Adio, Avensis! Bine ai revenit, Camry! Toyota anunță oficial reintroducerea sedanului de segment mediu în Europa

Publicat joi, 21.06.2018 16:13 de Mircea Meşter

Toyota Camry va reveni începând cu anul 2019 în portofoliul european al constructorului japonez, la 14 ani de la eliminarea sa din gamă.

Toyota a confirmat astăzi oficial, printr-un comunicat de presă, faptul că va introduce modelul Camry în gama pe care o japonezii o prezintă în fața clienților europeni. Este de fapt o revenire a lui Camry în familia europeană Toyota, sedanul fiind prezent ultima dată în showroom-urile europene Toyota acum un deceniu și jumătate. Poziționat în segmentul mediu european, Camry va avea ca adversari direcți modele ca VW Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia și va încerca să umple golul lăsat în gama mărcii de eliminarea defunctului Avensis.

Toyota Camry va fi oferit clienților din Europa într-o singură versiune de motorizare, un hibrid care combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu unul electric. Este vorba despre același sistem de propulsie prezent pe versiunea 300h a noului Lexus ES, acolo unde ansamblul dezvoltă 218 CP și oferă 4.7 litri/100 km. În cazul lui Camry nu există încă informații legate de valorile de putere și cuplu sau de cifrele de performanțe și de consum ale noului model, dar ne așteptăm la cifre asemănătoare cu cele ale "vărului" din gama Lexus.

Construit pe platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) a constructorului japonez, Camry se află la a opta generație, prima fiind lansată pe piață în 1982. Modelul este prezent pe 100 de piețe din toată lumea, japonezii anunțând vânzări de peste 19 milioane de unități în cei 36 de ani de carieră ai lui Camry. Anul trecut, sedanul japonez a fost vândut în 700.000 de exemplare la nivel global, volum care-l recomandă drept cel mai vândut model de segment D din lume.

Conform comunicatului oficial Toyota, noul Camry va fi disponibil în showroom-urile vest-europene ale mărcii începând cu primul sfert al anului 2019. Nu se cunoaște încă momentul lansării sale în România.

via Toyota

  • q, joi, 21.06.2018 17:04

    Chiar ma bucur...desi ma cam indoiesc ca se vor arunca multi la aceasta combinatie de propulsor .Sunt curios cu ce preturi vor veni...Si o intrebare...asa din curiozitate,cum sunt taxate la noi in Ro hibridele ?Tot dupa capacitatea motorului termic sau au alte criterii?

  • Alex D., joi, 21.06.2018 17:34

    În sfârşit bagă şi ei maşini mai frumoase, Camry e cu mult peste Avensis ca design şi noua Corolla e peste modelul pe care îl înlocuieşte. Dacă e ceva ce nu mi-a plăcut niciodată la Toyota, cu siguranţă a fost design-ul, acum că e pusă la punct şi cu asta, consider că modelele lor acoperă cea mai mare parte din ceea ce işi poate dori cineva de la o maşină.

  • Edikkk, joi, 21.06.2018 19:47

    Maşina este superbă și se conduce ca un vis !!! Bordul cu instrumente putea fi ceva mai frumos, dar aşa e Toyota...

  • Tibi, vineri, 22.06.2018 11:13

    Pai daca Avensis nu s-a vandut, de ce s-ar vinde Camry? Dupa cum constat din comentariile articolelor despre Toyota, lumea nu prea le cumpara pentru design. Mai ales ca tot segmentul e in cadere libera, asa ca degeaba e Camry cea mai vanduta din lume. Problema nu era neaparat modelul Avensis, ci o problema a intregului segment D. Aici in afara de Passat restul sunt prezenti doar de imagine ... Iar motorul ala de 2,5 suna putin descurajant. Chiar daca probabil nu platesc impozit fiind hibrid (nu stiu), cifrele ne cam sperie in era asta a motoarelor sub 1,5 litri.

