Airbagurile Takata au mai făcut o victimă: o șoferiță de 17 ani din SUA a decedat într-un accident ușor

Publicat vineri, 08.04.2016 11:08 de Bogdan Mirică

Deznodământ tragic pentru o șoferiță de numai 17 ani din texas. Aceasta a decedat în urma unui accident ușor, pentru că airbagul mașinii s-a deschis incorect. Mașina fusese rechemată în service pentru înlocuirea airbagului.

Atunci când apele păreau să se calmeze și pentru Takata, furnizorul japonez de airbaguri care a fost nevoit să recheme câteva milioane bune de produse din cauza unor probleme de funcționare, un alt caz inflamează opinia publică.

În urmă cu numai câteva zile, o adolescntă din Texas a decedat în urma deschiderii defectuoase a unui airbag Takata. Șoferița, în vârstă de numai 17 ani, conducea un Honda Civic produs în 2002. Din nefericire nu a avut suficient timp să frâneze și să evite coliziunea cu posteriorul unui Honda CR-V care se oprise să facă stânga.

O coliziune ușoară, care se întâmplă de mii de ori într-o sigură zi, în orice colț al globului. De această dată însă, ea a fost fatală pentru șoferița de 17 ani. Asta pentru că airbagul Takata instalat pe Honda Civic s-a deschis defectuos. Iar șrapnelul rezultat din explozie a secționat artera carotidă a tinerei.

Deznodământul tragic a fost comentat și de poliția locală, venită să constate accidentul: ”Mașina a suferit daune moderate. În mod normal, oricine ar fi trebuit să coboare nevătămat din această mașină.”

Este și mai grav faptul că șoferița fusese notificată de mai multe ori de Honda în privința airbagului defect și fusese invitată în service pentru a-i fi înlocuit. Se pare că tânăra a ignorat recall-ul constructorului nipon.

Statistica airbagurilor defecte produse de Takat a devenit îngrijorătoare: 10 oameni au murit în Statele Unite din cauza declanșării necorespunzătoare. Nouă dintre aceștia conduceau modele Honda.

În urma acestui ultim accident, NHTSA (organizația americană de reglementare a siguranței în trafic) le-a cerut producătorilor auto să intensifice procesele de rechemare în service și să își someze clienții.

  • mowgli, vineri, 08.04.2016 11:22

    Ce sa faca ma? sa intensifice procesele de rechemare in service? Faliment si puscarie tati!

  • vianu, vineri, 08.04.2016 11:34

    Falimentul nu va fi acceptat si oricum are un cu totul alt mecanism. Cel mult o restructurare si chiar redenumire. Compania va continua sa activeze. Puscarie, cine? Intotdeauna maharii vinovati se aleg cu o demisie de onoare si o pensionare linistita. despre ignorarea notificarii nu discutam (subiect sensibil). Informatia e disponilbila oricand in societatea moderna....urmarea nefericita ne obliga sa tragem invataminte si responsabilizare.

  • DanG, vineri, 08.04.2016 11:35

    Asta mi se pare mult mai grav decat Dieselgate dar ma rog, fiecare cu ale lui.

  • mowgli, vineri, 08.04.2016 11:42

    @Vianu, normal ca nu-ti impune nimeni falimentul, dar ca si companie, ar trebui te duci pe apa sambetei dupa asa ceva. Clar ca si soferita are o responsabilitate, dar asa ceva n-ar trebui sa se intample de la bun inceput. Macar de murea pe loc, nu ca un animal sacrificat in preajma sarbatorilor de Craciun. Groaznic.

  • Dilema, vineri, 08.04.2016 11:44

    Mda, germanii cu emisiile trucate, japonezii cu componentele neconforme ce genereaza decese, francezii si italienii cu lipsa de fiabilitate. Te intrebi ce masina sa mai comanzi in zilele astea....

