Adevărul despre farurile SUV-urilor compacte: 12 din 21 de mașini testate au picat testele de lumini
O serie de teste realizate de americanii de la IIHS dezvăluie erori de concepție a farurilor pentru majoritatea SUV-urilor compacte de pe piață. Din 21 de mașini testate, niciuna nu a primit calificativul maxim, iar jumătate au cel mai slab rating posibil.
Noile tehnologii care au pătruns în lumea farurilor auto - Xenon, Bi-Xenon, LED, Laser - oferă îmbunătățiri vizibile la capitolul vizibilitate, însă nu sunt o garanție a faptului că farurile mașinii tale sunt foarte eficiente atunci când vine vorba de iluminarea șoselei pe timp de noapte. Într-un studiu independent realizat în Statele Unite de apreciata instituție Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), niciunul dintre cele 21 de SUV-uri care au luat parte la un test complet de faruri nu a reușit să se califice pentru a primit calificativul maxim din cele patru posibile.
IIHS testează mașinile și oferă patru tipuri de calificative: Good (bun), Acceptable (acceptabil), Marginal (insuficient) și Poor (slab). În testul specializat pe faruri, niciunul dintre SUV-urile testate nu a reușit să se ridice la nivelul necesar pentru a primi calificativul Good, deși toate mașinile au beneficiat de cel mai avansat sistem de lumini disponibil în lista de opțiuni. Dintre cele 21 de SUV-uri și crossovere, doar 4 au primit calificativul Acceptable, iar peste jumătate (12) au reușit contraperformanța de a primi cel mai slab calificativ, Poor.
Deși testul a fost realizat pe modele vândute în SUA, majoritatea numelor de modele prezente în lista IIHS se regăsesc și pe piața din Europa, iar farurile sunt identice, deci notele primite pot fi analizate într-o paralelă relevantă.
Conform organizatorilor studiului, criteriile luate în considerare pentru stabilirea calificativelor au fost legate de performanțele complete ale farurilor: distanța fasciculului de lumină pe fază scurtă și fază lungă, iluminarea în viraje sau nivelul deranjui vizual asupra mașinilor din contrasens. Evident, sistemele care comută automat între faza scurtă și faza lungă în funcție de traficul de pe sensul opus au primit puncte suplimentare din partea IIHS.
Deficiențe de montare a farurilor
În analiza americanilor a reieșit faptul că producătorii ignoră elemente de bază precum înălțimea mașinilor atunci când montează farurile. "Luminile unui SUV sunt montate mai sus decât cele ale unui autoturism, deci în general ar trebui să fie direcționate mai jos. Din păcate, multe dintre SUV-urile testate de noi aveau faruri direcționate mai sus decât cele ale autoturismelor pe care le-am analizat până acum", a declarat Matthew Brumbelow, inginer senior în cadrul IIHS.
Conform oficialului american, "producătorii nu sunt atenți la performanțele reale pe șosea ale echipamentelor luminoase montate pe mașini" pentru că aceștia se concentrează doar pe adoptarea tehnologiilor, fără adaptarea lor la fiecare mașină în parte.
Dezastru și în cazul sedanurilor
Testul realizat de IIHS nu este primul de acest tip. Prima tranșă de rezultate ale testelor efectuate pe sedanuri și hatchback-uri vândute în SUA a subliniat faptul că singurul model care se ridică la nivelul calificativului de top este Toyota Prius V. Modelul japonez reușea să demonstreze atunci că beneficiază de sisteme mai eficiente decât modele premium precum Audi A3, BMW Seria 3 sau Mercedes-Benz Clasa C. Rezultate complete de atunci pot fi analizate AICI.
astia iar au testat cele mai scumpe optiuni de lumini de la un producator cu luminile stock de la altul ...