  • Antoniu, vineri, 22.06.2018 11:16

    Impozitele la hibride sunt reduse cu 95% in Bucuresti. In tara procentul variaza, dar sunt max. 50% din impozitele unui motor non-hibrid. Primariile au libertatea de a stabili procentul de reducere, dar prin lege acestea nu pot fi decat max. 50% din cele ale motoarelor termice.

  • Scrooge, vineri, 22.06.2018 13:51

    @Antoniu....gresit....si in Bucuresti impozitul e redus cu 50%. Aia cu 95 a fost acum cativa ani. S-au prins repede ca a inceput sa-si ia lumea masini hibryde de 100.000 de euro si dupa sa "arunce" la taxe 3 lei.

  • Coco, vineri, 22.06.2018 16:43

    Taxele la auto hybrid sunt în toată țara reduse cu 50% din impozitul pentru motoarele termice. Deci impozitul la Camry cu motorul de 2.5 va fi 1/2 din impozitul stabilit pentru auto cu motorul de această cilindree, dar există posibilitatea legală de a avea și impozit mai mic în anumite condiții, la care se încadrează și hybridul.

  • Edikkk, vineri, 22.06.2018 18:20

    dle Tibi, pentru cei care cumpara masini doar pentru imagine si fitze, au numai imagine si fitze ! Cine vrea o masina buna, care este recunoscuta in lumea intreaga, bine, cine nu... romanu care vrea frumoasa TDI si care sa stea mereu in service si care SA MUNCEASCA GREU conducand cu STICK si PEDALA DE AMBREIAJ ca dementu' nu are decat. Oamenii din lumea anglo-saxona in special, SUA, Australia, mare parte din Asia, stiu ce este cu adevarat bun. Dvs si restu, puteti sa va luati si VW Amarok de 250 cp sau mai bine luati-va versiuni de 6 litri si 350 cai putere minim, ca altfel EGO-ul nu mai incape !!

  • cristim, sâmbătă, 01.09.2018 14:26

    https://www.youtube.com/watch?v=HkuUygagh8o

  • Cici de la bucatarie, vineri, 21.06.2019 13:32

    Modelul e in recall ul de foc in usa , chr are recall de oc pe 3 continente plus japonia , lexus are recall de foc incepand cu 2006 pt masini de 60-80 k dolari . Astept reactia rar lui care doarme la recallurile de foc pe planeta pamant , la fel astept reactia soc de asig cand se asigura masini cuprinse in lista de foc pe multe continente . Sau realitatea e ca sunt 8 constructori cu recalluri de foc si ca deja e un hazard sa alegi un constructor si un model mai ales in europa unde lumea e f linistita pt ca doarme .Doarme f mult . Are google fiecare in buzunar ...ups nu conteaza ce alege ...ups ... doar la plata asig in statele unite afla ca e fatalau si ca masina lui are un cost m mare la asigurare . Iar alt subiect este ca , la Craiova e ultima fabrica americana din estul europei , fabricile gm si ford din rusia inchizandu se , deci sa nu avem asteptari la punte spate independenta si la platforme tehnice care soporta motoare m mari de 2 l . Daca si Kia Sorento are recall de foc ....calitatea in sist eletric nu mai exista . Se vaneaza pretul ... se vaeaza imaginea ... prostii apar ca din senin ... e ca a masina pe care scrie :" made in sweden " ... si vama americana zice facuta in china asamblata in suedia ... Stiu ca nu credeti vama americana .... iihs a declarat zilele trecute ca riscul de foc la o masina electrica nu e mai mare ca la o masina cu ardere interna ... e similar ...scanunele fiind asezate pe stupul de baterii .. Da , masini fabricate in 2019 . Dorinta de a nu citi si cunoaste se trasnforma in risc .. mai ales la asig auto obligatorii .. iar pasul firesc este ca n america sa se creasca asig la masinile si modelele ce fac parte din recalluri de foc , fum si scanteie .