Acesta este noul Cupra Leon: modelul de performanță oferă până la 310 CP și poate fi comandat și în versiune plug-in hybrid
Cupra a prezentat noua versiune de performanță a modelului de clasă compactă Leon. Pentru prima dată, Cupra Leon va fi disponibil într-o versiune plug-in hybrid cu 245 CP, dar și într-o variantă de top cu 310 CP.
În urmă cu câteva săptămâni, Cupra, divizia de performanță din cadrul Seat, a demarat campania de promovare a noului Cupra Leon. Producătorul iberic a pregătit un eveniment special pentru prezentarea modelului de performanță, publicul larg urmând să-l poată admira în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Noul Cupra Leon va fi disponibil în versiune hatchback și într-o variantă break, iar pentru prima dată, modelul de performanță va putea fi comandat cu o motorizare plug-in hybrid. Coform oficialilor producătorului spaniol, Cupra Leon va fi asamblat la uzina din Martorell, iar listele de pre-comenzi au fost deja deschise.
Noul Cupra Leon: date esențiale
● Noul model de performanță are la bază noua generație a lui Seat Leon, însă specialiștii din cadrul Cupra propun și o serie de modificări estetice. În partea din față, logo-ul Seat a fost înlocuit cu cel al diviziei de performanță, grila frontală este mai mare, prizele de aer sunt mai generoase, iar o parte dintre accesoriile de caroserie sunt fabricate din crom.
● Cupra propune opt culori de caroserie pentru noul model de performanță: Candy White, Magnetic Tech, Midnight Black, Urban SIlver, Desire Red, Graphene Grey, Magnetic Tech Matte și Petrol Blue Matte.
● Standard, modelul va fi echipat cu jante de 18 inch (în cazul versiunii de bază de 245 CP), respectiv 19 inch (pentru restul versiunilor de putere).
● În partea din spate, spaniolii au pregătit patru terminații pentru sistemul de evacuare, un difuzor special croit și o aripă discretă amplasată la nivelul hayonului.
● Luminile de întâmpinare amplasate în oglinzi vor proiecta pe asfalt logo-ul Cupra, iar pragurile laterale vor fi și ele inscripționate cu sigla diviziei de performanță.
● Pentru interior, ibericii propun scaune sport și un volan special care integrează atât butonul pentru pornirea motorului, cât și un controller pentru selectarea modurilor de rulare. Tot la nivelul habitaclului, Cupra Leon propune un instrumentar digital de bord și un sistem de infotainment care comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 10 inch.
● Noul Cupra Leon va putea fi echipat cu un motor de 2.0 litri TSI disponibil în mai multe variante de putere. Pe versiunea de bază, propulsorul pe benzină dezvoltă 245 de cai putere și 370 Nm, resurse gestionate de o transmisie automată DSG cu șapte trepte și de un diferențial cu alunecare limitată. Cea de-a doua variantă a motorului de 2.0 litri TSI dezvoltă 300 de cai putere și 400 Nm. Și în acest caz, ibericii au pregătit o cutie automată cu șapte trepte și un diferențial cu alunecare limitată.
● Vârgul de gamă va fi reprezentat de versiunea de 310 cai putere și 400 Nm. Conform oficialilor diviziei de performanță, această variantă va fi disponibilă doar în cazul break-ului și va fi echipată standard cu sistemul de tracțiune integrală 4Drive. În aceste condiții, Cupra Leon Sportstourer cu 310 CP va putea accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde, în timp ce viteza maximă va fi limitată electronic la 250 km/h.
● Cupra Leon eHybrid este numele ales de spanioli pentru versiunea de performanță echipată cu sistemul plug-in hybrid. Tehnologia pregătită de divizia de performanță propune un motor pe benzină de 1.4 litri care oferă 150 CP și 250 Nm și un motor electric cu 115 CP. În total, sistemul PHEV dezvoltă 245 de cai putere și 400 Nm. Producătorul spaniol a pregătit o baterie cu o capacitate de 13 kWh capabilă să asigure o autonomie electrică de până la 60 de kilometri (WLTP). Noul Cupra Leon eHybrid va fi disponibil atât în versiune hatchback, cât și în variantă break.
● Standard, noul Cupra Leon va fi echipat cu un sistem nou de direcție și cu sistemul Adaptive Chassis Control. Șoferii vor putea alege patru moduri de rulare: Comfort, Sport, Cupra și Individual. Garda la sol a lui Cupra Leon este mai mică cu până la 25 de mm comparativ cu cea a noului Seat Leon, iar sistemul de frânare a fost semnat de Brembo.
● Dar acestea nu au fost singurele surprize pregătite de Cupra. Spaniolii au publicat și primele imagini și detalii referitoare la Cupra E-Racer și Cupra Leon Competicion.
● Cupra e-Racer a fost dezvoltat pentru a concura în noua serie ETCR (Electric TCR). Modelul dispune de patru motoare electrice capabile să ofere până la 680 de cai putere și 960 Nm. Motoarele sunt "ținute în viață" de un pachet de baterii cu o capacitate de 65 kWh, iar conform oficialilor Cupra, noul e-Racer poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.2 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 270 km/h.
● Cupra Leon Competicion a fost dezvoltat pentru a concura în noul sezon al TCR. Modelul mizează pe motorul de 2.0 litri TSI care acum oferă 340 de cai putere la 6.800 rpm și 410 Nm. Resursele sunt gestionate de o transmisie secvențială cu șase trepte. Timpul necesar pentru 0-100 km/h este de 4.5 secunde, iar viteza de top a fost limitată la 260 km/h. Atât Cupra e-Racer, cât și Cupra Leon Competicion sunt destinate exclusiv circuitului.
WOW ! Foarte agresiva masina ! Arata senzational ! Chiar arata de circuit ! Am observat ca masinile multe dintre ele, nu toate, se faca din ce in ce mai frumoase