Acesta este noul Ferrari F80: cel mai puternic Ferrari din istorie are 1200 CP
Ferrari a prezentat oficial noul său hypercar, botezat F80. Noul model primește un motor V6 hibrid, ceea ce face ca noul F80 să fie cel mai puternic Ferrari de serie din istorie.
A venit momentul să facem cunoștință cu succesorul lui LaFerrari. Noul hypercar al mărcii italiene este botezat F80 și este, în mod oficial, cel mai puternic Ferrari de serie din istorie. Asta pentru că, sub capota noului model exotic, se ascunde un motor V6 de 3.0 litri care funcționează alături de 3 motoare electrice. De unul singur, motorul V6 livrează 900 cai putere, însă întreg agregatul dezvoltă nu mai puțin de 1200 cai putere.
MAI RAPID DECÂT MCLAREN W1
Cu un asemenea propulsor, noul Ferrari F80 accelerează de la 0 la 100 km/h în 2.15 secunde și atinge o viteză maximă de 350 km/h. Deși noul model al italienilor are aceeași viteză maximă cu noul McLaren W1, Ferrari F80 este mai rapid cu 0.55 secunde în ceea ce privește accelerația până la 100 km/h. De asemenea, noul Ferrari F80 are nevoie de 5.75 secunde pentru a atinge 201 km/h.
Motorul noului Ferrari F80 are la bază aceeași structură văzută la modelul 296 GTB și la prototipul de anduranță 499P, cu care Ferrari a câștigat ultimele două ediții ale cursei de 24 de ore de la Le Mans. Propulsorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj, iar puterea este livrată și cu ajutorul a două turbocompresoare. Motorul poate urca în turații până la 9000 rpm.
Două dintre motoarele electrice sunt montate în puntea din față, în timp ce al treilea motor este montat în spate. Motoarele din față permit vectorizarea cuplului și pot să livreze până la 285.5 cai putere către roțile din față prin frânarea regenerativă. Toate cele 3 motoare electrice sunt dezvoltate integral de Ferrari și sunt alimentate de o baterie de 2.3 kWh. Fără motorul V6, cele 3 motoare electrice dezvoltă 325 cai putere.
ȘASIU CU CONSTRUCȚIE ASIMETRICĂ
La fel ca rivalul său de la McLaren, noul F80 este construit pe un șasiu de tip monococă din fibră de carbon și asimetric. Atât subcadrul din față, cât și cel din spate sunt din aluminiu, iar plafonul care ajută la menținerea rigidității structurale este confecționat din fibră de carbon. Față de McLaren W1, monococa noului Ferrari F80 este asimetrică pentru a permite reglarea scaunului șoferului, lucru care nu este posibil la hypercar-ul britanic. Accesul în mașină este ușurat datorită ușilor care se deschid ca o pereche de aripi.
Noul Ferrari F80 are doar două scaune, așa cum era de așteptat. Însă, în mod ceva mai neobișnuit, Ferrari spune despre F80 că are o configurație de tipul 1+. Asta se vede în special în habitaclu, deoarece întreaga consolă centrală este orientată către șofer. Mai mult, scaunele sunt vopsite în culori diferite. Cel al șoferului este roșu, iar scaunul pasagerului este negru. Ferrari a desenat și un volan nou, cu o parte superioară mai aplatizată, care își va face apariția și la viitoare modele.
DESIGN INSPIRAT DE MODELE LEGENDARE
Ca design, noul Ferrari F80 preia inspirație de la celebrul F40, lansat în 1987, dar și de la modelul 365 Daytona. Farurile LED în forma unor benzi subțiri sunt inspirate de la cel din urmă model, în timp ce aripile din spate sunt inspirate de F40. Bineînțeles, noul Ferrari F80 primește aerodinamică activă, cu un eleron spate activ.
Datorită aerodinamicii, noul Ferrari F80 este capabil să genereze o forță de apăsare de 1000 de kilograme la o viteză de 250 km/h. Prin comparație, McLaren W1 generează aceeași forță de apăsare, dar la o viteză mai mare, la 280 km/h. Agilitatea în viraje este ajutată și de o suspensie activă.
Noul Ferrari F80 oferă 3 moduri de rulare: Hybrid, Performance și Qualify. Față de alte modele hibride Ferrari și de McLaren W1, noul Ferrari F80 nu poate să ruleze pur electric. Noul model introduce și tehnologia Boost Optimization, disponibilă doar în modurile Performance și Qualify. Această tehnologie recunoaște zone specifice de pe un circuit unde poate să livreze putere în plus.
Frânele lui F80 sunt confecționate din fibră de carbon avansată. Cu ajutorul noii tehnologii CCM-R Plus, dezvoltată în colaborare cu Brembo, puterea mecanică a frânelor este îmbunătățită cu 100%, iar conectivitatea termică este și aceasta îmbunătățită cu 300%, datorită folosirii unor fibre mai lungi.
PREȚ DE 3.6 MILIOANE EURO
Noul Ferrari F80 va fi produs în doar 799 de exemplare. Fiecare va costa 3.6 milioane de euro, iar producția va începe abia la finalul lui 2025. Noul hypercar italian va fi produs până în 2027.
via Ferrari
Dacă era dizăl nu mai avea nevoie de 3 motoare electrice.