Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio stabilește timpi de referință pe trei circuite britanice: SUV-ul italian și-a arătat calitățile la Silverstone, Donington Park și Brands Hatch
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio a stabilit timpi de referință pentru segmentul SUV-urilor de serie pe celebrele circuite britanice de la Silverstone, Donington Park și Brands Hatch.
În toamna anului 2017, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio stabilea un nou timp de referință pe circuitul de la Nurburgring și devenea cel mai rapid SUV de serie care a rulat pe Iadul Verde. Un an mai târziu, Mercedes-AMG GLC 63 S reușea să obțină un timp mai bun decât SUV-ul italian și astfel stabilea un nou record pe circuitul german.
Cu toate acestea, italienii au găsit alte modalități pentru a scoate în evidență sportivitatea lui Stelvio Quadrifoglio. Mai exact, Alfa Romeo a pregătit un tur de forță pe circuitele britanice Silverstone, Donington Park și Brands Hatch (versiunea Indy).
David Brise s-a aflat la comenzile lui Stelvio Quadrifoglio, iar acesta a reușit să stabilească timpi de referință pentru segmentul SUV pe fiecare dintre cele trei circuite amintite anterior.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio a avut nevoie de 55.9 secunde pentru a parcurge traseul de la Brands Hatch (1.94 de kilometri). Traseul de la Donington Park (3.1 kilometri) a fost parcurs în doar un minut și 21.1 secunde, iar turul pe circuitul de la Silverstone (5.9 kilometri) a fost cronometrat cu 2 minute și 31.6 secunde.
"Am reușit să stabilim timpi de referință pentru segmentul SUV pe trei dintre cele mai cunoscute circuite din Marea Britanie. Astfel, am scos în evidență faptul că motorsportul și SUV-urile de serie pot avea un numitor comun", a declarat Andrew Tracey, directorul de marketing din cadrul Alfa Romeo.
Pe cine naiba mai interesează "timpii de referință" pe circuite pentru o mașină de serie? Din punct de vedere logic și practic este o tâmpenie absurdă. Adică de ce m-ar interesa pe mine că un automobil rulează cu peste 100 km/h față de viteză maximă din țara noastră (și din majoritatea țărilor în Europa) pe un traseu asfaltat închis, care este verificat să nu aibă gropi și să nu existe diferite obiecte cum ar fi: crengi, țărână, nisip, pietriș, pneuri rupte, câini decedați ș.a. Care este rostul pentru noi, când viteza medie în România este în jur de 65 km/h. Din punct de vedere logic și practic m-ar interesa reprizele. M-ar interesa cât de rapidă și de stabilă e mașina atunci când pornesc în depășire de la 50-60-70 km/h ca să depășesc căruța, duba sau tirul și cât de repede și stabil frânează ca să mă pot băga la loc pe banda mea. Și asta m-ar interesa din punct de vedere teoretic, că practic...