  • @dilema, vineri, 08.04.2016 11:51

    un logan ieftin si fiabil :)))

  • Adrian_68, vineri, 08.04.2016 12:23

    Pacat ! Spun si eu ceva, masinile noi nu mai sunt adevarate ceea ce au fost ca-n vremuri vechi, toate sunt la fel, cele vechi pana in 2008, sunt bune si fiabile. In ziua de azi marcile astea, noi.. ce se fabrica au probleme multe.

  • Adrian_68, vineri, 08.04.2016 12:25

    Apropo, in 2020-2050 nu vom mai vedea masini pe diesel, benzina ci electrice vom vedea, o sa fie Romania plina de ele, numai electrice si ele pot avea probleme, timpul schimba tot.

  • @Dilema, vineri, 08.04.2016 12:51

    Mai bine zis, germanii cu dieselgate si inclusiv germanii tot cu componente de airbaguri neconforme care genereaza decese ;)

  • @Adrian_68, vineri, 08.04.2016 12:53

    Aici nu tine vine producatorilor auto, ci a furnizorilor de echipamente pt producatorii auto. Pe ce lume traiesti ? Totusi pana la urma ajung la concluzia ca un Tico fara airbaguri este mai sigur decat un ''lacshory'' car cu 1001 airbaguri, nu mowgli ? :D

  • Tibi, vineri, 08.04.2016 13:16

    Voi va asteptati sa fie toate masinile perfecte? Si sa fie perfecte fix de la prima generatie? Lumea evolueaza, lucrurile se imbunatatesc pe parcurs. Cum sa fie o masina din '90 mai buna ca una din prezent? Sau una din '40 mai buna ca una din '70. Tehnica se dezvolta, produsele se slefuiesc, si inevitabil se intampla erori / decese / stricaciuni. @Adrian_68: Daca tie ti se pare ca in prezent masinile sunt la fel, ce sa mai zicem de viitorul electric al industriei auto? Motorul electric e doar unul, ce diferente vor fi intre motoarele masinilor viitoare?

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 13:41

    Ia explica-ne luminate cum sta treaba!!! Cum e cu perfectiunea japoneza? Acum esti mucles, nu apari pe aici.

  • MAVERICK_SS, vineri, 08.04.2016 13:50

    Vad ca nimeni nu observa faptul ca soferita fusese notificata de Honda sa vina cu masina in service pentru schimbarea airbagului... In cazul acesta eu zic ca selectia naturala si-a facut treaba. Adica esti notificat de mai multe ori ca airbagul din masina trebuie inlocuit dar tu Batman, Batman nu te duci fiindca ??? Inca o data atitudine de 'Murica.

  • cineva, vineri, 08.04.2016 14:00

    A fost notificata DE MAI MULTE ORI !!! Prostia ucide...

  • @@Madalescu, vineri, 08.04.2016 14:01

    Ti-as explica, dar din pacate mi-e teama sa nu iti infigi iarasi unghiutza in gat cand iti voi spune faptul ca acum nemtii au probleme si cu airbag-urile Takata nu doar cu sanctiunile pe care le primesc datorita faptului ca sunt foarte ''tehnologizati'' ;). Ti-as explica si cum sta treaba cu perfectiunea japoneza, dar aici nu-i cazul. Takata nu-i un producator de masini. Acum unghia .....

  • @@Madalescu, vineri, 08.04.2016 14:02

    PS: Oricum asa cum -a zis mai sus. De aceasta data doar prostia a ucis. Soferita fusese notificata de multe ori, probabil acelasi lucru s-a intamplat si cu cei care au decedat in accidente.

  • vianu, vineri, 08.04.2016 14:03

    cica @mafia a hotarat sa testeze 100 de airbaguri si apoi sa vina sa faca un raport scris (pozitiv) aici pe AM ...inca e in sesiunea de teste "sa-i tinem pumnii" @maverick...ba da, "unii" au observat

  • @mowgli, vineri, 08.04.2016 14:08

    Ai dreptate: Faliment si puscarie si pt constructoru german VW , nu ? Oxidul de azot poate produce decese lente si nenumarate spre deosebire de o companie de airbag-uri. Nu ?

