Alonso a câştigat Marele Premiu al statului Singapore
Fernando Alonso a obţinut în Singapore a doua victorie consecutivă şi a fost acompaniat pe podium de Sebastian Vettel şi Mark Webber. Lewis Hamilton a abandonat.
Fernando Alonso a fructificat pole position-ul obtinut sambata si a obtinut a doua victorie consecutiva si a patra a sezonului pe circuitul invaluit in noctura din Singapore.
Pilotul Scuderiei Ferrari a condus cursa de la un inceput pana la sfarsit, chiar daca Sebastian Vettel s-a mentinut in imediata sa apropiere.
Pilotul echipei Red Bull a ocupat in cele din urma locul 2 si a fost acompaniat pe podiumul de premiere de coechipierul sau Mark Webber. Australianul a reusit aceasta performanta nu inainte de a avea un acrosaj cu Lewis Hamilton, in urma caruia pilotul McLaren a abandonat pentru a doua oara consecutiv si a pierdut ocazia de a reveni pe prima pozitie in clasamentul general.
La rândul său, Jenson Button şi-a menţinut poziţia câştigată în calificări şi a terminat pe locul 4 în faţa lui Nico Rosberg şi Rubens Barrichello, în timp ce Robert Kubica a terminat pe 7 după ce a depăşit nu mai puţin de 6 piloţi în ultimele tururi ca urmare a unei opriri neprogramate la boxe. Ultimele puncte puse în joc au fost acontate de Sutil, Hulkenberg şi Massa, ultimul obţinând un punct după ce a luat startul de pe ultimul loc al grilei.
FILMUL CURSEI:
CEL MAI LINIŞTIT START DIN 2010
Deşi toţi piloţii de top afirmau că startul va fi crucial pentru rezultatul final, debutul Marelui Premiu al statului Singapore a fost unul dintre cele mai liniştite din acest sezon. Cei cinci candidaţi la titlul mondial şi-au păstrat poziţiile de pe grila de start, Alonso conducând plutonul în faţa lui Vettel, Hamilton, Button şi Webber.
Cel mai prost start l-a avut Barrichello, care a coborât de pe 6 pe 8, permiţându-le lui Rosberg şi Kubica să urce câte o poziţie, în timp ce în spatele plutonului Heidfeld a fost acroşat din spate de un pilot Force India, fiind nevoit să schimbe aripa faţă. Plecat de pe ultima poziţie, Massa a adoptat tactica lui Alonso de la Monaco şi a intrat la boxe în turul 2 pentru a efectua schimbul obligatoriu de pneuri.
SAFETY CAR. WEBBER SCHIMBA STRATEGIA DIN MERS
Trei tururi mai târziu, Liuzzi a abandonat şi a rămas cu monopostul pe circuit, iar organizatorii au trimis Safety Car-ul pe circuit pentru a putea îndepărta monopostul Force India în siguranţă. Drept consecinţă, piloţii aflaţi în a doua jumătate a clasamentului au intrat în corpore la boxe pentru a schimba pneurile, iar Massa a urcat până pe locul 15.
Singurul pilot din top 10 care a abordat aceeaşi strategie a fost Webber, australianul revenind pe circuit pe locul 10 în spatele lui Schumacher şi Kobayashi. Maşina de siguranţă a ieşit de pe circuit în turul 6, iar Alonso a revenit la ritmul iniţial pentru a-şi consolida prima poziţie, însă doza minimă de spectacol a provenit de la mijlocul plutonului.
La adăpostul unui monopost net superior, Webber i-a depăşit succesiv pe Kobayashi şi Schumacher şi a urcat pe locul 8 în turul 12. 10 tururi mai târziu, acelaşi Webber a încercat să-l atace pe Barrichello pentru locul 7, însă a frânat târziu în virajul 18 şi a fost la pun pas să lovească glisierele de protecţie. Între timp, Alonso şi-a asigurat un avans de peste 3 secunde în faţa lui Vettel, în timp ce Hamilton nu a reuşit să ţină pasul cu primii doi şi a coborât la 23 secunde în urma pilotului Red Bull, menţinându-se însă înaintea lui Button, Rosberg şi Kubica.
WEBBER CASTIGA DUELUL CU HAMILTON LA BOXE
Cursa s-a animat brusc exact la jumătate pe măsură ce piloţii din fruntea cursei au efectuat schimbarea obligatorie a pneurilor. Webber a câştigat duelul de la distanţă cu Hamilton în momentul în care pilotul echipei McLaren a intrat la standuri, un element vital în cursa pentru titlu. Un tur mai târziu, Alonso şi Vettel au oprit simultan la boxe, însă pilotul Red Bull a avut o scurtă ezitare când a plecat de pe loc şi a ratat oportunitatea de a lupta cu Alonso pentru prima poziţie.
