Am văzut pe viu noul concept electric Mercedes-Benz EQT Marco Polo

Publicat vineri, 02.12.2022 15:01 de Alexandru Monenciu

Automarket a fost invitată la Frankfurt pentru a admira pe viu noul concept electric Mercedes-Benz EQT Marco Polo. Versiunea de serie va debuta în a doua jumătate a lui 2023.

Pe lângă noul Mercedes-Benz EQT, versiunea electrică a Clasei T, despre care am scris într-un articol dedicat, Automarket a mai admirat la Frankfurt noul concept cu zero emisii EQT Marco Polo, gândit special pentru aventuri în aer liber.

Sau, cum îl descriu reprezentanții producătorului din Stuttgart, "un concept aproape de serie" care anunță un viitor "micro camper". Versiunea de producție va debuta în a doua jumătate a anului 2023.

Înainte de toate, te invităm să urmărești un video pe care l-am filmat chiar în locația unde Mercedes-Benz ne-a dezvăluit atât conceptul electric EQT Marco Polo, cât și noul EQT cu modul Marco Polo. Adică o soluție practică, care transformă noul EQT într-un camper entry-level.

BAZAT PE VARIANTA CU AMPATAMENT LUNG A LUI EQT

Revenind la subiectul principal al acestui articol, conceptul Mercedes-Benz EQT Marco Polo este bazat pe versiunea cu ampatament lung a lui EQT. Mașina, gândită special pentru iubitorii de activități în aer liber, are o lungime de 4.92 metri și o înălțime care nu depășește 2 metri.

Conceptul este vopsit în nuanța Gri Chromite Metallic și vine echipat cu jante de 19 inch, cu design special. Pentru contrast, constructorul german de automobile a pregătit o serie de elemente exterioare vopsite în negru lucios.

După detaliile exterioare pe care le-am menționat mai sus, primul lucru pe care l-am observat a fost plafonul care se ridică. Așadar, poți să stai în picioare în interiorul mașinii.

PLAFON "POP UP" CU PANOURI SOLARE

Deasupra plafonului, Mercedes-Benz a instalat câteva panouri solare care alimentează o baterie detașabilă. Aceasta, la rândul ei, generează suficientă energie electrică pentru diversele electrocasnice prezente la interior.

Pentru că adevăratele piese de rezistență se regăsesc în interiorul conceptului EQT Marco Polo. De îndată ce deschizi hayonul și ușile laterale, glisante, ți se dezvăluie o sufragerie suficient de încăpătoare pentru 4 persoane.

Toate piesele de mobilier (dezvoltate împreună cu cei de la Brabus) sunt confecționate din lemn de cireș și, poate cel mai important, pot fi îndepărtate în mai puțin de 5 minute, după cum susțin reprezentanții producătorului din Stuttgart. Astfel, mașina poate fi utilizată, fără probleme, zi de zi.

Dacă Mercedes-Benz EQT cu modul Marco Polo avea un singur pat, conceptul EQT Marco Polo oferă două spații pentru dormit: unul, cu o lungime de 1.97 metri și o lățime de 0.97 metri în plafonul care se ridică, și altul (pliabil) în partea din spate a mașinii, cu o lungime de 2 metri și o lățime de 1.15 metri.

Partea de bucătărie a lui EQT Marco Polo include o chiuvetă cu rezervor de apă, cu o capacitate de 12 litri, frigider cu volum de 16 litri, un mini-aragaz cu butelie de gaz detașabilă (pe care îl poți folosi și în afara mașinii) și o plită cu inducție.

Să gătești în mașină, dacă vremea de afară nu îți permite să prăjești micii în natură.

SERTARE CU SOFT-CLOSE

Masa, pliabilă și ea, o poți regla pe înălțime prin apăsarea unui buton. Vesela și tacâmurile pot fi păstrate în diversele spații de depozitare prezente la interior (spre exemplu, sub plita cu inducție). La fel ca în cazul lui EQT cu modul Marco Polo, toate sertarele sunt cu Soft-Close.

Tot prin apăsarea unui buton, geamurile ușilor laterale devin opace pentru intimitate deplină. 

Motorizarea și autonomia conceptului Mercedes-Benz EQT Marco Polo sunt, momentan, necunoscute. De menționat că noul EQT este disponibil, inițial, cu un motor electric care dezvoltă 123 de cai putere și 245 Nm. Cu un plin de baterie (capacitate de 45 kWh), mașina poate parcurge până la 282 de kilometri (ciclu WLTP).

Acumulatorul lui EQT poate fi încărcat la stații rapide, de până la 82 kW, caz în care repriza 10% - 80% durează 38 de minute.

Așa cum spuneam, versiunea de serie a conceptului Mercedes-Benz EQT Marco Polo va debuta în a doua jumătate a anului 2023.

  • SILE, vineri, 02.12.2022 18:22

    Seamana suspect de mult cu Dacia Dokker

  • Dutz, sâmbătă, 03.12.2022 06:46

    Pe cuvânt dacă înțeleg ce face Mercedes… cum sa vină cu autonomie de 282 km??? așa ceva, mai ales pentru o asemenea masina. După 150 de km pe autostrada si cu ceva încărcătura trebuie pusă la încărcat. Cine își ia concediu sa ajungă in concediu?

  • eu, sâmbătă, 03.12.2022 09:19

    E clar, constructorii auto "deja consacrati" nu mai au simtul penibilului, ei cred ca orice petarda cu baterie de toata jena - 45 kWh se va vinde doar pentru ca-i mertan electric.. vai de zilele voastre, doar cu faimoasele legi ale ue sa mai reusiti sa-i tineti pe chinezi departe, ca altfel sunteti mancati!

  • CCA, duminică, 04.12.2022 09:04

    E fain Dokker-ul cu baterii de Renault. La fel si autonomia “pentru iesiri in natura”. Eventual pana la mallul de langa oras, unde o incarci si te intorci acasa. Si pana o incarci stai intins si-ti faci si o papara.

  • quest, duminică, 04.12.2022 14:54

    @ alex. te-ai dus cu pirostria de acasa?

  • Haha, duminică, 04.12.2022 22:38

    @eu pai daca astia ne servesc cu de astea, atunci sper sa nu fie interzisi chinezii, ca altceva nu merita astia, decat sa o ia in fund. Sa vina chinezii cu chestii mai ok daca sunt in stare. Si poate se trezesc si europenii.

  • eu, luni, 05.12.2022 08:10

    Fix asta-mi doresc si eu. 100 kWh la pret decent, indiferent de emblema de pe capota.