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 14:26

    Eu nu-mi infing unghiuta nicaieri, TU INCA N-AI INTELES, fiindca eu nu-s obsedat de vreo marca auto, tu in schimb esti OBSEDAT de japoneze. Tu esti cel care face aici un ghivechi de plusuri si minusuri date comentariilor tale, nu eu :DDDD Si faptul ca VW are probleme din cauza japoneziilor, asta nu e ceva rau la adresa VW, ci tot a japoneziilor. Nu prea le ai cu logica. S-au increzut si cei de la VW intr-un Madalescu de-al lor si uite unde au ajuns... sa aiba bube in plus

  • mowgli, vineri, 08.04.2016 14:34

    @@ Mafihotzu, prefer ca fiica mea de 17 ani sa moara de cancer la 50 de ani, decat la 17 ani, improscand sange pe parbriz, asteptand disperata sa se stinga lumina cat mai repede. Si nu mai fiti ipocriti cu dieselgate-ul vietii, ca nu-i ca si cum Toyota voastra 2.0 diesel scoate papadii si panselute pe toba, sau sunt construite din rumegus, lipit cu scuipat de caprioare. La cate rahaturi mancam, bem, atingem si respiram zi de zi, cred ca dieselegate e una dintre cele mai mici probleme ale noastre. Americanii, rusii si francezii au detonat mii de bombe nucleare, asa... de distractie, si veniti mie sa-mi cantati ca muriti de dieselgate. Se varsa tone de petrol in oceanele noastre si se defriseaza hectare de paduri, dar voi n-aveti aer de la TDI-ul lu' vecinu. Ba, sunteti penibili, inconstienti si/sau ignoranti.

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 14:41

    Si daca tu nu ai observat cand am criticat orice marca auto, inclusiv VW, daca mi s-a parut ceva de criticat si ca te-am binecuvantat ca ma ajuti sa ma dezleg de lucrurile lumesti...inca sa crezi ca-s partinitor sau fan VW, inseamna ca ai probleme cu... logica, cel putin. Ar trebui sa intelegi ca-ti spun ce-ti spun, fiindca vreau sa nu mai fii cu ochelari de cal si sa te minti spunandu-ti ca japii is cei mai tari, indiferent ce kkt fac.

  • @@Madalescu, vineri, 08.04.2016 14:56

    Nu-i ceva rau la adresa VW ? Bay esty nebun ? Adica e perfect normal sa iti bubuie un airbag in fatada intr-un VW cu pret ''premium'' destul de exagerat nu ?Cred ca NOX-ulo ala ti-a ajuns si la creier . Si se mai intreaba dc a ajuns Romania in situatia asta destul de inapoiata ......:))))))) @mowgli , problema e ca se moare de cancer si alte boli chiar de la 20-30 ani , sau varste destul de fragede. Nu de putine zile se vorbea de un adolescent de 14 ani cu tumoare . Eu nu sunt adeptul motoarelor diesel, si nici nu am cumparat sau voi cumpara vreodata o masina cu aceasta motorizarea ( kit ca este de la Toyota sau alt producator nipon ) . Prefer in continuare benzinare pana cand hybrizii vor devenii mai accesibili ca pret. Rahaturile alea pe care le ''mancam , bem'' nu ni le baga nimeni fortat pe gat. In schimb oxidul de azot il inhalam in mod ''programat''. Otrava este lenta si penala , la un moment dat inima poate ceda, cauzand probabil o tamponare in lant cu multi morti ( in cazul in care se intampla la volan ) vs o tamponare cu un deces cum este si cazul cu airbagurile Takata. Problema cu dieselul e ca emite nu doar CO2, ci si alte substante chimice care sunt foarte foarte toxice pt mediu si pt om in special. Emisiile de CO2 sunt raspunzatoare pt cresterea temperaturii globale ( acel efect de sera asupra planetei), insa dieselul propriu-zis emite particule daunatoare pt sanatatea omului DIRECT il afecteaza .

