Alfa Romeo neaga dezvoltarea unui motor V8

Publicat joi, 15.10.2009 13:11 de Bogdan Mirică

Alfa Romeo a dezmintit zvonurile potrivit carora, Fiat dezvolta un motor V8 pentru viitorul 169. Italienii au declarat ca actualul context economic nu le permite un motor mai mare decat actualul V6.

Dupa ce ieri va anuntam ca Fiat Power Technologies dezvolta un motor V8 pentru Alfa Romeo, brandul premium din cadrul grupului italian a dezmintit zvonurile. Un oficial Alfa Romeo, care a preferat sa isi pastreze anonimatul, a declarat ca in actualul context economic constructorul din Peninsula nu isi permite sa instaleze un motor mai mare decat actualul V6 pe viitoarele modele din gama, fie ele cu tractiune posterioara sau integrala.

Desi nu vom vedea un motor cu opt cilindri pe modelele Alfa, este foarte probabil ca in viitor italienii sa imprumute motorul V6 de 3.6 litri, regasit pe Chrysler 300C. Acesta ar urma sa primeasca tehnologia MultiAir pentru consum, emisii si putere imbunatatite.

Revizuirea motorului cu sase cilindri ar urma sa fie doar primul pas in introducerea tehnologiei MultiAir pe toate propulsoarele Chrysler. Initiativa ii apartine lui Paolo Ferraro, directorul departamentului de motoare Chrysler, care a activat in trecut in cadrul aceleiasi divizii din interiorul Fiat. Noua tehnologie de control inteligent al valvelor va fi implementata treptat pe toate modelele grupului Fiat.

Urmatorul motor care va beneficia de avantajele MutiAir va fi propulsorul V8 al celor de la Maserati, performantele acestuia urmand sa se imbunatateasca simtitor. Dupa Maserati, tehnologia va debuta si pe unitatile cu 12 cilindri de provenienta Ferrari, primele modele echipate cu noul sistem urmand sa fie inlocuitorii actualilor 599 GTB Fiorano si 612 Scaglietti.

via | Autoblog

  • schumi, joi, 15.10.2009 13:24
    ...

    :(

  • enoeht, joi, 15.10.2009 13:28
    Un trend interesant

    O tehnologie noua este introdusa mai intai pe modelele ieftine (Fiat), si migreaza catre modelele scumpe si exotice (Alfa Romeo, Maserati, Ferrari). De obicei se intampla invers.

  • unckle, joi, 15.10.2009 13:41

    cred doar ca este un pic mai simplu sa bage tehnologia Multiair pe motoare mici, cu putini cilindri si apoi sa mearga spre modicficari ale uzinelor cu 12 cilindri ( acolo cred ca probllema este mult mai complicata )

  • numar13, joi, 15.10.2009 14:58

    e mai usor sa testezi pe modele ieftine , daca apar ceva probleme e o chestie sa rechemi in service un fiat si e mult mai rusinos sa chemi un ferrari

  • yoyo, joi, 15.10.2009 16:01

    se agita andrei r degeaba

  • cataIinux, joi, 15.10.2009 17:02
    Alfa Romeo

    Doar atat: VREM UN V8 DE LA ALFA!!!

  • LR, joi, 15.10.2009 17:10
    Alfa R

    Ce motor are Alfa 8C Competizione? Are un V8 imprumutat , probabil, de la fratele Maserati. Si cutia de viteze amplasata inaintea puntii spate e tot o solutie imprumutata de la Maserati. Pai atunci pentru ce sa-si mai bata capul cu un motor nou? Doar ca sa il monteze transversal?

  • schumi, joi, 15.10.2009 17:46
    @LR

    Motorul de la Maserati, chiar daca e performant, este deja "outdated". Acum se poarta motoare mici si "dopate" ("mic si-al dracu' :D).

  • ovi, joi, 15.10.2009 20:25
    multiair (offtopic)

    ...poate faceti un articol despre tehnologia multiair - in comparatie cu tfsi de la audi.