Acesta este noul Ferrari F80: cel mai puternic Ferrari din istorie are 1200 CP

Publicat joi, 17.10.2024 15:58 de Tiberiu Safta

Ferrari a prezentat oficial noul său hypercar, botezat F80. Noul model primește un motor V6 hibrid, ceea ce face ca noul F80 să fie cel mai puternic Ferrari de serie din istorie.

A venit momentul să facem cunoștință cu succesorul lui LaFerrari. Noul hypercar al mărcii italiene este botezat F80 și este, în mod oficial, cel mai puternic Ferrari de serie din istorie. Asta pentru că, sub capota noului model exotic, se ascunde un motor V6 de 3.0 litri care funcționează alături de 3 motoare electrice. De unul singur, motorul V6 livrează 900 cai putere, însă întreg agregatul dezvoltă nu mai puțin de 1200 cai putere.

MAI RAPID DECÂT MCLAREN W1

Cu un asemenea propulsor, noul Ferrari F80 accelerează de la 0 la 100 km/h în 2.15 secunde și atinge o viteză maximă de 350 km/h. Deși noul model al italienilor are aceeași viteză maximă cu noul McLaren W1, Ferrari F80 este mai rapid cu 0.55 secunde în ceea ce privește accelerația până la 100 km/h. De asemenea, noul Ferrari F80 are nevoie de 5.75 secunde pentru a atinge 201 km/h.

Motorul noului Ferrari F80 are la bază aceeași structură văzută la modelul 296 GTB și la prototipul de anduranță 499P, cu care Ferrari a câștigat ultimele două ediții ale cursei de 24 de ore de la Le Mans. Propulsorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj, iar puterea este livrată și cu ajutorul a două turbocompresoare. Motorul poate urca în turații până la 9000 rpm.

Două dintre motoarele electrice sunt montate în puntea din față, în timp ce al treilea motor este montat în spate. Motoarele din față permit vectorizarea cuplului și pot să livreze până la 285.5 cai putere către roțile din față prin frânarea regenerativă. Toate cele 3 motoare electrice sunt dezvoltate integral de Ferrari și sunt alimentate de o baterie de 2.3 kWh. Fără motorul V6, cele 3 motoare electrice dezvoltă 325 cai putere.

ȘASIU CU CONSTRUCȚIE ASIMETRICĂ

La fel ca rivalul său de la McLaren, noul F80 este construit pe un șasiu de tip monococă din fibră de carbon și asimetric. Atât subcadrul din față, cât și cel din spate sunt din aluminiu, iar plafonul care ajută la menținerea rigidității structurale este confecționat din fibră de carbon. Față de McLaren W1, monococa noului Ferrari F80 este asimetrică pentru a permite reglarea scaunului șoferului, lucru care nu este posibil la hypercar-ul britanic. Accesul în mașină este ușurat datorită ușilor care se deschid ca o pereche de aripi.

Noul Ferrari F80 are doar două scaune, așa cum era de așteptat. Însă, în mod ceva mai neobișnuit, Ferrari spune despre F80 că are o configurație de tipul 1+. Asta se vede în special în habitaclu, deoarece întreaga consolă centrală este orientată către șofer. Mai mult, scaunele sunt vopsite în culori diferite. Cel al șoferului este roșu, iar scaunul pasagerului este negru. Ferrari a desenat și un volan nou, cu o parte superioară mai aplatizată, care își va face apariția și la viitoare modele.

DESIGN INSPIRAT DE MODELE LEGENDARE

Ca design, noul Ferrari F80 preia inspirație de la celebrul F40, lansat în 1987, dar și de la modelul 365 Daytona. Farurile LED în forma unor benzi subțiri sunt inspirate de la cel din urmă model, în timp ce aripile din spate sunt inspirate de F40. Bineînțeles, noul Ferrari F80 primește aerodinamică activă, cu un eleron spate activ.

Datorită aerodinamicii, noul Ferrari F80 este capabil să genereze o forță de apăsare de 1000 de kilograme la o viteză de 250 km/h. Prin comparație, McLaren W1 generează aceeași forță de apăsare, dar la o viteză mai mare, la 280 km/h. Agilitatea în viraje este ajutată și de o suspensie activă.

Noul Ferrari F80 oferă 3 moduri de rulare: Hybrid, Performance și Qualify. Față de alte modele hibride Ferrari și de McLaren W1, noul Ferrari F80 nu poate să ruleze pur electric. Noul model introduce și tehnologia Boost Optimization, disponibilă doar în modurile Performance și Qualify. Această tehnologie recunoaște zone specifice de pe un circuit unde poate să livreze putere în plus.

