AMG prinde aripi: divizia Daimler și-a deschis la Tokyo primul showroom dedicat
AMG a pornit la drum acum o jumătate de secol sub forma unei case de tuning dedicate modelelor Mercedes. Astăzi, Mercedes-AMG este parte integrată din Daimler și își deschide primele showroom-uri dedicate.
Divizia AMG a celor de la Daimler a trecut prin multe stadii ale existenței sale. De la o companie independentă dedicată modificării tehnice a modelelor Mercedes până la brand cu drepturi depline și modele dedicate în cadrul Grupului Daimler, AMG a fost sursa din care au provenit mașini care au făcut istorie în lumea auto. Ei bine, anul 2017 transformarea atinge un nou nivel, pentru că Mercedes-AMG - numele oficial al companiei - primește dreptul de a avea primul său showroom dedicat.
Dacă modelele AMG erau până acum prezentate în așa-numitele Centre de Performanță integrate în cadrul showroom-urilor Mercedes-Benz, brandul german își va deschide în acest an primele showroom-uri proprii. Surprinzător, însă, primul nu se află în Germania, țara de origine a mărcii, ci în Japonia. Mai exact la Tokyo, acolo unde centrul de vânzări AMG a fost deschis în cartierul Setagaya, una dintre cele mai luxoase zone ale capitale nipone.
Centrul AMG mizează pe o suprafață de 1000 de metri pătrați dedicată complet unversului mărcii de performanță, mașinile expuse fiind dublate de sisteme video interactive pe care clienții își pot configura mașinile și pot să asculte diferitele sunete pe care le pot dezvolta motoarele care echpează modelele brandului german.
Oficialii AMG susțin că centrul din Japonia este doar startul unui plan global de dezvltare. "Tokyo va fi folosit ca model pentru viitoarele showroom-uri exclusive pe care le avem în proiect pentru alte orașe mari ale lumii. Unele sunt deja în construcție, așa cum este cel din Sydney, care se va deschide oficial până la finalul anului 2017", a declarat Tobias Moers, directorul Mercedes-AMG, într-un comunicat de presă.
Creștere masivă în vânzări
Deschiderea primului showroom AMG vine pe fondul creșterii masive a vânzărilor modelelor semnate de marca germană după ce aceasta a decis să derive în versiuni accesibile, 43 AMG, modelele din gama compactă Mercedes-Benz. Astfel, vânzările globale AMG din 2016 au ajuns la 99.235 de unități, o creștere cu 44% față de anul precedent în condițiile în care vânzările mărcii se dublaseră în 2015 față de 2014.