Alimentarea unei masini electrice Renault va costa maxim 140 de euro/luna

Publicat marţi, 22.09.2009 17:10 de Mircea Meșter

Pretul inchirierii unei baterii pentru viitoarele modele electrice din gama Renault va fi de 100 de euro pe luna. Daca adaugam curentul consumat, costurile de alimentare duc la maxim 140 de euro/luna

Renault, primul constructor de nivel mondial care va lansa pe piata o gama de modele 100% electrice, a anuntat prin vocea presedintelui Carlos Ghosn care va fi solutia prin care viitoarele Zoe, Fluence, Twizy si Kangoo Z.E. (Zero Emissions) vor putea fi cumparate la un pret mult mai accesibil decat modelele echivalente de pe piata actuala. Secretul celor de la Renault: bateria nu se va vinde impreuna cu masina, aceasta urmand sa fie inchiriata clientilor in schimbul unei sume de 100 de euro pe luna.

In aceste conditii, daca luam ca reper pretul actual al lui Mitsubishi iMiEV (34.000 de euro), prima masina electrica de oras produsa in masa de constructorul japonez, ajungem la un calcul extrem de interesant. Astfel, daca scadem pretul estimat al bateriilor dintr-o masina electrica (cca 12.000 de euro) si bonusul pe care fiecare guvern il va acorda cumparatorului unei masini electrice (cca 5.000 de euro), pretul final al unei masini electrice ar putea cobori sub 15.000 de euro, deci ar ajunge la nivelul unei masini subcompacte diesel.

Vestea buna este faptul ca in suma de 100 de euro necesara inchirierii bateriei intra si schimbarea acesteia in regim de urgenta Quick Drop (pe mini-platformele speciale pe care Renault negociaza sa le monteze in orasele importante). Daca clientii vor opta pentru reincarcarea la priza a bateriei, la suma de 100 de euro se va adauga si costul curentului electric consumat, adica in jur de 2 euro/100 km. Pe scurt, daca aveti de gand sa circulati 25.000 de kilometri anual cu viitoarea masina electrica, costul lunar al "alimentarii" (inchiriere baterii plus curent electric consumat) va fi de maximum 140 de euro, adica circa 550 de lei.

via | lejdd

  • fluance, marţi, 22.09.2009 17:52
    electric

    extraordinara strategia renault, bravo reno - sa speram ca asa o sa fie in realitate- mare curaj poate sa aiba firma asta sa rupa monopolul benzinei la nivel mondial

  • xss, marţi, 22.09.2009 18:12

    Renault va lansa prima masina cu propulsie electrica din Romania in 2011

  • flatulance, marţi, 22.09.2009 18:28
    demagogie

    pana cand nu vor scadea costurile de productie, tot motorul termic va fi la putere. dieselul plus un motor electric ar fi combinatia ideala; cost achizitie redus si costuri mai mici decat full electric; si o intrebare : eu ca cetatean care nu vrea motor electric (poate nu-mi place...) trebuie sa suport subventia de 5000 euro care se da acelora care vor sa fie la moda... si oricum si oricat ne-am chinui sa salvam planeta tot nu vom reusi... bla, bla, ecologia e precum politica, un mare fassss!

  • Vasi, marţi, 22.09.2009 20:47
    pt asta de sus

    Tu de unde ai aparut mah? Eu cred ca ai citit alt articol ! Masina va costa 15.000 euro ! Ce tot balmajesti de costuri de productie? Lumea evolueaza, vrei sa ramai maimuta, n-ai decat ! Eu preconizez ca oamenii civilizati, responsabili si deschisi la minte vor imbratisa tehnologia asta mai repede decat altii... Renault e primul care vine in Romania cu o masina electrica ptr toata lumea? Foarte bine! Bravo lor! Pana acum era problema bateriilor costisitoare, dar Renault vine cu solutii inaintea celorlati. E de apreciat ! Se vor construi statii de incarcare, se vor face investitii, Romania va avea de castigat. Gata cu poluarea fonica, noxe, dependenta de petrol !

  • Vasi, marţi, 22.09.2009 20:57

    schimbarea va surveni treptat, dar sigur... nu uitati ca si atunci cand au aparut "carutele fara cai", oamenii se uitau ciudat si unii chiar se temeau... atitudinea refractara vine din necunoastere

  • flatulance, marţi, 22.09.2009 21:15
    ha

    Bai omu' verde, tu crezi ca daca mi-am dat cu parearea trebuie sa o am identica cu a ta? poate nu am chef sa fiu in acelasi ton cu tine; daca nu am dezbate si critica si am fi toti de acord atunci unde ajungem: la prietenie?!? scuza-ma dar prietenia nu duce la progres. poate eu iubesc zgomotul sublim al unui motor de ferrari sau lamborghini sau bmw... care-i treaba ta? si respecta parerile altora Vasi27 cum te semnai mai acum ceva timp... si du-te si vinde-ti renault-urile tale fabuloase si fasaitoare in continuare....a, viitoare electrice.