Frânele lui F80 sunt confecționate din fibră de carbon avansată. Cu ajutorul noii tehnologii CCM-R Plus, dezvoltată în colaborare cu Brembo, puterea mecanică a frânelor este îmbunătățită cu 100%, iar conectivitatea termică este și aceasta îmbunătățită cu 300%, datorită folosirii unor fibre mai lungi.

PREȚ DE 3.6 MILIOANE EURO

Noul Ferrari F80 va fi produs în doar 799 de exemplare. Fiecare va costa 3.6 milioane de euro, iar producția va începe abia la finalul lui 2025. Noul hypercar italian va fi produs până în 2027.

via Ferrari

  • Dizăl Rulz Forevăr, joi, 17.10.2024 16:00

    Dacă era dizăl nu mai avea nevoie de 3 motoare electrice.

  • MarS, joi, 17.10.2024 16:25

    No PHEV, am rasuflat usurat

  • gigi, joi, 17.10.2024 17:38

    daca are self parking o iau, am nevoie de o masina cu care sa fac piata si asta pare perfecta pentru carat zarzavaturi. Si sper ca e mai rapida decat o tesla, ca nu vreau ca o tanti care isi ia copilul de la fotbal sa imi ia fata si locul de parcare.

  • Dizăl Rulz Forevăr, joi, 17.10.2024 18:11

    Da' tu știi cât consumă asta? Poate o poți adapta la GPL.

  • George Simion, vineri, 18.10.2024 13:14

    Sper că are botul de Knight Rider..sau Saber Rider! Totuși cam putini cai, o haisesc electricele..și nici prea comfy inside. Și nici nu poate ridica mijlocul eleronului mai sus.!.

  • MarS, vineri, 18.10.2024 13:58

    E pe filosofia de design a lu 12cilindri, retro mod, dar vs McLaren pare mult prea cuminte. Pana si la interior McLaren W1 pare mai cool

  • Chevyrolet, vineri, 18.10.2024 14:24

    Odată cu aceste noi hypercaruri, realizez că nu mai creează niciun fel de entuziasm. Țin minte ce “Hype” era când era “Sfântă Treime” (P1, 918, Laferrari). Lumea era foarte interesantă de mașinile ce reprezentau apogeul pe atunci. Acum, doar marketingul a rămas de hypercaruri. Nici măcar performanțele nu sunt cu mult mai bune față de acum 10 ani.

  • bravos, vineri, 18.10.2024 14:28

    nu-ti mai ajung degetele de la maini si de la picioare ca sa numeri masinile de peste o mie de cai. poluarea? daca mergi repede nu te afecteaza.

  • Matei_cel_nou, vineri, 18.10.2024 14:45

    @Chevyrolet Te înșeli de doua ori. Performantele sunt considerabil mai bune, și aici nu e vorba doar de numărul de cai ci mai ales de restul tehnologiilor care fac un supercar. Iar despre entuziasmul "lumii"...? Ce contează? "Lumea" are alte treburi. Pasionații le cumpăra cu mult înainte sa fie produse, și asta e ceea ce contează. Toate cele 399 W1 au fost deja alocate.

  • E loc de mai bine, vineri, 18.10.2024 17:00

    Dai un purcoi de bani ca sa te alegi cu 5.75 secunde pana la 200 pe ora. Adica cu un start completamente ratat in F1. Categoric, era loc de mult mai bine.

  • Snow, duminică, 20.10.2024 22:57

    Arta inginereasca la superlativ. Cota dubla de productie fata de modelele anterioare indica cererea fantastica pentru acest soi de obiect de cult in lumea bogatilor pasionati de automobile. Sper ca dl. Tiriac sa traiasca suficient pentru a aduce o asemenea rara avis in colectia sa prestigioasa si in muzeul de la Otopeni. Cu putin noroc peste vreun an-doi. Nu pot sa nu remarc cum in urma cu vreo 25 de ani urmaream cu naivitate F50-ul la mana a doua (si aveam pe birou unul in miniatura). Cele cateva masini cu putini km la bord si intretinute metodic porneau de pe la 350.000 de Euro. Acum stacheta a urcat la de 10 ori pe atat …

  • Clique, marţi, 22.10.2024 14:49

    1200 de cai, ca să se plimbe "sărakii și sărakele europei" cu 40km/h prin Monaco :)))))