devenit o marcă extrem de populară, dar şi cererea globală pentru familia de modele Golf. În contrast cu creşterea din Asia, pieţele din America de Sud au scăzut cu 21 procente, cea mai mare scădere fiind înregistrată pe piaţa braziliană unde vânzările au scăzut cu 17%. Volkswagen a înregistrat scăderi şi în Statele Unite şi Rusia.

  • Bentley: creştere de 23 procente în primele şase luni

    Marca de lux din Marea Britanie a înregistrat o creştere spectaculoasă de 23% a vânzărilor în prima jumătate a anului 2014. Bentley a livrat 5.254 unităţi faţă de cele 4.279 exemplare livrate în prima jumătate a anului 2013. Apetititul pentru maşini de lux a crescut în special în China şi Orientul Mijlociu, unde volumele au crescut cu 61, respectiv 27 procente. 

  • Volvo - creştere puternică în China

    Volvo are parte de un an excelent la capitolul vânzări. În luna iunie a acestui an, marca din Suedia a vândut peste 43.000 de automobile, o creştere de 5% faţă de luna iunie 2013. China este piaţa pe care Volvo a înregistrat cea mai mare creştere: 30%, urmată de o creştere de 22% pe piaţa autohtonă din Suedia. În schimb, vânzările în Statele Unite au scăzut cu 10%.

    În primele şase luni ale lui 2014, Volvo a vândut 229.013 unităţi, record all-time pentru suedezi, ceea ce semnifică o creştere de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. 

  • Porsche a stabilit un record absolut la vânzări în prima jumătate a anului

    Numărul total al clienţilor care au achiziţionat unul dintre modelele brandului din Zuffenhausen a ajuns în primele şase luni ale lui 2014 la 87.800, o creştere de aproape 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, anteriorul record absolut atins de germani. Pentru Porsche, cea mai profitabilă piaţă rămâne Europa (+14%), 40% dintre unităţile vândute aici mergând pe piaţa de origine din Germania.

  • Dacia: creştere de 24% în primele şase luni

    Dacia a vândut 263.110 unităţi în primele şase luni ale anului, realizând o creştere de 24.3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu ajutorul rezultatelor mărcii din Mioveni, Grupul Renault a reuşit să atingă 1.37 milioane de maşini în prima jumătate a anului şi se bucură de o creştere de 4.7 procente. Pieţele din Europa cu cele mai mari creşteri au fost Portugalia, Marea Britanie, Irlanda, Spania şi ţările nordice.

  • Skoda: peste jumătate de milion de unităţi vândute

    Skoda a înregistrat cele mai bune vânzări în luna iulie a acestui an, când a livrat 94.500 vehicule, un record absolut. În luna iunie 2013, Skoda a vândut 87.400 unităţi. Per total, în prima jumătate a anului, marca cehă a depăşit o jumătate de milion de unităţi livrate, ceea ce semnifică o creştere a vânzărilor cu 12.5 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Skoda se bucură de cifre excelente de vânzări în toată Europa, dar în special în Europa de Est, unde a fost mereu preferată de către clienţi. În luna iunie 2014, Skoda a înegistrat creşteri spectaculoase în câteva state din Europa de Est, precum România (+29%), Serbia (+54%) şi Statele Baltice (+34.5%).

  • Maserati - revenire spectaculoasă

    Marca Maserati se bucură de o revenire spectaculoasă în preferinţele clienţilor. După ce în anii trecuţi devenise un fel de lanternă roşie în clasamentele de vânzări, în 2014 Maserati a revenit spectaculos. În prima jumătate a acestui an, Maserati a reuşit să egaleze vânzările din tot anul trecut, adică a terminat primele şase luni cu o creştere de 228.5%. Succesul este atribuit noilor modele Ghibli şi Quattroporte. Piaţa americană a înregistrat o creştere spectaculoasă, doar în luna iunie Maserati vânzând 1.015 unităţi faţă de cele 309 exemplare vândute anul trecut în luna iunie. 

Mai departe...
  • zarnesteanu, vineri, 11.07.2014 15:06

    Un articol perfect. Cunoscatorii stiu de ce.

