Alfa Romeo MiTo - retuşuri estetice şi un nou motor pe benzină

Publicat luni, 17.06.2013 13:52 de Bogdan Mirică

Alfa Romeo a modificat uşor actualul MiTo pentru a aduce un aer proaspăt în gamă. Modificările estetice apar şi la exterior şi la interior, însă principala noutate o reprezintă motorul pe benzină.

Alfa Romeo a ţinut să aducă o serie de îmbunătăţiri versiunii 2014 a modelului MiTo. Sub-compacta italienilor aşteaptă de ceva vreme un facelift, însă până când acesta va fi gata, clienţii se vor putea bucura de câteva modificări discrete.

La nivel exterior, MiTo împrumută o grilă frontală nouă, inspirată de Giulietta, cu inserţii cromate, un fundal negru pentru blocurile optice faţă şi jante de 15 inch cu un design nou. Gama de culori disponibile pentru caroserie se lărgeşte şi ea cu o altă nuanţă, botezată Anthracite Grey.

La interior, modificările sunt de asemenea discrete. Ele includ însă o echipare diferită la nivelul planşei de bord şi trei noi combinaţii pentru tapiţerie. Lista de dotări se îmbogăţeşte şi ea cu un nou sistem multimedia, botezat Uconnect, care vine cu un display de 5 inch şi conexiuni multiple: Bluetooth, iPod, USB, AUX.

Sub capotă îşi face loc şi un nou motor pe benzină, TwinAir, cu o capacitate de 0.9 litri. Acesta dezvoltă 105 cai putere şi un cuplu motor de 145 Nm. Suficient pentru a garanta o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 11.4 secunde şi pentru a atinge o viteză maximă de 184 km/h. Alfa Romeo promite şi un consum mediu de 4.2 litri/100 de kilometri şi emisii de invidiat, estimate la doar 99 g/km.

Versiunea 2014 a actualului MiTo va debuta în curând pe toate pieţele europene.

  • mntsn, luni, 17.06.2013 14:37

    Ca aspect e frumoasa, dar e prea "moale" si "dulce".... e exact cum i-ar placea unei patroane de salon de cosmetica. Ca si Giulietta de altfel, MiTo nu este o Alfa adevarata, in opinia mea. Singura Alfa adevarata din present este 4C, o masina la superlativ. Alfa trebuie sa fie o masinarie incredibil de frumoasa, dar si dura, nebuna, barbateasca. Nu stiu cand o sa mai vad o Alfa de volum cu tractiune spate, in lipsa careia, BMW defileaza nestingherit. Asa cum spunea cineva acum cateva zile, ultima Alfa a fost modelul 75 si avea dreptate, nu neaparat pt ca a fost facuta cand inca nu era sub Fiat, ci pt ca avea arhitectura unei sportive autentice si avea urmele acelui geniu ingineresc specific Alfa, care in present este cam pa. Pana nu vad o Alfa asa cum trebuie, noua sau sh, marca asta din pacate n-am cum s-o iau in considerare. Stiu, exista 4C, dupa care tanjesc ca cainele lui Pavlov, dar ..(pretul).. si iar dar..(familia).. Ar mai fi 164, dar cam toate sunt vechituri, si-n rest, tot ce e mai nou...neinteresant.

  • inexorabil, luni, 17.06.2013 15:19

    Tati, cu mogaldeata asta de gradinita n-ai cum sa salti in liga premium. De fapt, pot fi acuzat de subiectivism, caci nu mi-a placut niciodata MiTo. Acest "motor" de 0.9 are ceva vechime, dar tot o glumita ramane. Sunt curios daca vor exista peste zeci de ani colectionari de motoare (sub)unitare ale prezentului! Oare se vor infiinta cluburi pro-downsizing? Oricum, in ritmul asta de "contractie" globala a cilindreelor, pare ca ne vom intoarce la masinile de buzunar ale istoriei, gen "japoneze" liliputane din anii '60-'70 (straniu......atunci lumea nu s-a confruntat cu nicio criza). Dar cred ca isteria ar putea merge si mai departe, pana la aparitia rolelor cu motoras, bune de incaltat (care sa inlocuiasca masinile), cu consum de cativa mililitri de motorina (si aia biodiesel) pe suta de km, basca un motorel electric alimentat cu baterii ordinare de la buticul din coltul blocului (vorbim de hibride in toata regula). Iar cine vrea high-tech la bord......sa scoata smart-phone-ul din buzunar, ia uite tupeu, muieti-s posmagii ?! In caz de ploaie, va prospera industria......pelerinelor in domeniu. In caz de ninsoare, vom trece la adoptarea pneurilor de iarna, pardon, a patinelor (cool; am putea face drift-uri cu "masinile" la patinoar). Dar ce ne-am face in caz de accident? Sper sa nu ma ciocnesc cu vreo soferita, atat de grav incat sa fie chemata Descarcerarea. Daca impactul va fi mai bland, o voi invita la o racoritoare si unde mai pui ca i-am ferici si pe tipii de la RCA.

  • tzenu_bmw, luni, 17.06.2013 15:31

    Alfa Romeo are nevoie acuma de cat mai multe modele........ cu 2 modele in portofoliu nu va face mare branza(am exclus 4C,acesta find un model mai de nisa) Alfa are nevoie de un sedan mediu cu tractiune spate si 'stil italian' si un mini-suv.......un concurent pt. Juke......

  • mntsn, luni, 17.06.2013 15:53

    @tzenu: cu ultimul rand din comentariu tau nu-s de acord.

  • tzenu_bmw, luni, 17.06.2013 16:02

    probabil nar fi cea mai 'originala' solutie....... si la cat de bine se vand suv-urile de segment B.........ar fi pacat ca Alfa sa nu incerce.......mai ales ca in acest segment se pune pret pe stil italieni ar avea o sansa in lupta cu Juke,2008,Paceman.......

  • mntsn, luni, 17.06.2013 20:40

    Asta cu "SUV-urile se vand bine" e o perceptie deformata. In Romania, da, se vand, ca rumanu' nu are cultura auto si cum se vede in bani, cum isi ia "gipan" (mai mic, mai mare, nu conteaza, gipan sa fie), dar in Europa aia civilizata la care visam cu totii, ca pondere, segmentul SUV-urilor nu se vede pe strada, e imperceptibil. Acolo, grosul vanzarilor il reprezinta tot masinile clasice (cam in ordinea asta): hatchback-uri, combi-uri, sedan-uri, coupe-uri, monovolume si cabriolete. Eu daca am vazut 1-2 SUV-uri/zi in W.Europe e bine, dar trec zile in sir in care nu vezi urma de SUV. In Rusia, China e alta poveste, dar oricum alea nu sunt piete de interes pt Alfa (adica sper sa nu fie...), sunt prea grosiere sa aiba de-a face cu Alfa Romeo.

  • yoyo@mntsn, marţi, 18.06.2013 11:21

    Da sigur din lipsa culturii auto (cultura asta se studiaza in scoala primara sau se face un master special pt ea?) isi iau romanii SUV-uri si nu din lipsa unei infrastructuri ok! E normal sa vreau sa imi iau SUV cand stiu ca toate drumurile sunt pline de gropi, e normal sa vreau sa imi iau SUV (atat mie cat si sotiei) cand stiu ca din lipsa de autostrazi sunt destui (si nu ii invinovatesc) care innebunesc cate 12 ore pe DN-uri din Arad la Bucuresti cedeaza nervos si intra in depasiri periculoase ... oarecum ma protejez!