  • @@Madalescu, vineri, 08.04.2016 15:03

    Nu stiu care absenteaza de LOGICA, eu in nici un caz. Singurul de aici esti tu, care comentezi pe langa subiect. Te mai intreb odata Takata ti se pare cumva un brand auto ? Cand un brand auto va fi imperfect atunci vom incepe o mica polemica amicala. Pana atunci, DA marcile japoneze sunt absolut perfecte. Cum de spun asta ? In primul rand, RECALL-urile sunt omniprezente, minimalizand astfel probl;emele tehnice si de siguranta care pot aparea pe parcursul durate de utilizare , dar si in cazul sigurantei ( a se citi acest pasaj : ''Este și mai grav faptul că șoferița fusese notificată de mai multe ori de Honda în privința airbagului defect și fusese invitată în service pentru a-i fi înlocuit. Se pare că tânăra a ignorat recall-ul constructorului nipon''). In al doilea rand , VW este producatorul care a incercat sa manipuleze testele de emisii . Caz penal din pacate .

  • Joe, vineri, 08.04.2016 15:56

    Calitate japoneza, dom'le! P.S. Sa fii constient ca faci airbagul (care trebuie sa te salveze) mortal, eu cred ca nu mai trebuie sa existi pe piata. A rasuflat si mitul japonezilor.

  • pt. prostu siteului, vineri, 08.04.2016 16:09

    De cand Takata e mah divizie auto , imi spui si mie? Stiu ca ai foarte multa ''inteligenta'', s-a vazut la stirea cu ''Recordul GT-R''.

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 16:56

    Daca takata e divizie, ne putem lega si de idolul tau toyota, cu pedala de acceleratie blocata? iti suna cunoscut? Dar si acolo o fi altcineva de vina... iliescu poate.:-DDD

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 17:01

    Sau ce spui de "capacitatile offroad remarcabile" ale hondei cr-v, a carei sistem awd nu functioneaza? http://teknikensvarld.se/honda-cr-v-4wd-system-is-not-working-again-163708/

  • top, vineri, 08.04.2016 17:02

    takata a notificat fiecare constructor in parte despre airbagurile cu probleme,cat si despre consecinte,62 astfel ca nu i se va intampla mai nimic dupa parerea mea. Responsabilitatea este de acum la constructorii auto care au misiunea de a instiinta posesorii sa vina sa-si schimbe piesele afectate. Deci mult tam tam pentru nimic ! :)

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 17:06

    Consum excesiv de ulei http://www.carcomplaints.com/Toyota/Camry/2007/ Pe site scrie "Evitati-o ca pe ciuma"..."Owners are reporting that their engines are deprived of oil halfway through their maintenance schedules and in some cases the damage is so bad that entirely new engines need to be installed, paid out of pocket." Mai vrei???

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 17:18

    Plus de asta cum spui ca o Toyota noua rugineste dupa 2 ani ? Sau ca la un Hilux curge ulei pe la baie ?

  • top, vineri, 08.04.2016 17:19

    Despre consumul de ulei fii sigur anonim ca toyota va face recall si va schimba blocul motor daca e nevoie; nu e prima oara cand faca asta!! Deci nimic nou!!! Posibil sa te fi luat valu un pic da' nu-i bai, iti trece! :)