În turul 32, Kobayashi a lovit frontal barierele de protecţie din virajul 18 şi a rămas blocat pe pistă, iar câteva secunde mai târziu Bruno Senna l-a acroşat la rândul său, nevand timp să-l evite. Incidentul a condus la a doua intrare a Safety Car-ului pe circuit, iar Kubica şi Barrichello au revenit pe locurile 7 şi 8 după intrarea la boxe.
HAMILTON ABANDONEAZA DUPA UN ACROSAJ CU WEBBER
La ieşirea Safety Car-ului de pe circuit în turul 36, Alonso şi Vettel şi-au păstrat primele poziţii, însă Webber a trebuit să treacă de un pilot întârziat de la Virgin Racing. Hamilton a încercat să profite de situaţie şi a accelerat puternic, reuşind să treacă de australian. În virajul 7, Webber a revenit puternic şi cei doi s-au acroşat, Hamilton fiind nevoit să abandoneze după ce a pierdut controlul volanului. Incidentul a consemnat al doilea abandon consecutiv al lui Hamilton, însă pilotul echipei McLaren va rămâne în continuare cu şanse reale la titlul mondial.
Turul 39 a consemnat un nou incident, protagonişti fiind Schumacher şi Heidfeld. Cei doi s-au acroşat în lupta pentru poziţia a 14-a, iar Schumacher a intrat la boxe pentru a schimba aripa fată, în timp ce Heidfeld a abandonat. Între timp, succesiunea de incidente l-a promovat pe Massa până pe locul 10, brazilianul fiind astfel prezent în zona punctelor chiar dacă a plecat de pe ultima poziţie. Între timp, Kubica a coborât de pe poziţiile care aduc puncte în urma unei opriri neprogramate la boxe, cel mai probabil din cauza unei "înţepături" la unul dintre pneuri. Pilotul echipei Renault a revenit însă în forţă după ce a trecut de Alguersuari, Buemi, Petrov, Massa, Hulkenberg şi Sutil şi a urcat până pe locul 7, însă diferenţa de jumătate de minut faţă de Barrichello nu i-a permis să mai progreseze.
KOVALAINEN, POMPIERUL CU INIMA RECE
Cu două tururi înainte de final, Buemi şi Hovalainen s-au acroşat, iar spatele monopostului Lotus a luat foc. Finlandezul şi-a păstrat sângele rece, a ajuns în dreptul liniei de start-sosire, a coborât din monopost şi a stins incidentul de unul singur cu ajutorul unui stingător primit de la unul dintre comisarii de cursă.
Cel mai bun timp al cursei a fost stabilit de Fernando Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind cronometrat cu 1:47.976 în turul 58. Marele Premiu al statului Singapore a consemnat 8 abandonuri, trecute în dreptul lui Glock, Heidfeld, Hamilton, Klien, Kobayashi, Senna, Trulli şi Liuzzi.
Iată clasamentul complet al Marelui Premiu al statului Singapore, precum şi clasamentele generale ale piloţilor şi, respectiv, constructorilor:
The Singapore Grand Prix
Singapore, Singapore;
61 laps; 309.087km;
Weather: Dry.
Classified:
Pos Driver Team Time
1. Alonso Ferrari 1h57:53.579
2. Vettel Red Bull-Renault + 0.293
3. Webber Red Bull-Renault + 29.141
4. Button McLaren-Mercedes + 30.384
5. Rosberg Mercedes + 49.394
6. Barrichello Williams-Cosworth + 56.101
7. Kubica Renault + 1:26.559
8. Sutil Force India-Mercedes + 1:52.416
9. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52.791
10. Massa Ferrari + 1:53.297
11. Petrov Renault + 1 lap
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
13. Schumacher Mercedes + 1 lap
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
15. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 laps
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 laps
Fastest lap: Alonso, 1:47.976
Not classified/retirements:
Driver Team On lap
Glock Virgin-Cosworth 51
Heidfeld Sauber-Ferrari 35
Hamilton McLaren-Mercedes 34
Klien HRT-Cosworth 30
Kobayashi Sauber-Ferrari 29
Senna HRT-Cosworth 28
Trulli Lotus-Cosworth 26
Liuzzi Force India-Mercedes 1
World Championship standings, round 15:
Drivers: Constructors:
1. Webber 202 1. Red Bull-Renault 383
2. Alonso 191 2. McLaren-Mercedes 359
3. Hamilton 182 3. Ferrari 316
4. Vettel 181 4. Mercedes 168
5. Button 177 5. Renault 133
6. Massa 125 6. Force India-Mercedes 62
7. Rosberg 122 7. Williams-Cosworth 57
8. Kubica 114 8. Sauber-Ferrari 27
9. Sutil 49 9. Toro Rosso-Ferrari 10
10. Schumacher 46
11. Barrichello 39
12. Kobayashi 21
13. Petrov 19
14. Hulkenberg 18
15. Liuzzi 13
16. Buemi 7
17. De la Rosa 6
18. Alguersuari 3
Well done Alonso, well done Massa (do better next time). Awesome race guys! Well done Vettel and Webber! Well done all 4 of you!.