Adio, Volkswagen Arteon Shooting Brake. Producția modelului ajunge la sfârșit după 8 ani

Publicat vineri, 10.01.2025 11:28 de Tiberiu Safta

Volkswagen Arteon a fost retras definitiv din gamă după o producție care a durat 8 ani. Varianta Shooting Brake tocmai a fost scoasă din producție, la 2 ani după retragerea variantei Sedan.

Volkswagen Arteon, modelul de clasă medie considerat a fi succesorul indirect al vechiului Phaeton, a fost retras definitiv din producție. În 2023, constructorul german a retras varianta Sedan, iar de atunci Arteon a fost disponibil doar în varianta Shooting Brake. Acum, a venit rândul ca și cea de-a doua variantă a lui Arteon, lansată în 2020, să fie retrasă din producție.

Sfârșitul producției lui Volkswagen Arteon are loc cu un an mai devreme decât era planificat inițial. Anterior, Volkswagen anunțase că Arteon Shooting Brake va fi retras din producție în 2026. Modelul a fost produs la uzina mărcii din Osnabruck.

La aceeași uzină este produs și Volkswagen T-Roc Cabriolet, un alt model care are zilele sale numărate. Recent, constructorul de la Wolfsburg a anunțat că varianta decapotabilă a crossover-ului va fi retrasă din producție în 2027.

via Motor1

  • eu, vineri, 10.01.2025 12:08

    a fost un succes deosebit Arteon asta, nu cred ca in versiune combi am vazut mai mult de 3 bucati, iar berlina maxim vreo duzina, in toti acesti ani de cand se produce.

  • Renault Talisman, vineri, 10.01.2025 12:15

    Până și eu am reusit sa nu fiu atat de discret.

  • Arteon, vineri, 10.01.2025 12:58

    Exemplul clasic a faptului ca ceea ce este excesiv devine cat se poate de inutil.

  • Banditos, vineri, 10.01.2025 14:10

    VW....brake... Aaaa, nu asta era masina si configuratia perfecta?

  • dan_grc, vineri, 10.01.2025 14:29

    Cine a considerat Arteon succesorul indirect al lui Phaeton ? Niciodată, Arteon este un Passat ce arată mai bine, Phaeton a fost și încă mai este un Bentley deghizat în VW, ca n-a avut succes este altceva, consider Phaeton apogeul mărcii VW, de atunci si-a tot redus pretențiile ( nu și prețurile), acum doar Touareg mai păstrează ceva în materie de confort .

  • mda, vineri, 10.01.2025 14:38

    numai fitze la masina asta si partea practica neglijata, incepand cu garda la sol minuscula, suspensii sport dure, roti imense cu talon mic, numai bune sa faci pana des, pana la accesul greoi pe locurile din spate si dimensiuni exterioare exagerat de mari pt oras. nu ma mir asadar ca a esuat. passatul, asa insipid la design cum il stim, e de 15 ori mai practic si mai confortabil. si probabil si mai valoros la revanzare. geamurile fara rame nu sunt o prioritate, ci doar fitza inutila.

  • Jian de la Calafat, vineri, 10.01.2025 14:41

    Arteon s-a vrut o declinare a Passat-ului destinat celor hyperactivi, doar ca VW n-a estimat corect care-i cota de piata a celor care agreeaza sedentarismul designului...... Nu-s convins ca Arteon este inchegat dpdv estetic mai bine ca Passat, dar pana la urma ramane o chestiune de gusturi. @dan_grc Phaeton, dupa stiinta mea, se situeaza cu doua clase mai sus(segment D vs segment F), Passat/Arteon fiind "condamnate" sa ocupe un loc important in clasa medie.

  • @dan_grc, vineri, 10.01.2025 14:43

    Phaeton si Touareg au fost cele mai bune masini scoase vreodata sub marca VW, din fericire pt fanii marcii, Touareg inca mai exista, dar nu pentru mult timp, pesemne

  • adio uleioaso, vineri, 10.01.2025 15:21

    n-o sa ne lipsesti !!!!!

  • Sorin Prelipceanu, vineri, 10.01.2025 20:41

    Sunt perfect de acord cu ce a spus Dan_Grc. Acest Arteon este un succesor al vechii generații Passat CC, care avea un acoperiș bombat.

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 11.01.2025 13:30

    S-a vrut o variantă de Passat mai orientată spre design, lifestyle. Doar că a fost admirat de la distanță, clienții de Passat apreciind alte calități, mai tradiționale. N-are nicio legătură cu Phaeton, care a fost în cu totul altă clasă și care nu a mizat pe design ci pe dotări și calitate. Phaeton a fost una niște cele mai subapreciate mașini.