Acestea sunt masinile anului 2057!
Cei mai mari constructori ai lumii au imaginat industria auto peste 50 de ani. Rezultatele sunt incredibile. La propriu.
Los Angeles gazduieste in fiecare an un concurs de design auto mai putin obisnuit. Concurentii, care de foarte multe ori reprezinta case de creatie arondate marilor constructori ai lumii, trag din ce in ce mai mult la concursul de design din LA mai ales din motive profesionale altfel neregasite in practica lor de zi cu zi. Altfel spus, cei care participa la competitie trebuie sa deseneze si sa imagineze viitorul automobilismului mondial prin modele care nu tin cont de reguli tehnice sau de design.
Tema din acest an a fost "Masinile anului 2057". De aici si pana la imaginea unor concepte mai mult decat futuristice nu e decat un pas. Iata finalistii concursului de design de la LA in 2007.
AUDI VIRTUEA QUATTRO
Asa cum este normal, germanii mizeaza pe ecologie in 2057. De fapt, modelul lor este atat de ecologic incat functioneaza pe baza de hidrogen si are un singur loc. Exteriorul holografic permite afisarea oricarui tip de design, indiferent de modelul imaginat de proprietar.
GM OnStar ANT
Unul dintre cele mai ciudate concepte din concurs. principalul sau avantaj este posibilitatea de previziune a traficului. In plus, pe langa faptul ca vede cum se misca masinile la cativa kilometri in fata, actioneaza pentru a-l dirija si pentru a face loc. Cele trei roti inseamna mobilitate maxima in orice directie iar pozitia panourilor este ajustabila in functie de preferintele posesorului. Daca va intrebati ce rol au furnicile in tot acest peisaj, legatura este data de faptul ca acestea sunt fiintele care au una dintre cele mai bune capacitati de orientare in spatiu.
Honda Power Four
Echipa de designeri prezinta aceasta creatie ca fiind patru masini intr-una singura. La propriu. Asta pentru ca cei patru ocupanti ai vehiculului se pot detasa de vehiculul mama prin propriile lor vehicule mai mici. Conceptul este promovat ca solutia optima pentru familiile viitorului.
Mazda MotoNari RX
Conceptele Mazda din ultima vreme (vezi Nagare sau Hakaze) urlau oricum din toti rarunchii "viitor", astfel ca nu e nicio surpriza sa vedem aratarea denumita MotoNari RX. Numele provine de la un razboinic japonez (Mori Motonari) iar modelul in sine este un "costum de condus" (Driving Suit in engleza) care se muleaza pe pilot atunci cand este asezat la comenzi. Structura este 100% reproiectabila, toate pozitiile sale sunt memorate si se bazeaza pe logica miscarii fluidelor. Cel mai mult ne-a impresionat insa modul in care designerii au gandit viitorul siglei mazda in urmatorii 50 de ani. Tare!
Mercedes-Benz SilverFlow
Conceptul SilverFlow este demonstratia faptului ca F700 DiesOtto este mai putin radical decat pare la prima vedere. De ce? Pentru ca formele conceptului pregatit pentru Los Angeles Design Contest se pot schimba prin simpla apasare a unui buton, modelul devenind imediat mai usor de parcat. cel mai interesant aspect este cel al posibilitatii transformarii masinii intr-o sfera de metal lichid care poate fi asezata in orice loc al parcarii. Evident, daca vor mai exista parcari in 2057.
Nissan OneOne
Nu stiti pe cine sa iubiti mai mult - pe cainele dumneavoastra sau pe masina din garaj? Nicio problema. Nissan a rezolvat aceasta problema prin OneOne (pronuntati Won-Won), masina care iti aduce ziarul dimineata si care alearga prin parc singura. Normal, atunci cand trece la modul "pilot", OneOne poate "simti" radarele fara probleme si isi mareste ampatamentul automat pentru o mai buna stabilitate.
Toyota Biomobile MECHA
Japonezii de la Toyota nu se dezic si continua seria modelelor care ataca frontal viitorul. Biomobile MECHA ruleaza cu ajutorul aerului poluat (n.r.: interesant!) si are capacitati de transport verticale si orizontale deopotriva. Motivul invocat de designeri: in 2057, constructiile vor determina gasirea unor noi cai de transport iar cel mai la indemana este cel aerian. Rotile sunt din nano-laser, nanotehnologia stand de altfel la baza intregii structuri a conceptului.
Volkswagen SlipStream
Solutia oferita de VW la aglomeratia din oras este un vehicul care functioneaza pe baza energiei solare, care isi reduce volumul in oras si care se intinde pe autostrada pentru a imbunatati coeficentul aerodinamic. "Coada" asemanatoare celei ale unui avion face ca modelul sa atinga viteze de pana la 400 km/h.
[poll]91[/poll]
Aiurea,numi plac delok sint niste porcarii!