  • illy, marţi, 22.09.2009 21:43
    vasi

    mi-a placut ce ai scris dar nu sunt deacord ca va diparea poluarea fonica , daca nu o sa se auda motorul o sa se auda manele si mai tare :))))

  • roland_st, marţi, 22.09.2009 22:02
    pentru flatulant

    nenea....da' tu, numa' in caz ca esti angajat la o firma/companie/societate comerciala/regie autonoma/etc, nu platesti niste dari catre stat? ei,.....atunci de ce nu ridici si altfel problema: de ce sa platesti somaj si sa ii tii pe altii in brate? de ce sa platesti pensie daca nu ai chef sa te bucuri de ea (poa' vrei sa iti iei "zboru" iniante de vreme), etc, etc. Chestia foarte "inteligenta" cum ca "io, marele carnat intre doua oua, n-am chef sa sustin nush ce dracu' de idee a guvernului" e o flatulenta care demonstreaza micimea persoanei tale ca si dimensiunea mica spre invizibila a cutiei craniene. Sorry, man, vrei sa o faci pe interesantu', intrigatu, rebelu', da' o cam dai intr-o mare.... bashina. On-topic....macar astia de la Renault vin cu niste idei concrete. Bune rele, viitorul ne va demonstra.

  • flatulance, marţi, 22.09.2009 22:35
    vai vai ce durere

    uite comentarii peste comentarii de la savanti, masteranzi, suflete pure si nepoluate... altii la rand...

  • Rares, miercuri, 23.09.2009 09:12
    vreau sau nu masina electrica

    Referitor la a vrea masina electrica sau nu cred ca guvernele vor pune niste legi tip...EURO 12 si niste taxe de poluare incat toata lumea va fi "obligata" sa treaca la masina electrica. Celelalte vor fi in garajele pasionatilor si o data pe an vor avea un tur de onoare prin capitala. Probabil v-or avea un program in computerul de bord care sa redea in difuzoare sunetul dorit de motor in functie de turatie si viteza....

  • zz, miercuri, 23.09.2009 09:29
    pt flatulance

    Dar tu mai nene, nu esti cumva ala care isi lasa comentarile la cam toate articolele referitoare la masini electrice si, dincolo de lipsa unor argumente reale impotriva acestor noi tehnologii, invoca invariabil pericolul pierderii "zgomotului sublim" al unui ferrari sau lamborghini sau bmw? Ba nene, ce sa-ti zic eu, tara arde, lumea arde de lipsa combustibililor si de problemele poluarii, si baba vrea sa auda zgomote sublime de motoare baraitoare ca-n tineretile ei de fata plimbata cu mertanu'. Uite, sa nu zici ca te-nteleg, iti dau o dedicatie: vrrrrrrmmmmmm! Sublim, nu?

  • maurobv, miercuri, 23.09.2009 09:34
    eco sau contra

    Doar tineretea te poate face indiferent la ceea ce este in jurul tau. Pana nu de mult conduceam un V8 dar cand ai un parc de masini majoritar benzinare si mai ai parte si de efectele unei crize financiare globale incepi sa te uiti cu atentie la sistemele neconventionale si sa le asimilezi dupa posibilitati. Asigur toti visatorii de pe acest site ca " zgomotul de motor V12 poate fi auzit la orice cafenea de pe Dorobanti. Asta daca nu este intrecut de ambitusul lui Guta. Fac prea multi km pe luna ca sa nu ma intereseze costul. Dupa cum vedeti nu am pomenit nimic de mediu....

  • nik, miercuri, 23.09.2009 09:43
    e-o lume minunata in care veti gasi...

    ...nuuuumaaai copii. Orice veti face voi si oricat va veti certa, se va ajunge si la masinile electrice. Se vor dezvolta si cele bazate pe energie solara si veti vedea ca nu va fi rau cu ele. A observat cineva pungile mari de rafie din supermarket-uri cat sunt de rezistente? Daca nu se impunea sa se foloseasca din astea, indesam tot in cele de plastic care se rupeau una doua. Natura are multe surse de energie care nu dauneaza, ar trebui sa le folosim. Si mie imi place sa accelerez masian si imi place sunetul motorului, insa suntem datori sa protejam daca avem puterea sa o facem. Nu ne costa nimic.

  • razvan, miercuri, 23.09.2009 10:01
    flatuatii

    pentru flatulance - cand copiilor tai o sa le mai creasca inca un cap din cauza poluarii si o sa moara de cancer la 25 de ani tot din cauza poluarii, sa vezi cat chef o sa ai sa asculti tu sunete de bmw ferrari sau mai stiu eu ce masina. succes!!

