Acuzaţii dure care pot explica eşecurile Ferrari: "Scuderia lucrează într-un climat de teroare"
Fostul inginer-şef al celor de la Ferrari, Luca Baldisseri, explică eşecurile Scuderiei din ultimii ani prin faptul că angajaţii lucrează într-un regim de teroare cu frica de a nu comite greşeli.
Ferrari şi-a propus să obţină câteva victorii în sezonul 2016, însă echipa nu a avut nicio şansă în faţa rivalilor de la Mercedes, iar în ultimele curse a fost surclasată inclusiv de Red Bull Racing. Scuderia a avut curse în care monopostul a fost rapid, însă rezultatele nu au fost pe măsură din cauza unor erori de strategie.
Toate aceste contra-performanţe sunt explicate de fostul inginer-şef Luca Baldisserri, care afirmă că angajaţii echipei lucrează într-un climat de teroare.
"Ferrari nu mai este o echipă, ci un grup de oameni înfricoşaţi. În interiorul echipei există un climat de teroare, băieţii nu inventează şi nu iau decizii de frică să nu cadă în dizgraţie. Managerii sunt acolo pentru a arăta calea, pentru a lua decizii şi a motiva oamenii, nu pentru a fi trimişi acasă dacă fac greşeli. Asta s-a întâmplat cu James Allison, o mare pierdere", a comentat el.
Baldisseri consideră că Ferrari ar trebui să aibă răbdare şi stabilitate înainte de a putea emite din nou pretenţii la obţinerea unor performanţe majore în Formula 1.
"Echipa trebuie să fie eficientă şi să aibă stabilitate, cu idei bune şi fără greşeli din partea piloţilor. Bani sunt, dar câştigi prin stabilitate. Cei care muncesc din greu nu ar trebui grăbiţi. Înţeleg că Sergio Marchionne vrea să câştige imediat, dar în Formula 1 lucrurile nu funcţionează aşa. Este greu să faci asta în mai puţin de 3 ani", a adăugat el.
Via GrandPrix247
-
ion, miercuri, 12.10.2016 18:13
[ de unde atata...vise..] poate paddy lowe
-
cris, miercuri, 12.10.2016 18:18
Comunism la Ferrari???Cred ca mai bine se prezenta echipa daca ar mai fi fost condusa de Luca Cordero di Montezemolo.Parerea mea,un fan Mercedes. Pacat de,degringolada din echipa...As fi vrut sa fie acolo la bataie, pentru prima pozitie...Ar fi fost mai dinamica competitia in ultimii ani....Pacat.
-
yo, miercuri, 12.10.2016 19:10
piloti slabi+ingineri fara idei+strategii comice+fanii disperati=echipa perfecta pentru circ
-
querty, miercuri, 12.10.2016 19:45
Ross pescuieste si se relaxeaza. Au incercat sa-l atraga dar nicio sansa. Le-a dat flit. Asa cum a facut si Newey. S-a dus Vettel ca o lua pe coaja rau de la Ricci. Asa cu prietenul intelegator Kimi e parfum. Numai ca si prietenul il bate mai nou. Am spus inca din 2014 ca Di Monte avea al staif. Pacaliciul ala de Marchione poate sa-l ia pe arivabene si sa se duca.
-
querty, miercuri, 12.10.2016 19:46
Cand a plecat Alisson s-a terminat. Adio 2017, adio noua era F1! Iar sunt pe dinafara.
-
Anonim, miercuri, 12.10.2016 20:12
Daca revenim la 2007, cand Di Montezemolo nu a vrut sa Todt sa ramana sef peste echipa si l-a pus pe Domenicalli... si n-a vrut sa investeasca in dezvoltarea tunelului de vant, sau intr-un simulator... as spune ca Di Monte era pe langa. Vroia teste pe circuit si evident, doar cei de la Ferrari au asa ceva.. Di Monte n-a tinut pasul cu tehnologia, altfel Ferrari erau departe acuma daca investeau in tunel si simulator. Dar deh... au trecut 10 ani de atunci. Sa vedem 2017 acuma? Se pot intampla multe pana incepe sezonul urmator!
