Americanii nu mai au răbdare: Volkswagen, somată să prezinte soluţia tehnică pentru Dieselgate până în 24 martie
Un judecător federal american a impus un termen limită pentru 24 martie pentru ca Volkswagen să prezinte soluţia tehnică prin care va remedia emisiile motoarelor diesel a 600.000 de maşini.
Americanii dau semne de nerăbdare faţă de Volkswagen cu privire la scandalul Dieselgate care a izbucnit în luna septembrie a anului trecut.
Constructorul german a amânat în repetate rânduri oferirea unor soluţii tehnice pentru cele 600.000 de maşini care folosesc un software pentru păcălirea normelor de poluare, după ce o primă soluţie pentru 500.000 de maşini cu motoare de 2.0 litri a fost respinsă de autorităţi.
În acest context, judecătorul federal Charles Breyer din San Francisco a impus celor de la Volkswagen să prezinte o soluţie cel târziu în 24 martie. "Şase luni este un interval de timp suficient de lung. Este o problemă care continuă la nesfârşit", explică el.
În luna ianuarie, Departamentul de Justiţie al Statelor Unite a dat în judecată Volkswagen pentru nerespectarea legislaţiei americane şi a solicitat despăgubiri de până la 46 de miliarde de dolari. Oficialii Volkswagen spun în continuare că se apropie de găsirea unei soluţii tehnice. "Vrem să rezolvăm această problemă cât mai curând posibil", spune avocatul Volkswagen, Robert Giuffra.
Până în prezent, Voilkswagen nu a reuşit încă să calculeze costurile totale pe care le va avea de suportat de pe urma scandalului. De altfel, acesta este şi motivul pentru care compania a amânat publicarea rezultatelor financiare pentru anul 2015.
Via Automotive News
-
....., vineri, 26.02.2016 18:18
eu ma bazez pe ura americanilor impotriva nemtilor .....
-
AndreiRN, vineri, 26.02.2016 18:34
10 miliarde nu este bazma curata.
-
neh, vineri, 26.02.2016 19:05
NIMENI nu e mai presus de lege.
-
Andy, vineri, 26.02.2016 21:15
@tzenule, eu pun pariu ca vor ajunge la peste 50 mld de euro in care intra procesele SUA vs VW, cele civile de oriunde vs VW, inlocuirea partilor cu probleme, cumpararea unor masini, amenzile si scaderea actiunilor. La asta se vor adauga si vanzari scazute in 2016-2018 cel putin. Probabil ca vor ajunge pe 3, in urma GM.
-
tzenu_bmw, vineri, 26.02.2016 21:42
@Andy........scandalul cu Takata in care au murit oameni.....nu se ridica nici la jumatatea scandalului in care e acuma Vw...... si pt. ce????pt. poluare......uite ca cei de la Takata au scapat basma curata chiar daca au murit vreo 10 oameni(din pacate) aici vreau io sa ajuns.......da au muntit au fentat sistemu.....au poluat atmosfera si alte chesti.....insa nu cred ca se ridica la infractiunea celor de la Takata....... Hai sa calculam prejudiciu asa in mare.......milioane de tone de noxe transpormate in banii......nu cred ca sar ajunge la 50 de miliarde...... E drept......au mintit sa plateasca.....insa hai sa nu facem din tantar armasar......
-
Ofensator!, vineri, 26.02.2016 21:59
Trag de timp , pentru ca fiecare zi in care banii raman in contul lor, produc alti bani. Sau poate sperau ca societatea va uita? In concluzie, niste nenorociti !
-
@tzenu_bmw, vineri, 26.02.2016 23:52
Nu e vba numai de poluare, ci si de modificarea unor parametri de performanta si de insasi INTENTIA frauduloasa, scopul fiind acela de a capata un avantaj competitiv nemeritat fata de alte marci. Faza cu airbagurile si alte recall-uri nu au fost intentionate la alti producatori . Aici sta diferenta majora !
-
Marian, sâmbătă, 27.02.2016 10:35
50 miliarde e o suma cam mică pentru o asemenea minciuna. Una e sa se întâmple ceva neintenționat și cu totul alta să minți. Dar germanii sunt obișnuiți cu reclame mincinoase. Așa și-au construit imperiul. Cam așa a ieșit și golful mașina anului prin Germania si alte părți. Niște mincinoși. Să plătească cu vârf și îndesat. Poate la făcut cârnați se pricep mai bine. Să lase mașinile în seama altora.
-
joe, sâmbătă, 27.02.2016 10:38
cred ca platesc miliardele,cum au platit despagubirile de razboi fata de Romania
-
@@tzenu, sâmbătă, 27.02.2016 12:37
Ceilalti producatori nu au facut-o intentionat? Hai sa fim seriosi si takata sau GM sau alte cazuri de acest gen, toti stiau ca compromit calitatea folosind piese mai ieftine sau daca nu se fac destule teste care costa se poate ajunge la diverse accidente. Asta cu neintentionat nu tine, toti au procedat la fel cu intentia de asi mari profitul, inclusiv vw. Toti s-au bazat pe un nume ca sa faca reduceri si sa faca bani. Naiv sa crezi ca ceilalti nu stiau ce fac sau ca sunt sfinti si au facut-o neintentionat.