  • dmc, miercuri, 23.09.2009 22:20
    evolutie

    Nu va agitati!Trecerea la automobile full electrice se va face in mult timp si personal cred ca vor circula pe strazi doar cele electrice abia dupa vreo 30 de ani!! Daca nu ne vom autodistruge sau daca nu ne va distruge un cataclism planetar poate ca vom apuca si ziua automobilelor full electrice!!

  • cristio13, miercuri, 23.09.2009 23:23

    Planeta se va putea salva nu facind masini electrice,asta-s vrazeli pt fraieri,ci inchizind toate combinatele chimice din lume,tinand la sol toate avioanele din lume si etc... alea polueaza nu kkturile astea mici numite...masini !!!

  • Vasi, joi, 24.09.2009 12:01
    @ cristio13

    Industria auto trebuie sa fie un exemplu, pentru ca are mijloacele necesare sa faca schimbarea mai rapid decat celelalte industrii. Restul vor urma.

  • Raul, joi, 24.09.2009 17:40

    "flatulance" daca ai incredere atat de tare in parerile tale de ce nu-ti treci numele care-l folosesti in mod normal pe automarket ?

  • Octavian Branzei, joi, 24.09.2009 18:22
    Scump, domnule, scump!

    Pe mine ma costa benzina, pe luna, 250 de lei. Sa dau pe luna 550 de lei? Masina m-a constat, noua, 9577 euro. Sa dau pe ea 15000? Curentul electric vine de unde? La noi si din termocentrale. Termocentrale = poluare. Nu stiu daca e cu adevarat mai ecologica o asemenea masina dar sigur e mai scumpa si eu nu mi-o pot permite nici ca pret de achizitie si nici ca pret de intretinere. Si hai sa adaug si eu la cele spuse mai sus cristio13: stiti cit polueaza cel mai ieftin mijloc de transport, vaporul? Pai automobilele sunt niste sfintisori pe linga vapoare! Sa mai spun cit polueaza toate armatele lumii, care nu se zgircesc la combustibili? Stiti oare cit consuma minunatele noastre fregate? Sa scoata WV masina aia de 2 litri la suta la un pret rezonabil si electricele se vor amina pina se duce petrolul probabil.

  • Vasi27, vineri, 25.09.2009 10:36
    @Octavian Branzei aka flatulantul

    Vad ca repeti ca o moara stricata prostiile altora...pe mine nu ma aburesti cu industria navala si alte rahaturi din astea... Afla tu aici ca masinile utilizeaza mai mult de jumatate din petrolul consumat in Romania. Rezervele de petrol se vor epuiza in maxim 40 de ani... Daca nu schimbam ceva in domeniul auto, nu putem vbi de un progres real pentru revenirea energetica... Tu ca produs limitat al societatii de consum in care traiesti, cand spui energie electrica te referi strict la termcentrale, insa exista surse neconventionale si regenerabile de energie cum ar fi cea eoliana, solara, geotermala (de ex. gheizerele), energia din biomasa(deseuri),hidroenergie, energia valurilor,mareelor etc.etc. O alta sursa importanta pana se vor inventa si alte tehnologii, va ramane energia nucleara, care e intr-adevar epuizabila si destul de riscanta, dar este ecologica si ieftina. De ce crezi ca statul roman se grabeste sa puna in functiune reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, ca apoi sa construiasca o noua centrala atomica? Uraniul, plutoniul vor avea intr-adevar aceeasi soarta ca petrolul, dar nu trebuie sa disperam pentru ca in prezent se cauta un nou material nuclear. Toriul ar putea fi raspunsul. Ideea e ca solutii exista, vointa sa fie. Dar prin modul in care gandti, voi sunteti niste lacuste ! Initiativa celor de la Renault pentru Romania e de laudat ! Ce alt constructor auto s-a gandit la noi asa repede? Si daca ne raportam la banii cheltuiti lunar, se poate spune ca Fluence consuma cat o masina de clasa medie pe benzina, ceea ce nu-i rau deloc ! Trebuie sa intelegeti ca nicio tehnologie noua nu poate fi complet satisfacatoare, dar ce a scos Renault e suficient de bun pentru a functiona.

  • bogdan, sâmbătă, 26.09.2009 23:22
    salariile si electricele

    Dincolo de limitele pe care tehnologia ni le ridica ma refer la masa bateriilor, pretul ridicat ,timpul mare de incarcare mai exista un obstacol psihologic cel putin daca facem o paralela intre Franta si Romania un salar minim in Franta este 1000 EURO , in Romania 150 EURO cam cat costa plinul la FLUENCE. PS: Asa ca daca in 10 ani vom avea salariile ,vom avea si electricele.:)

  • Dani, duminică, 08.11.2009 21:37
    Masina electrica de vanzare in Ro!

    Masina electrica are un pret de productie real de 2-3.000 euro, deci e nejustificat pretul de aici... chinezii deja produc de ani de zile masini electrice, iar eu le import deja. Singura probelma e ca nu au voie pe sosea... In rest, costa intre 4 si 10.000 euro cu baterii cu tot... [email protected]