-
Cyrus, miercuri, 12.10.2016 20:46
Spuneam si mai inainte ca practica aceasta este paguboasa - alungau oameni valorosi (acum imi vine in minte Aldo Costa), care insa erau primiti cu bratele deschise de alte echipe, inclusiv Mercedes. Ce sa-i faci, conducere de ra*at
-
Aiurea, miercuri, 12.10.2016 22:11
E normal sa se certe, ii bate Mercedes de se kk pe ei. Ce teroare? Mai spune unu ca nu are piloți, daca nici vettel si Kimi nu sunt piloți, atunci cine??? Cu ce sa castige, cu căruțele alea? Vai de voi. Se pare ca masina are rbr dar aia chiar nu au piloți, Ricci a expirat si ala mic tremura bikinii pe el, nu are habar in gestionarea unei curse si consuma resurse aiurea pe defensiva cand in ziua de azi strategia este f importanta.
-
parerea mea, joi, 13.10.2016 00:54
Eu nu zic ca n-o fi adevarat, dar nu acesta este principalul motiv. La cate greseli s-au facut in ultimii ani, italienii dadeau afara 10 echipe de tehnicieni. Nici pilotii nu pot fi blamati, Ceea ce declara omul in articol este de fapt rezultatul parasutarii unui top management fara experienta de executive in F1, adus pe prietenii si relatii. Nu sunt de accord cu cei care blameza pilotii, pana la urma au avut 3 campioni mondiali, din care 2 multipli. Honda are si ea 2 si tot degeaba, sunt si mai praf decat Ferrari. Italienii nu au inteles inca faptul ca un pilot bun nu este sufficient,nu este nici macar obligatoriu (ex: Rosberg) mai importanta este masina si echipa. Piloti buni sunt destui si diferentele intre ei sunt nesemnificative. Uitati-va la Rosberg, un pilot bun dar " de pluton", in conditii normale este la acelsi nivel cu Hamilton. Si nu in ultimul rand, Mercedes a tras lozul castigator in ultimii ani. Nu numai Ferrari, dar nici celelalte echipe nu au reusit sa tina pasul cu germanii. Red bull anul acesta si-a revenit dar acest lucru nu I se datoreaza lui Rici sau Kvyat/Verstapen ci progreselor facute de Renault si RBR. Le inteleg bucuria, dar dar sunt inca la cca 1 secunda de MB iar cursele castigate de ei se datoreaza conjuncturii, problemelor MB, dezastrului de la Ferrari si nu unei masini care sa concureze cu MB. Acum oricum nu mai au sens discutiile, sa speram ca anul ce vine va adduce o resetare si vom avea macare 3 echipe in competitive reala, nu doar conjucturala.
-
yo, joi, 13.10.2016 02:57
@parerea mea....ti-ai batut capul degeaba sa scrii niste prostioare.sefii nu fac strategiile si nu au pus fetita sa intre in betiv.Alonso a fost aproape de titlu nu ca astia...pilotii sa zboare odata cu sefii ca sunt praf
-
Eu_Ferrari, joi, 13.10.2016 10:06
Problema cea mai mare la Ferrari este inconsistenta atat la Tehnic cat si la stratgie si personal Baldisseri are dreptate, Marchione este de vina, el vrea sa castige maine, pentru rezutlat trebuie timp MB a ajuns sus in 5 ani (din 2010 abia in 2014 au castigat) la RBR le-a trebuit 6 ani (din 2005 abia in 2010 au acastigat) sa nu mai vb de Ferrari din era Pre Schumacher mai sus cineva a avut dreptate se concediaza oameni ca Aldo Costa (autorul masinilor campioane la MB) si James Allison din aceasta cauza a refuzat si Newey sa vina la ei si tot din aceasta cauza probabil a refuzat Brown si ca refuza si Paddy Lowe dc nu pleaca Marchione (sau se retrage doar pe GM Fiat) nu se va schikab nimik Vettel nu-si va prelungi contractul, Kimi se va retrage din competitie si vor ramane si fara piloti valorosi paote va veni un Perez si un Grosjean un locul lor ... dar nici eu nu vor putea face minuni cu tehnica inferioara fauratorul de minuni este la McLaren unde nu a mai reusit sa produca minuni, si nu se mai intoarce la Ferrari nici el ca si fan Ferrari este foarte trist ce se intampla! totusi ... Forza Ferrari!
