Adio, Mercury!

Publicat joi, 06.01.2011 11:49 de Mircea Meșter

Marca Mercury a dispărut oficial ieri, când în Canada a fost produs ultimul exemplar sub sigla brandului nord-american.

De ieri e oficial: marca Mercury, care până în acest an a făcut parte din portofoliul Ford, nu mai există. Brandul care produce modele premium pentru grupul american şi-a dat ultima suflare ieri, când pe porţile uzinei din Saint Thomas, canada, a ieşit ultima maşină fabricată sub sigla mărcii: un Mercury Grand Marquis.

Marca americană a fost fondată în 1939 de către Edsel Ford, fiul lui Henry Ford, fondatorul imperiului auto cu acelaşi nume. Dacă marca a fost cunoscută în ultimele decenii pentru modele premium construite pe platformele dezvoltate pentru marca Ford, primele modele ale celor de la Mercury erau versiuni de performanţă ale maşinilor create de marca-mamă. Anul de maxim succes al mărcii Mercury a fost 1978, când aceasta a vândut 580.000 de maşini. În 2010, americanii au cumpărat doar 93.195 de unităţi Mercury.

Dispariţia mărcii este legată de strategia viitoare a celor de la Ford, care au anunţat că se vor axa de acum doar pe dezvoltarea brandurilor Ford şi Lincoln. Mercury a fost situată, ca segment de piaţă, între cele două mărci rămase în portofoliul Grupului.

via | Ford 

  • Bethurbazal, joi, 06.01.2011 12:10

    Eu cred ca Mercury va renaste odata din propria-i cenusa.

  • gelu, joi, 06.01.2011 12:15
    corect

    dar americanii au dezvoltat marci ale aceluiasi brand de parca ar fi fost vorba de bauturi racoritoare asa ceva nu poate tine decat in europa

  • prudentul, vineri, 07.01.2011 01:53
    RIP

    Soarta i-a fost pecetluită de poziţionarea premium în cadrul grupului Ford. Cu timpul, clienţii au observat că ieşeau mai ieftin dacă-si comandau un Ford cu toate dotările si cu finisaje superioare decât dacă luau un Mercury cu aceleaşi dotări. Au preferat să nu plătească suplimentar pentru marcă. Clienţii de lux care nu cumpărau decât de la Ford erau (şi sunt) un segment doar pentru Lincoln. Astfel că această poziţionare între mediu-superior şi entry-level premium i-a pus capac, până la urmă. Mercury a avut ciclul său de viaţă, dar acum criza i-a făcut şi pe americani mai atenţi pe ce dau bănuţul. La urma urmei, ecuaţia e simplă şi valabilă pentru toate mărcile de maşini de pe planeta asta: trebuie să vinzi cât să-ţi acoperi costurile şi să produci profit, fie el şi mic. Valabil şi pentru Mercury, şi pentru Dacia, SAAB, Lada, Trabant şi ce mai vreţi voi. Altfel, ori dispari, ori (cazul fericit) te cumpără altcineva. Pentru cei care speră la renaşteri de mărci din propria cenuşă, un simplu exerciţiu: câte mărci de automobile au dispărut, chiar cu mulţi ani înainte de criză? O grămadă. Câte mărci au fost cumpărate? O grămadă. Câte mărci noi au fost reînfiinţate? Momentan pot spune că două, Bugatti şi Maybach. Ambele, din păcate, pierd bani grei.