Acesta este noul Citroen Ami facelift: design inspirat de vechiul 2CV
Citroen a prezentat oficial noul Ami facelift. Noul model primește un design ușor revizuit, care aduce aminte de celebrul model 2CV.
Constructorul francez continuă seria de premiere mondiale în cadrul Salonului Auto de la Paris. De această dată, avem sub lumina reflectoarelor noul Citroen Ami facelift, o versiune actualizată a cvadriciclului electric. Modelul, lansat pe piață în urmă cu 4 ani, s-a vândut în peste 65.000 de exemplare la nivel mondial, iar acum a venit timpul pentru un facelift.
Astfel, noua versiune actualizată a lui Citroen Ami primește un design nou al părții frontale și al părții din spate. În față, noul model va putea fi ușor de recunoscut după noile faruri rotunde, care fac ca noul model să pară și mai expresiv față de mașina de până acum. Partea frontală este acum mai ascuțită și include lumini secundare montate în marginile barei din față.
Tot aici vedem și noua siglă Citroen amplasată între cele două faruri, iar aici sunt prezente și aripi laterale noi, care includ striații simetrice. Aceste detalii sunt inspirate de design-ul văzut la prima serie a vechiului Citroen 2CV. Și în spate avem acum stopuri rotunde, iar noutățile la exterior sunt completate de o nouă grafică pentru discurile roților.
Interiorul noului Citroen Ami facelift este neschimbat. Citroen nu a dezvăluit detalii tehnice despre noul Ami facelift, însă este probabil ca acestea să fie și acestea neschimbate. Astfel, noul model ar urma să primească același propulsor electric de 8 cai putere, alimentat de o baterie de 5.5 kWh și care asigură o autonomie de 75 de kilometri. Bineînțeles, viteza maximă rămâne la 45 km/h.
Noul Citroen Ami facelift va fi disponibil pe piață începând de anul viitor. Prețurile noului model nu au fost deocamdată anunțate.
via Citroen
Cam hazardată comparația cu 2CV. Eu, unul, n-am identificat nici trei, patru elemente de design care să ma faca sa asociez Ami cu 2CV. Pe de alta parte, Citroën are libertate de a folosi ce strategie de marketing doreste in a-si promova propriul produs, dar raman la parerea ca inocularea ideii ca Ami este 2CV al zilelor noastre se situeaza suficient de departe de realitate.