Alianta Fiat - Peugeot-Citroen?

Publicat luni, 01.06.2009 11:00 de Mircea Meșter

Dupa ce pista Opel a cazut, analistii sustin ca Fiat se va reorienta in Europa, unde cel mai abordabil constructor este PSA Peugeot-Citroen.

Dupa ce pista Opel s-a dovedit una falsa, constructorul german alegand drumul Magna/GAZ, italienii de la Fiat ar putea sa se reorienteze spre o colaborare cu grupul francez PSA Peugeot-Citroen.

Desi Sergio Marchionne anuntase ca Fiat nu va incerca o colaborare cu alt constructor european in cazul in care o eventuala intelegere cu Opel cade, analistii sustin ca aceasta ar fi cea mai simpla si la indemana metoda pentru ca Fiat sa ajunga la nivelul dorit de seful italian: pozitia a doua in topul productiei auto la nivel mondial. "In cazul in care acest lucru s-ar intampla, noul grup va produce circa sapte milioane de masini pe an. Argumentul volumului de productie ar fi chiar mai puternic decat o alianta intre Fiat si oricare alta subsidiara GM Europe. Mai ales ca Peugeot are aceeasi problema: nu ajunge la volumul de productie necesar trecerii peste criza", sustine Arndt Ellinghorst, analist auto al bancii Credit Suisse.

FIAT SI PSA LUCREAZA IMPREUNA DE DOUA DECENII

O eventuala colaborare intre PSA si Fiat este argumentata de unii specialisti prin faptul ca cei doi constructori lucreaza deja impreuna de 20 de ani in segmentul vehiculelor comerciale. Mai mult, alianta ar fi in interesul Peugeot, deoarece constructorul francez ar putea pune mana astfel pe branduri premium, cum sunt Lancia si Alfa Romeo.

"Are logica. Unii spun chiar ca negocierile cu Opel au fost un fel de paravan pentru a distrage atentia presei si pentru a ascunde discutiile din spatele cortinei cu Peugeot", spune Eric-Alain Michelis, analist al SG Securities.

PROBLEMELE MAJORE

Unele dintre principalele probleme ale unor eventuale discutii sunt reprezentate de faptul ca Fiat nu are de gand sa ofere bani in schimbul cooperarii, un element pe care PSA nu-l agreeaza deloc. In plus, o posibila alianta ar ridica probleme legate de politicile de familie Fiat si Peugeot, de protectionismul francez si italian si de opozitia sindicala in privinta taierii locurilor de munca. Statul francez a acordat deja un ajutor de trei milioane de euro constructorilor cu probleme, astfel ca este exclus ca guvernul din Hexagon sa accepte o taiere de joburi in cadrul vreunuia dintre producatorii care au beneficiat de imprumut.

CELELALTE VARIANTE

Singurele discutii de colaborare pe care le-a confirmat pana acum Sergio Marchionne, seful Fiat, sunt cele legate de constructorul suedez Saab si de negocierile cu GM pentru preluarea activitatilor acestei companii din America de Sud. Alte variante pentru Fiat - ceva mai putin probabile insa - sunt aliante cu Tata Motors, cu care italienii au deja stabilita o colaborare de tip joint-venture, sau cu unul sau doi constructori din China.

via | Automotive News

 

  • Alin Nespalatu, luni, 01.06.2009 11:45
    fak!

    Dar de Renault ce stiti? O duce asa de bine de nimeni nu zice nimika?

  • LEE, luni, 01.06.2009 12:57
    vor banuti

    FIAT e innebunita dupa cash...............nu mai au banuti :) off........................daca nu se lipesc de cineva, o incurca !

  • thenuts, luni, 01.06.2009 13:23
    @Lee

    Mama Lee esti penibil sincer. Esti contabil la FIAT ?

  • NeoGalaxy, luni, 01.06.2009 13:30
    @Lee

    @Lee nu cred ca iti dai seama ca aceasta criza nici macar nu a inceput nu? Sunt unii manageri care poate incearca sa faca mai mult pentru companiilor si pentru salariati decat sa-si cumpere masini si sa se laude. Cand o sa vina criza reala, multi si multe companii o sa pice. Dar pana atunci mai este ceva timp, desi nu atat de mult pe cat pare.

  • Co-LEE, luni, 01.06.2009 14:06
    CASH

    Fiat incearca sa cumpere pe nimic ca sa primeasca ajutoare de la statul respectiv. Daca nu face rost de lichiditati, din 2010 e jale!

  • Maka, joi, 04.06.2009 00:15

    Cele 2 entitati sunt asociate pentru productia de dube si monovolume mari (807, C8 si Ulysse) si pana acum PSA a avut de castigat mai mult din volumul comun. Daca iei in calcul cata de diferite sunt solutiile ambelor companii pe piata de turisme si faptul ca practic acum se concureaza direct pe fiecare segment mi se pare aproape imposibil de armonizat activitatea celor 2 giganti. Daca mai punem si adversitatile tipice intre cele 2 natiuni (care pana la urma vin dintr-o multitudine de asemanari de fapt) e greu de crezut intr-o asemenea asociere. Oare Fiat are temeri ca din petitoarea numarul 1 a lumii va ajunge fata batrana?