Acesta este Alfa Romeo Tonale: primul model plug-in hybrid al italienilor, cu până la 275 CP
În prezența lui Valtteri Bottas și Guanyu Zhou (ambii piloți Alfa Romeo F1), Jean-Philippe Imparato, șeful mărcii italiene, a prezentat primul model din noua eră Alfa Romeo. Este vorba despre SUV-ul compact Tonale.
După mai multe amânări, Alfa Romeo este pregătită să înceapa marea transformare, sau "Metamorfosis". Și cum altfel decât cu un model nou, primul SUV compact al producătorului din Torino. Este vorba despre Tonale, prezentat în urmă cu câteva momente în cadrul unui eveniment transmis live de la muzeul Alfa Romeo.
PRIMUL MODEL DIN NOUA ERĂ ALFA ROMEO
SUV-ul Tonale este versiunea de serie a conceptului cu același nume, dezvăluit în urmă cu trei ani. Desigur, echipa de creație Alfa Romeo a mai "cumințit" puțin designul, dar a și păstrat câteva elemente, inclusiv farurile și stopurile care te duc cu gândul la celebrul Zagato SZ.
Totodată, versiunea de serie are oglinzi lateriale mai mari, dar și mânere obișnuite pentru deschiderea portierelor. Jantele cu diametrul de 17 inch sunt standard, dar pe lista de opționale regăsim și jante de 18, 19 sau 20 de inch.
Pentru interior, Alfa Romeo a pregătit un instrumentar de bord complet digital, cu ecran de 12.3 inch, dar și un display central de 10.25 inch pentru sistemul multimedia Uconnect 5. Acesta suportă actualizări over-the-air și este compatibil cu versiunea wireless a sistemelor Apple CarPlay și Android Auto.
Totodată, italienii promit materiale și finisaje mai calitative chiar și decât ale lui Stelvio, model poziționat în gamă deasupra lui Tonale (deci implicit mai scump). Sistemul de climatizare pe două zone, scaunele față încălzite și ventilate, luminile ambientale și sistemul audio Harman Kardon, cu 14 incinte, pot fi de asemenea regăsite la bord.
DOUĂ NIVELURI DE ECHIPARE
Noul SUV Tonale are o lungime de 4.530 milimetri, 1.600 mm sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar lățimea măsoară 1.84 metri. Va fi oferit în două nivelurile de echipare: Super (plus pachetul Sprint) și Ti (plus pachetul Veloce).
Gama de motorizări este destul de generoasă și include, în funcție de piață, agregate convenționale, sisteme de propulsie hibride (fără încărcare la priză) și o versiune plug-in hybrid.
VERSIUNI HIBRID SAU PLUG-IN HYBRID
Versiunile hibride reunesc un motor de 1.5 litri, pe benzină, cu o unitate electrică de 15 kW (la 48V) și vin în două configurații de putere: 130 CP sau 160 CP. Versiune hibrid mai puternică are o turbină cu geometrie variabilă.
Indiferent de alegerea făcută, clienții primesc în acest caz o tracțiune față și transmisie automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj.
De cealaltă parte, noul Tonale Q4 PHEV are un propulsor de 1.3 litri, pe benzină, în față și o unitate electrică montată pe puntea spate. Ansamblul, care integrează și o baterie de 15.5 kWh, dezvoltă în total 275 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 6.2 secunde.
Potrivit Alfa Romeo, autonomia electrică în mediul urban este de 80 de kilometri, iar în ciclul combinat ajunge la 60 de kilometri.
Marca italiană promite că Tonale are cea mai bună dinamică de condus din clasa lui.
Lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include, printre altele, Cruise Control Adaptiv, Forward Collision Warning cu frânare de urgență și funcție de recunoaștere a pietonilor, Lane Keep Assist, monitorizarea unghiului mort și Rear Cross-Path Detection. Opțional, clienții pot opta și pentru un pachet de tehnologii care permit un condus semi-autonom de nivel 2.
TEHNOLOGIE NFT
Dacă tot suntem al capitolul tehnologie, Tonale debutează alături de tehnologia NFT. Cu acordul clientului, NFT-ul va înregistra datele mașinii, generând un certificat care poate fi folosit ca garanție că vehiculul a fost întreținută corespunzător
Comenzile pentru noul Alfa Romeo tonale vor fi deschise în luna aprilie.
via Alfa Romeo
Sublim. Un început promitator pentru noua era. Așteptăm și modele mai puternice.