  • dan_grc, vineri, 11.07.2014 15:26

    Cresterile record de la Bmw, Audi,Mercedes, Porsche, Volkswagen, nu sunt foarte relevante in perspectiva revenirii pietei auto pt ca aceste marci au crescut puternic si-n anii de criza, in schimb cresterea Volvo poate fi un semn in acest sens. Singurul lucru care ma mira este cresterea cererii pt Audi Q7, un model ce are o varsta, probabil ca si de asta nu s-a lansat un nou model pana acum, se vine neasteptat de bine chiar si la sfarsitul carierei, o cariera care pare ca nu se mai incheie.

  • LauCalin, vineri, 11.07.2014 18:28

    Dane, este minunat ca Volvo a reust sa vanda atat de mult,asta aviz celor care spuneau de inmoarmantarea luiVolvo dupa ce a fost vandut chinezilor. Dar e si o chestie mai putin placuta: vanzarile din SUA in usoara scadere.Aici ar putea fi o problema,pentru ca Volvo era candva popular acolo. Faptul ca vanzarile sunt usor in scadere eu sper sa se datoreze concurentei si sa fie ceva trecator, o simpla oscilatie a cifrelor de vanzari. Pentru ca, daca americanii incep sa-si cam piarda incredera in Volvo in favoarea marcilor premium mai putin consacrate acolo, gen Audi sau Porsche, nu prea e bine pentru suedezi. Ah, si nu pot sa nu remarc si faptul ca si nordicilor incepe sa le placa Dacia. Frumos :)

  • dan_grc, vineri, 11.07.2014 18:56

    Calin, scaderea vanzarilor in SUA se datoreaza prelungirii lansarii unui XC90, care a ajuns la 12 ani, model care in anii de varf tot in SUA s-a vandut mai bine, la fel si-n cazul lui S80. Despre marcile mai putin consacrate acolo, Audi nu are vechimea Volvo pe piata americana, dar Porsche are, chiar daca acum are o oferta mult mai diversificata, nu doar 911, dar are o imagine solida in SUA.

  • LauCalin, vineri, 11.07.2014 19:40

    Este cam trist sa spui ca insuccesul pe piata din State se datoreaza lui XC90. Pana la urma actuala gama de la Volvo este mult mai "sanatoasa" fata de acum 5-6 ani si ma refer in speta la XC60, S60 si V40 plus derivatele lor. La astea se adauga sisteme de siguranta care au atras atentia si motoare tot mai bune fata de cele din era Ford. Deci eu cred ca ce spui tu este foarte corect, dar pana la un punct. Sper ca noul XC90 sa fie bine primit, pentru ca actualul model a fost unul pe placul americanilor. Iar Volvo sa aiba probleme in America... ar fi cam nasol. Pentru ca nu se pot baza pe Europa prea mult. Bine, ideea este sa nu ramana China principala si singura piata in care Volvo sa aiba vanzari semnificative. La asta ma refer.

  • dan_grc, vineri, 11.07.2014 19:55

    Pai de ce sa fie trist, de la inceput XC90 a fost gandit in principal pt piata din SUA, mare amatoare SUV-uri, crezi ca Bmw sau Mercedes unde vand cele mai mult X5 si ML? Acum e China care are cresteri mari, dar piata constanta unde vand cel putin jumatate din productie este SUA, e greu sa se inghesuie americanii la clasa compacta, sa fim realisti, nu stau la coada pt V40, pt un SUV mare da, si-au stat o perioada pt XC 90, dar i s-a prelungit prea mult viata, singura exceptie de la regula este Q7 care pare sa nu fie afectat de varsta, dar oricum nu are 12 ani.

  • vianu, vineri, 11.07.2014 21:48

    ciudata prezenta Daciei in "clasament" sau ce-o fi. Si maserati face nota discordanta....Inteleg ca acest top abordeaza in aceeasi masura si vanzarile globale (ca numar de unitati) si cresterile procentuale. Un fel de bors din care se concluzioneaza ca ce? In fine...trag linie si oberv ca toti sunt constructori europeni. "Cunoscatorii" stie, n'asha? :))

  • Lache, vineri, 11.07.2014 23:39

    Cred ca asa este normal.Cei care produc ceva ca lumea au mai mult success decat cei care se inspira.Ca sa nu zic altfel!