Actualizare în gama de utilitare Renault: noul Kangoo va avea versiune electrică, iar Dacia Dokker devine Renault Express

Publicat joi, 12.11.2020 10:47 de Daniel Popescu

Renault actualizează gama de utilitare prin noua generație Kangoo, care va fi disponibilă și în variantă electrică. În plus, Dacia Dokker a devenit acum Renault Express.

Renault a prezentat joi primele imagini și informații tehnice despre gama de utilitare cu care va ataca piețele internaționale începând din 2021.

Conform așteptărilor, Renault a dezvăluit noua generație Kangoo, despre care francezii afirmă că se poziționează într-o zonă superioară de calitate și funcții.

Pe de altă parte, utilitara Dacia Dokker a fost transformată acum în Renault Express, mutare anticipată de presa franceză încă din luna mai. Presa din Hexagon afirma atunci că Renault Express va înlocui practic Dacia Lodgy în gama de modele a Grupului Renault.

De altfel, noul model va fi produs la uzina Renault din Tanger (Maroc), iar în Europa va fi disponibilă doar varianta pentru marfă.

Versiunea de marfă Kangoo Van a primit modificări de design la partea frontală și are o linie cromată între grilă și bara de protecție. Una dintre principalele noutăți este Easy Side Access, care permite dublarea gurii de încărcare la 1.416 mm prin eliminarea stâlpului central.

În plus, modelul beneficiază de Easy Inside Gallery, o galerie interioară retractabilă care permite transportarea obiectelor lungi și voluminoase.

La interior, francezii oferă o planșă de bord îmbunătățită și numeroase spații de depozitare, în timp ce scaunele au fost reproiectate. Kangoo Van va fi disponibil în două lungimi și va avea un volum util cuprins între 3.3 și 3.9 metri cubi pentru versiunea standard și, respectiv, între 4.2 și 4.9 metri cubi pentru versiunea cu lungime mai mare.

Din punct de vedere tehnic, Kangoo Van va avea motorizări diesel și pe benzină cu transmisii manuale și automate și va primi în premieră și o variantă electrică. Totuși, Renault nu a oferit pentru moment niciun fel de cifre concrete sau alte detalii despre motorizări.

În schimb, francezii menționează extinderea sistemelor de asistență prin Permanent Rear View, Trailer Swing Assist, Brake Stability Control și AEBS Advanced Emergency Active Braking.

Despre versiunea de persoane a lui Kangoo, Renault menționează doar că oferă 5 locuri și are o estetică modificată pentru a asigura mai mult confort. Kangoo Van și Kangoo vor fi produse la uzina Renault din localitatea franceză Maubeuge.

De asemenea, Renault a prezentat și noul Express, o utilitară bazată pe Dacia Dokker care va fi practic o versiune mai accesibilă a lui Kangoo. În cazul acestui model, oficialii Renault menționează un spațiu de depozitare la interior de 47 litri și un volum de încărcare cuprins între 3.3 și 3.7 metri cubi.

Și acest model va fi echipat cu o serie de sisteme de asistență, printre care se numără Rear-View Assist, Blind Spot Warning sau Front & Rear Park Assist.

Via Renault

  • Moldovean, joi, 12.11.2020 12:49

    E posibil ca Express să fie noul Dokker. Prea aduce așa a Dokker. Iar în unele țări din America de Sud, Dacia Dokker se numește Renault Kangoo. Cred că o să vedem mai multe în lunile următoare.

  • Moldovean, joi, 12.11.2020 12:59

    Da, Express are toată silueta lui Dokker. Interiorul foarte asemănător cu Duster (ceasurile de bord, butoanele, sistemul multimedia). Întrebarea e dacă va rămâne sub sigla Renault și varianta Dacia va dispărea de tot sau dacă va avea și sigla Dacia.

  • Moldovean, joi, 12.11.2020 13:01

    Da, se confirmă: https://www.automarket.ro/stiri/grupul-renault-ar-putea-schimba-strategia-pentru-dacia-dokker-viitoarea-98173.html Posibil la noi să aibă sigla Dacia. Kangoo Express e noul Dokker.

  • Moldovean, joi, 12.11.2020 13:27

    Comentariile de mai sus le-am scris fără să observ că titlul articolului chiar menționează că Renault Express e noul Dokker. Totuși, parcă Renault nu mai voia să fie asociat cu modele low-cost lăsând asta în cârca Daciei. Cu Dokker face fix invers. Chestia cu vânzările nu prea mi se pare că se justifică pentru că Dokker a avut creșteri în Europa de la an la an după cum urmează: 2012 - 1.026 2013 - 19.867 2014 - 20.264 2015 - 24.366 2016 - 27.395 2017 - 36.342 2018 - 38.861 2019 - 42.785 Total: 210.906 Sursa: https://carsalesbase.com/europe-dacia-dokker/ Aceeași sursă ne arată că în perioada 2013 -2019 (excludem cele 1000 de Dokker vândute în 2012), Kangoo a vândut în Europa aproape 145.000 exemplare. Deci sub Dokker. Fratele Mercedes Citan a vândut doar 32.000 exemplare în aceeași perioadă. Alt model din aceeași clasă, Ford Tourneo Connect, a vândut aproape 80.000 de exemplare în aceeași perioadă. Singurul care pare să îl depășească pe Dokker pare să fie Caddy, dar nu am găsit date decât pentru Caddy Life (versiunea de pasageri) - la celelalte nu se menționează dacă sunt de pasageri sau van (la Dokker zice ”panel van” deci probabil sunt incluse ambele versiuni). Din ce pare, în perioada 2013-2019, Caddy Life s-a vândut în aproximativ 364.000 exemplare. Așadar, nu doar că Dokker e printre cele mai vândute din clasa sa, dar vânzările au crescut de la an la an, nu au scăzut.

  • joe, joi, 12.11.2020 19:01

    Dokker ul e folosit in Vest,,pt propietarii de drumetii,,cand isi iau si cainele cu ei,,,la ”portbagaj”,

  • Dan, vineri, 13.11.2020 09:22

    Vechiul Kangoo nu avea si el versiune electrica?