-
miorel, joi, 13.10.2016 10:45
Sunt de acord cu cei care au postat cu nick-ul @ aiurea si @ parerea mea...La Ferrari nu pilotii sunt problema lipsei de rezultate ,ci o cauza mult mai profunda..Aceasta cauza este mentalitatea depasita si REFUZUL sefilor mari de a se adapta la noile conditii din motorsport in general...Ferrari in prezent este o echipa mult prea traditionalista ,prizoniera a propriului trecut care refuza cu inversunare noile tendinte dupa care se guverneaza F1...Sefii de acolo cred ca daca te numesti Ferrari esti indreptatit la orice...In plus obiceiul de a numi sefi italieni la fabrica si echipa de F1 denota faptul ca acolo inca persista o mentalitate fascista...De aceea eu am curaj sa pariez pe orice ca atat timp cat la Ferrari vor fi sefi italieni strainii , strategi, ingineri , piloti etc nu vor avea un cuvant decizional la nivelul echipei..A trecut vremea conducerii lui Montezemolo , si vremurile s-au schimbat...Trendul este altul...Fanii frustrati ai unor piloti galactici gen @yo si altii care nu sunt neaparat si fani adevarati ai f1 trebuie sa inteleaga ca la Ferrari criza adevarata este la varf ,adica la nivelul cel mai inalt si nu la baza , la nivelul inginerilor si pilotilor...Daca se rezolva problema la cap , atunci si picioarele vor alerga mai repede...Cine nu intelege asta sa-si gaseasca altceva de facut...La Mclaren problemele sunt altele...Bugetul mic al echipei Mclaren ramasa fara sponsori importanti si colaborarea cu Honda care a venit cu bani ce-i drept,, dar care doreste si putere de decizie , face ca la varf sa existe o conducere bicefala care desi are un scop unic trag fiecare in directii nu tocmai comune..Adica asa cum spune o vorba din popor,,,unul trage hais altul cea...pentru ca cele 2 echipe de ingineri Mclaren si Honda inca nu au gasit solutia castigatoare...Va salut...
-
kimi, joi, 13.10.2016 10:51
kimi este sabotat nonstop...are votca in loc de combustibil...masina nu trage...etc...haida bre :)))
-
@aiurea, joi, 13.10.2016 18:36
Cum ti-e nick-ul asa ti-e si comentariul. Pilotii Ferrari, in speta Vettel, au gresit cat n-a gresit niciun pilot Ferrari in ultimii 20 de ani. Inca n-am auzit la Ferrari ca un pilot sa fie avertizat ba ca trebuie sa faca mai mult in calificari ba ca locul lui in echipa nu e garantat pentru viitor. Presiunea se vede, tot la Vettel, si de-acolo greselile. Masina a fostr foarte buna in primele curse. Puteau sa castige cu ea. Au gresit la strategie(tot presiunea) si apoi pilotii in calificari. Dupa primele 3 curse au inceput sa piarda teren la dezvoltare. Allison cu problema lui, apoi gata. S-a terminat. RedBull au in momentul asta piloti peste cei de la Ferrari. Ricci l-a umilit pe Vettel pe aceeasi masina. Verstapen sunt convins ca peste Kimi din 2016. Despre ce vorbi, Ferrari au nevoie de alt concept de echipa. De alta strategie. Si de alti oameni.
