Adio, CR-V diesel! Honda CR-V renunță la motorină pe noua generație și adoptă moda hibridă
Honda face un pas interesant pe piață și va renunța la motorizarea diesel odată cu lansarea noii generații sa SUV-ului CR-V. Aceasta va fi înlocuită cu un hibrid clasic benzină-electric fără încărcare la priză.
Generația 2018 a celui mai vândut SUV din gama Honda, CR-V, nu va mai dispune de o versiune diesel. Această mutare face parte dintr-un plan mai complex al constructorului japonez de a elimina diesel-urile din gama europeană, motorizările de acest tip urmând să fie înlocuite treptat de versiuni hibride benzină-electric.
Informația a fost confirmată de oficialii Honda după prezentarea imaginilor oficiale ale lui CR-V Hybrid Prototype, un concept pre-serie care anunță atât noua generație a lui CR-V, cât și versiunea hibridă care va lua locul diesel-ului în gama SUV-ului nipon.
Conceptul beneficiază de un sistem de propulsie clasic format dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri și unul electric asistat de un pachet de baterii care se încarcă prin captarea și reutilizarea energiei generate la frânare. Soluția este utilizată în industria auto în special de mărcile japoneze, Toyota fiind pionierii sistemelor hibride de propulsie de acest tip. Nu există informații legate de posibilitatea ca Honda să dezvolte ulterior o versiune hibridă cu încărcare la priză a lui CR-V.
Decizia celor de la Honda vine pe fondul scăderii cotei de piață a motorizărilor diesel pe cele mai importante piețe ale Europei și în contextul în care majoritatea vânzărilor din gama Toyota RAV4 - rivalul direct al lui CR-V pe piața europeană - sunt reprezentate de versiunea hibridă, chiar dacă RAV4 oferă pe piață și versiuni diesel sau pe benzină.
Noul CR-V va fi lansat pe piața din Europa, implicit pe cea din România, în cursul anului 2018.
Lipsa diesel-ului în Europa e o mişcare normală în actuala conjunctură. În plus ultimul motor diesel 1.6 nu prea a fost reuşit.