Alessandro Zanardi a devenit ambasador oficial al mărcii BMW
Pilotul italian Alessandro Zanardi este, de astăzi, ambasador oficial al mărcii BMW. Dublul campion mondial ChampCar se va întoarce în competiţii la volanul unui BMW Z4 GT3, urmând să concureze începând cu sezonul actual în Blancpain Sprint Series.
Alessandro Zanardi a devenit oficial pilot de uzină BMW şi ambasador al mărcii din Munchen. Pilotul italian va reveni în competiţii în sezonul 2014 al Blancpain Sprint Series la volanul unui BMW Z4 GT3. Vorbim despre revenirea lui Zanardi în sporturile cu motor deoarece pilotul s-a retras din motorsport în 2011, după ce a concurat cinci sezoane în FIA WTCC la bordul unui BMW pregătit special, toate comenzile fiind amplasate la mâinile pilotului, alături de care a reuşit să obţină patru victorii. Întoarcerea lui Alex Zanardi la volan vine după ce italianul a câştigat două medalii de aur şi o medalie de argint la Jocurile Paralimpice de la Londra din 2012, la proba de Ciclism Rutier. Cu un an înainte, Zanardi obţinea medalia de argint la Campionatul Mondial din Danemarca, la aceeaşi probă.
Înainte de accidentul din sezonul 2001, când pilotul şi-a pierdut ambele picioare, Zanardi era dublu campion mondial ChampCar şi se putea mândri deja cu un trecut bogat în motorsport, cu participări în Formula 1, IndyCar şi în Formula 3000. Debutul lui Zanardi în sporturile cu motor a avut loc în 1989, în Formula 3000. În 1991, a intrat în Formula 1, unde a concurat în sezoanele 1991, 1992, 1994, 1994 şi 1999. În tot acest timp, mai precis din 1996, Zanardi a concurat şi în IndyCar, unde a avut locul întâi în clasamentul general în sezoanele 1997 şi 1998.
Înainte de revenirea lui Zanardi în motorsport la volanul unui BMW, italianul s-a întors la Lausitzring, Germania, în 2003, la doar doi ani de la accidentul său, unde a condus un monopost Ford-Cosworth/Reynard/Bridgeston pentru ultimele 13 tururi ale cursei, finalizând în mod simbolic cursa pe care nu a apucat să o termine în 2001. Prima victorie în motorsport a lui Zanardi după tragicul incident din 2001 a avut loc în 2005, la Oscherleben, conducând un BMW 320i pregătit de echipa BMW Roberto Ravagli. Modelul de competiţie avea acceleraţia montată în spatele volanului, controlată de mână, iar treptele de viteză sunt schimbate cu levierul dedicat.
POVESTEA LUI ALEX ZANARDI PE SCURT
ZANARDI ŞI BMW Z4 GT3
ACCIDENTUL ŞI REVENIREA LUI ZANARDI
INTERVIU CU ZANARDI ÎN CALITATE DE PILOT BMW
Via BMW