-
Bruno, joi, 13.10.2016 18:41
Anul asta Ferrari au un complex de probleme. Strategie, echipa inclusiv piloti care n-au pilotat in multe situatii la nivelul asteptat. Cu multe gafe. Dovada notele mediocre in orice top te uiti. Cand pilotii erau ok o dadeau in bara cu strategia. Baldisseri are perfecta dreptate.
-
Sa, joi, 13.10.2016 18:42
Ferarri are un campion de carton (Vetel, pt cinie nu stie) si unu demotivat. Ce pretentii sa ai de la ei?
-
WickedSick, vineri, 14.10.2016 03:01
Nu stiu de ce zic unii ca l-ar prefera pe Luca in locul lui Arrivabene. Eu mi-l amintesc pe Arrivabene cand a venit la Ferrari, un tip sarmant, zambitor cu declaratii calculate si realiste despre situatia in care se afla Ferrari la momentul respectiv si totul parea ca se indreapta in directia cea buna. De asemenea anul trecut a reusit sa invinga Mercedes tocmai din cauza strategiei mai bune. Tipul parea ca stia exact ce trebuie sa faca si imi mentin parerea. In momentul de fata cand il vad in paddock e tras la fata, acru, il mananca presiunea. Strategia Ferrari in curse anul acesta, varza. Chiar imi pare rau, parea ca face fata cu brio. Pe niste genii ca inginerii de prin F1 nu se pune parul. Numai daca sunt demotivati ceea ce nu e cazul. Trebuie sa le dai libertate nu sa le tai din creativitate.
-
Hami, vineri, 14.10.2016 13:33
@miorel: Nu stiu despre ce buget vorbesti dar cei de la McLaren au avut din 2010 un buget mai mare decat cei de la Ferrari, la fel si in 2015, poti cauta pe net bugetele echipelor. Iar Honda are 800 de ingineri care lucreaza pentru McLaren si ajuta la dezvoltarea acelui pachet motor, in timp ce Ferrari are maxim 60. Plus Honda plateste salariile pilotilor si aduce un buget de macar 100 milioane de euro echipei McLaren.
-
ZZZ, vineri, 14.10.2016 16:48
@Miorel..Tu nu te documentezi despre F 1..Din moment ce spui ca au buget mic..De mic ce a fost bugetul echipei McLaren de aia l-au recrutat pe Prodomou de la RBR si era cat pe ce sa -l aduca si pe Fallon de la acelasi team..da s-a razgandit acesta in ultima clipa
-
bernie, vineri, 14.10.2016 18:56
@@aiurea, @bruno si altii care comenteaza sa se afle in treaba...Toti pilotii gresesc cand forteaza peste limitele masinilor si absolut toti gresesc uneori in anumite conditii bai desteptilor..Daca atat poate masina atat de rapizi sunt si pilotii...Ia amintiti-va voi cate greseli au facut Hamilton si Rosberg din 2014 incoace de cand au cea mai buna masina din istoria F1...Asta este doar un exemplu ca nu am timp de pierdut cu voi...Daca sunteti voi atat de buni duceti-va voi si pilotati masinile alea , Dar unii dintre voi cred ca nu aveti nici varsta majoratului ,iar altii poate ca nici nu aveti permis de conducere...
-
LOL, sâmbătă, 15.10.2016 13:00
fel de fel de analize crete ... RBR au facut mai bine, Mercedes au facut mai bine ... asa se intampla din 1950, nu e doar o echipa, Ferrari, pe grila iar celelalte echipe au angajati cel putin la fel de rasariti precum cei de la Ferrari deci nu e musai sa castige Ferrari oricat de dictatori ar fi managerii. Pe mine ma amuza mereu ideea asta de "mana forte care taie in carne vie". Lol, nu cu multa determinare faci treaba ci cu multa putirinta.
-
GrosJan, sâmbătă, 15.10.2016 13:03
@bernie ai dreptate. Un pilot care poate castiga usor merge ceas. Daca forteaza sa reduca handicapul fata de altul apare greseala.
-
amadeo, sâmbătă, 15.10.2016 14:13
kimi bea cu paiul?
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
pai sa vina sa vina ross the boss..