  • @Madalescu, vineri, 08.04.2016 17:21

    Daca takata e divizie, ne putem lega si de idolul tau toyota, cu pedala de acceleratie blocata? iti suna cunoscut? Dar si acolo o fi altcineva de vina... iliescu poate.:-DDD Sau ce spui de "capacitatile offroad remarcabile" ale hondei cr-v, a carei sistem awd nu functioneaza? http://teknikensvarld.se/honda-cr-v-4wd-system-is-not-working-again-163708/ Consum excesiv de ulei http://www.carcomplaints.com/Toyota/Camry/2007/ Pe site scrie "Evitati-o ca pe ciuma"..."Owners are reporting that their engines are deprived of oil halfway through their maintenance schedules and in some cases the damage is so bad that entirely new engines need to be installed, paid out of pocket." Mai vrei??? Sau GT-R la clasa LMP1 si-a luat cea mai rusionoasa bataie de la LeMans. A fost mai slaba decat masinile din clasele inferioare. Zici ca Nissan se pricepe sa faca o masina mai rapida decat ceilalti constructori "prosti" pe Nur, dar IN CURSE e cea mai penibila. Ca si cum ai spune "la integrale ma pricep, dar la tabla adunarii mai am probleme". Hai cu minusurile, sa-mi dispara comentariile, ca vad ca in 5 secunde mia-i dat 4 minusuri la fiecare comentariu. Daca esti asa corect, raspunde-mi la intrebari.

  • ,, vineri, 08.04.2016 17:22

    erata: mi-ai dat

  • @top madalescu, vineri, 08.04.2016 17:49

    va face recall si la rugian aparuta dupa 2 ani ? hai cu taiota mafiozo si raspunde la intrebari.. cum se face ca taiota aia are probleme si cu pedale de frane si cu hibrizi . hai cu legzus si simulatoarele nasa

  • top, vineri, 08.04.2016 22:34

    draga anonim, pentru rugina, toyota la fel ca si alti producatori o rezolva pe garantie, nu e nevoie de recall. Probabil insinuezi ca cele 9-10 milioane de autoturisme pe care toyota le vinde anual au rugina toate, sau e o regula generala. Te inseli, nimic mai mult. Sunt cazuri izolate.La fel ca si cu pedala de acceleratie, nu de frana cum ai scris , cu hibrizii sau alte asa zis probleme. Daca ai si alte probleme , pune-le pe tapet sa le discutam! Mentionez ca nu sunt madalescu ! am vazut ca se face confuzie de multe ori si asta poate din cauza faptului ca imp[aratasesc de multe ori punctele lui de vedere.

  • mowgli, vineri, 08.04.2016 22:55

    @Top, jura-te!

  • Tralala, vineri, 08.04.2016 22:55

    @Adrian_68 In articol se vorbeste despre Honda din 2002. Despre ce masini vechi si fiabile vorbesti? Bine, e vorba de airbag, nu de toata masina, dar oricum nu prea ti-a iesit!

  • top, vineri, 08.04.2016 23:33

    daca -ti face bine pot sa jur! nu e nici o problema! :)

  • ioi, sâmbătă, 09.04.2016 11:47

    @Madalescu Uite, ca sa vezi ca am fost fan GT-R, iti trimit un link de care ar trebui sa stii, daca esti fan GT-R si atoatecunoscator in ale automobilului, asa cum pretinzi. Maine dimineata e prima cursa din SuperGT din acest an. E campiontul japonez de turisme. Participa masinile japoneze, GT-R, NSX, LF-CC, la clasa GT500 si multe altele, printre care si masini europene la clasa GT300. https://www.youtube.com/user/nismotv2013 Asta e adresa. In anii trecuti au transmis cursa, pe langa multe alte curse. Sper sa o faca si in acest an. Oricum sunt multe despre GT-R.

  • Tony_LPP, sâmbătă, 09.04.2016 11:57

    Este un caz ridicol dupa parerea mea. Cei de la Honda ( desi nevinovati) si-au facut datoria vis a vis de satisfactia clientilor prin metoda de a solicita mai multe notificari la adresele proprietarilor Honda vizati de cazul air bag-urilor Takata. @@Madalescu ( sau cum te numesti ) . As prefera sa imi demonstrezi si mie prin mijloace directe ori indirecte, cum o Toyota ( sau un model de la oricare alt producator cu garantie de 10-12 ani impotriva coroziunii ) rugineste dupa 2 ani. Altfel voi crede ca esti un ''internet troll'' . Multumesc anticipat !