Actualul Seat Leon, colacul de salvare al brandului spaniol: actuala generație a devenit cea mai vândută din toate timpurile
Actuala generație Seat Leon a adunat peste 680.000 de clienți în cei cinci ani de existență. A devenit astfel cea mai bine vândută generație Leon.
În urmă cu aproape cinci ani, Seat era cu un picior în prăpastie. falimentul bătea la ușă, iar noua generație Leon părea singurul colac de salvare. Și ce colac a fost! În ultimii ani, marca spaniolă a reușit să se redreseze complet, ba chiar a făcut și profit.
Iar această performanță se datorează în mare parte actualului Leon. Modelul compact, aflat acum la a treia generație, a spulberat tote recordurile de vânzări ale modelelelor anterioare. În cei cinci ani de existență, modelul spaniol s-a vândut în 682.567 de unități și a devenit astfel cea mai bine vândută compactă din istoria companiei.
Prima generație Leon a fost creată cu ajutorul lui Giorgetto Giugiaro în anul 1999 și s-a vândut în 534.797 de unități. A doua generație, asupra căreia și-a pus amprenta Walter da Silva, a fost dezvăluită în anul 2005 și a adunat 675.915 clienți, deci foarte aproape de performanța generației actuale.
Potrivit calculelor Seat, Leon a totalizat de-a lungul celor trei generații 1.893.279 de clienți. Și numărătoare încă nu s-a încheiat, pentru că faceliftul abia a fost introdus anul acesta.
Unul dintre motivele pentru care generația actuală s-a bucurat de un asemenea succes a fost și diversitatea gamei. Actualul Leon a fost declinat într-o variantă break, din care reieșit mai apoi și un derivat pentru escapade off-road. La acestea s-au mai adăugat și versiunile sportive Cupra.
Bravo lor! Mă bucur că unele mărci europene își revin. Peugeot, Seat, cine știe, poate își revine și Fiat, Lancia și Alfa Romeo. După ce pleacă Marchione.