-
dan_grc, sâmbătă, 27.02.2016 16:19
Departamentul de Justiție american cere și el cât vrea, pentru că poate, să vedem dacă și VAG poate face la fel, să plătească cât consideră ei, că dacă nu mai vând deloc mașini în SUA 10 ani de acum încolo, tot vor avea pierderi mai mici, până la urmă ce se poate întâmpla dacă plătesc jumătate din cât cer americanii, le declară război?
-
nea indarat, sâmbătă, 27.02.2016 18:17
Tot timpul cei de la conducerea vw au mintit cu nerusinare. Chiar si vanzarile declarate de ei sunt niste minciuni. Sunt tot mai scarbit de grupul asta infect. Asta e inceputul sfarsitului pt ei.
-
Mihai, sâmbătă, 27.02.2016 18:30
In vorbe si explicatii trase de par, mai mult sau mai putin imaginate, putem sta toata ziua. Aici e vorba de cu totul altceva. Sunt lucruri reglementate clar. E vorba de a incalca sau nu legea. E vorba de verdicte in instante de judecata. E vorba de lucruri dovedite. Oricine are prezumptia de nevinovatie. Dar la Volkswagen s-a dovedit in instantele de judecata americane si europene ca sunt vinovati de incalcarea legii scrise. Intentia a fost dovedita in instanta.
-
@nenea indarat, sâmbătă, 27.02.2016 18:34
Cu siguranta asa este, de fapt vand la jumatate, totul este o mare minciuna la ei, dar din pacate pt scarbitii ca tine, nu va da faliment, ar fi culmea sa fie inceputul sfarsitului, totul pornind de la amerciani, cei mai corecti de pe aceasta planeta.
-
@dan_grc, sâmbătă, 27.02.2016 22:25
Treburile nu sunt atat de simple. Exista "International Court of Justice" , iar Volkswagen crede-ma nu vrea sa ajunga acolo. Exista deja o sentinta impotriva lor. Nu vor sa agraveze situatia. Matthias Muller a declarat de fapt ca ”Prioritatea mea este să recâștig încrederea pentru Volkswagen Group"
-
dan_grc, sâmbătă, 27.02.2016 23:54
@@dan_grc Cuantumul acestor uriașe penalizări a fost stabilit de americani, despre asta e vorba, pot cere cât vor ei, dar cum se stabilește exact o despăgubire obiectivă? Despăgubiri materiale și morale? Se vor crea precedente foarte periculoase, Doamne ferește să fie prinși americanii cu minciuni, va fi un tăvălug, exponențial. Multe miliarde se vor plăti, dar este nerealist să creadă unii că se va ajunge la 50 de milidarde, o să vedeți.
-
inexorabil, luni, 29.02.2016 00:11
Ȋn viziunea mea, realitatea s-a conturat deja pentru următorii (cel puțin) 20 de ani: Toyota va domina panorama comercială…VAG și-a compromis credibilitatea pe termen lung, iar așa-zisul GM nu pare capabil să elaboreze o strategie triumfătoare (precum fostul și realul GM). Ȋn rest, vorbim discuții: cine ce și cui are de plătit. Totuși, adevăratul clasament al vânzărilor mondiale de autovehicule va arăta așa (fără să sufere modificări substanțiale de acum ȋncolo) : 1) A.I. 2) High-tech 3) Infotainment systems
-
dgate, marţi, 01.03.2016 12:45
o sa fie o competitie acerba in continuare, clar taiota va pastra primul loc in urmatorii 2-3 ani,dar asta nu datorita faptului ca ar produce masini bune ci doar pentru ca alti au imaginea patata. nu uitati de airbagurile minune cand ridicati in slavi hidoseniile japonezilor pe aici . nu uitati de calitatea lucrarilor facute de baietii cu ochii oblici. in plus de asta, toti nemtii vor cauta nod in papura la fiecare model care nu e al lor de acum incolo si sigur la un moment dat vor gasi si roata se poate intoarce intr o clipita. cat despre vW, sa plateasca, dar nu doar in US...peste tot ar trebuie!
-
dgate, miercuri, 02.03.2016 15:16
Comentariul meu sa fie tratat ca tare, eram sub influenta alcoolului la momentul postarii.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
46 de miliarde.......cine pune pariu cu mine ca Vw va iesi basma curata din acest scandal cu maxim 10 miliarde???///// nimeni nu poate pune piedici unui asemenea brand ca Vw nici macar statul american nici bancile mondiale......nimeni..... e un brand prea mare ca sal tragi in jos asa dintr-un scandal......