Adio, Scion! Toyota renunță la brandul construit pentru publicul tânăr din Statele Unite
Toyota urmează să închidă operațiunile mărcii Scion, construită și dedicată special pieței din SUA. Modelele Scion vor fi vândute de acum sub sigla Toyota, la fel cum se întâmplă în Europa.
De obicei, presa europeană scrie foarte puțin despre lansările mărcilor pur americane. Și e normal: interesul europenilor este limitat din acest punct de vedere. În plus, există bariere reale între gamele de modele comercializate în Europa și peste Ocean, iar asta îi face pe europeni să înțeleagă poziționarea a foarte puține dintre modelele propuse pe piața din Statele Unite.
De această dată, însă, facem o excepție, pentru că informația care a inundat site-urile din SUA nu are legătură cu gama de modele a unei mărci tipic americane, ci cu faptul că aceasta este eliminată de pe piața din Statele Unite. Este vorba de Scion, un brand pe care Toyota l-a dezvoltat în America de Nord cu scopul de a se adresa publicului tânăr.
Lansată în 2002 și dedicată exclusiv clienților din SUA, marca Scion a adunat de-a lungul timpului versiuni rebotezate ale unor modele pe care le regăsim și în Europa, dar care în State nu puteau fi vândute sub marca Toyota din cauze care țineau mai ales de dimensiuni. Așa au ajuns în Statele Unite modelele Scion FR-S (Toyota GT-86), Scion iM (Toyota Auris) și chiar Scion tC (Toyota Avensis). Evident, gama mărcii Scion a fost completată cu o serie de modele specifice care aveau rolul de a atrage publicul tânăr spre Grupul Toyota.
Vârful de vânzări al mărcii Scion a fost înregistrat în 2006, atunci când 175.000 de clienți au cumpărat modelele unei mărci care pe atunci era una foarte tânără. Odată cu dezvoltarea crizei din 2007-2008, vânzările brandului Scion au scăzut, japonezii ajungând anul trecut să vândă 56.000 de mașini.
Conform presei din SUA, anunțul închiderii brandului Scion urmează să fie comunicat de Toyota tuturor oficialilor din SUA, care vor fi relocați pe posturi în cadrul mărcii-mamă. Modelele care urmau să fie lansate sub marca Scion vor fi și ele reutilizate sub brandul Toyota.
UPDATE: Toyota a confirmat oficial eliminarea Scion din portofoliul de mărci reprezentate în SUA.
via Motortrend
Se zvonește că și unele modele Lexus vor fi comercializate sub sigla Toyota, un pas logic de altfel.