Ambuteiaj record în Anglia: 40 de kilometri de blocaj pe autostradă
O grevă a francezilor a paralizat traficul rutier în apropierea Eurotunelului în cea mai caldă zi a anului. Blocajul de 40 de kilometri de pe o autostradă a însumat peste 3.000 de camioane.
Cea mai caldă zi a anului s-a lăsat și cu cea mai lungă coadă de mașini din istoria europeană recentă, titrează britanicii de la Daily Mail. Peste 3.000 de camioane au format o coadă care s-a întins pe 40 de kilometri și a afectat traficul pe 80 kilometri, totul din cauza unei greve din portul Calais din Franța. În data de 1 iulie 2015, șoferii camioanelor blocate marcau a treia zi în care așteptau deschiderea portului francez de partea cealaltă a Eurotunnel, iar autoritățile britanice au fost nevoite să intervină pentru a le asigura supraviețuirea șoferilor. Pe lângă temperaturile care au trecut de 35 de grade Celsius, șoferii camioanelor nu au putut nici măcar să stea cu geamurile deschise, fiind nevoiți să-și încuie vehiculele, totul din cauza imigranților care au încercat să se strecoare în camioanele lor.
Întregul scandal a început luni, când muncitorii de la MyFerryLink au blocat portul din Calais pentru a protesta împotriva unor disponibilizări. A doua zi, militanții francezi au pornit incedii pe liniile feroviare din Channel Tunnel (n.r. Tunelul care străbate Canalul Mânecii) și au blocat complet această rută. Autoritățile britanice au fost nevoite să intervină pentru a asigura supraviețuirea celor aproape 3.400 de șoferii de camion blocați pe o secțiune a autostrăzii M20 în comitatul Kent, autoritățile asigurând distribuirea de apă și alimente pentru șoferii blocați. Britanicii sunt înfuriați pentru că șoferii lor de pe partea cealaltă a Canalului Mânecii nu sunt ajutați de autoritățile franceze.
Camioanele care au fost blocate în Regatul Unit trebuiau să parcurgă drumul spre Franța prin intermediul feribotului. Din cauza greviștilor din Franța, transporturile feroviare și maritime pe secțiunea respectivă sunt afectate serios. Autoritatea trasportatorilor britanici estimează costul acestor blocaje la cel puțin 30.000 de lire sterline pe zi, dar costurile vor escalada dacă alimentele transportate vor fi afectate și clienții vor cere despăgubiri. Întregul scandal a pornit de la anunțul Groupe Eurotunnel SE, societatea franco-britanică responsabilă de tunelul de la Canalul Mânecii, de a renunța la colaborarea cu MyFerryLink și la decizia de a-și vinde feriboturile către compania DFDS. Operatorul danez DFDS și-a propus să păstreze doar 202 din cei 600 de angajați actuali ai MyFerryLink, de unde și blocajele din portul Calais și protestele aferente.
Via DailyMail | BBC | Sursă foto
vezi ce se intampla sa ai autostrazi? ...grevistii ar putea fi dati in judecata punctual pentru o sumedenie de capete de acuzare...