Adio, R8! Audi a anunțat că producția modelului său va fi oprită la finalul acestei generații

Publicat joi, 15.03.2018 12:37 de Petre Barac

Unul dintre șefii Audi a declarat că producția supercarului R8 va fi oprită la finalul acestei generații, fără ca modelul să aibă un succesor.

A doua generație a lui Audi R8 a fost dezvăluită în urmă cu trei ani, cu puțin înainte de Salonul Auto de la Geneva.

Din păcate pentru fanii R8, a doua generație va fi și ultima, după cum au anunțat cei de la Audi. Într-un interviu pentru publicația Car and Driver, șeful departamentului de “technical development” a dezv ăluit că Audi nu va oferi o a treia generație pentru modelul său R8.

Potrivit lui Peter Mertens, producția lui R8 va fi oprită la finalul acestei generații, iar constructorul nu are planuri pentru introducerea unui succesor. Totuși, el a subliniat că “niciodată să nu spui niciodată”, întrucât “un model de performanță este bun pentru brand.”

Unul dintre motivele pentru care Audi va renunța la R8 ar putea să fie vânzările slabe din ultimii ani. La acest capitol, cea mai bună performanță reușită de R8 în Europa a fost în 2008, când a înregistrat 2.935 de livrări câtre clienți.

Ca o comparație, în 2017 doar 1.366 de exemplare Audi R8 au ajuns la clienți în Europa.

Via Carscoops

  • Anonim, joi, 15.03.2018 14:01

    Mi-a dat o lacrima pentru firma asta fara scrupule...

  • inexorabil, vineri, 16.03.2018 00:58

    Incredibil cât de jurați ȋn mercantilism sunt producătorii din vremurile noastre. Și nu ȋnțeleg logica următoare: generăm un model “de nișă”, adică anume destinat unui segment select (redus numeric, prin definiție!) de populație, dar nu concepem să nu avem vânzări…masive, că altfel…ȋi punem cruce. De parcă ar fi lumea vinovată că nu asigură numărul de bogătași (implicit, de clienți) dorit de producători. Sau poate că există, dar nu-i obligă nimeni să se orienteze exclusiv spre VAG, de exemplu. Modelele sport și supersport oricum sunt vizate pentru…desființare (după Dodge Viper nu-i plânge nimănui sufletul?!). Procesul se va derula mai lent, ce-i drept, dar este inevitabil. Cuburile electro-autonome pe roți, lipsite nu doar de volan și pedale, ci și de orice gust arhitectural, “trebuie” să constituie, ȋntr-un viitor nu prea ȋndepărtat, orizontul de interes al prostimii globale, care ȋși va justifica “opțiunea liberă” (mai-mai să mă bufnească râsul) – chiar și ȋn fața propriei conștiințe – nu atât prin “imperiozitatea indiscutabilă” a protecției mediului, cât prin “dorința socială unanimă de descongestionare a traficului infernal de zi cu zi” (cauzat, ȋn principal, de avalanșa de mașini PERSONALE și MANEVRABILE).