Acesta este noul BYD Shark: pick-up hibrid de 436 CP
BYD a lansat oficial noul Shark, primul său pick-up electrificat. Noul model primește un propulsor hibrid de 436 de cai putere, iar în viitor va avea și o versiune electrică.
După o scurtă campanie de promovare la începutul acestui an, constructorul chinez a dezvăluit oficial prima sa camionetă electrificată. Noul model este botezat Shark și este un nou rival pentru modele ca Ford Ranger, Volkswagen Amarok și Toyota Hilux. Primul pick-up al mărcii chineze a fost lansat în Mexic, însă acesta urmează să fie lansat și pe alte piețe din lume.
La prima vedere, design-ul lui BYD Shark este foarte apropiat de cel văzut la Ford F-150. În partea din față avem faruri LED desenate în forma literei C și unite în partea superioară, iar în interiorul C-ului sunt montate blocurile optice pentru luminile principale. De asemenea, grila este dominată de sigla mărcii, cu litere foarte mari, iar bara de protecție integrează și un scut.
Caracterul robust al modelului este scos în evidență de protecțiile negre ale aripilor și ale portierelor, vizibile în zonele inferioare. Stâlpii montanților A sunt vopsiți în negru, iar pe plafon sunt montate și bare longitudinale. Inclusiv partea din spate este de inspirație Ford, cu stopuri unite în forma literei C și cu sigla mărcii sculptată în ușa benei. Exteriorul este completat de jante de aliaj de 18 inch.
BYD se laudă cu noul Shark că are cea mai mare caroserie din segmentul său. Noul model măsoară 5457 de milimetri în lungime, 1971 de milimetri în lățime și 1925 de milimetri în înălțime. Într-adevăr, noul pick-up chinez este mai lung cu 97 de milimetri decât Ford Ranger Double Cab, cu 132 de milimetri mai lung decât Toyota Hilux Double Cab și mai lung cu 67 de milimetri decât Volkswagen Amarok.
Interiorul adoptă un design relativ minimalist, cu un instrumentar digital de 10.25 de inch și cu un ecran central de 12.8 inch pentru sistemul multimedia, care poate fi rotit. Ca dotări, noul BYD Shark primește comandă vocală, cheie digitală, o tavă de încărcare wireless pentru telefon, un head-up display de 12 inch, cameră video cu vedere a terenului de sub mașină și chiar și o funcție de karaoke.
Sub capota lui BYD Shark se află un motor hibrid cu încărcare la priză, alcătuit dintr-un motor de 1.5 litri turbo și un motor electric. În total, propulsorul dezvoltă 436 de cai putere, iar camioneta accelerează de la 0 la 100 de km/h în 5.7 secunde. Autonomia electrică este de 100 de kilometri în regim NEDC, iar bateria va putea fi încărcată în mers de la 30% la 80% în 20 de minute.
Noua camionetă poate transporta marfă cu o greutate maximă de 835 de kilograme și poate tracta vehicule grele până la 2500 de kilograme. Noul model mai primește și suspensie independentă în față și în spate, precum și încărcare bi-direcțională V2L și o aplicație prin care poate fi controlată clima și ușile de la distanță.
Bineînțeles, noul BYD Shark primește și o serie de sisteme de asistență: cruise control adaptiv, avertizare coliziune față și spate, avertizare trafic încrucișat în spate, avertizare părăsire bandă, asistent pentru schimbarea de urgență a benzii și frânare de urgență automată.
Deocamdată, noul BYD Shark este disponibil doar în Mexic, la un preț echivalent cu circa 49.000 de euro. BYD nu a confirmat dacă noua camionetă va ajunge și în Europa.
via BYD
Chinezii sunt fantastici. Au invatat sa faca un singur motor de 1.5 si il pun pe tot ce misca. Daca ii cauti mai amanuntit cred ca au pus 1.5-uri si pe vapoare. In alta ordine de idei, n-ar strica ceva ordine in sistemele astea hibrid. Cel de fata este plug-in hibrid cu o baterie de 30kwh.