Accident cu Genesis coupe: nu s-au deschis airbag-urile
Primul accident cu modelul Hyundai Genesis coupe a marcat un fapt ingrijorator: airbag-urile nu au functionat.
Cel mai spectaculos model Hyundai de pe piata, noul Genesis coupe, dotat cu tractiune pe spate, a fost eroul nefericit al unui accident rutier.
Este vorba despre primul eveniment nefericit de acest tip in care a fost implicat un Hyundai Genesis coupe, iar rezultatele nu sunt prea bune pentru marca coreeana.
Lansat ca un produs premium, noul Genesis coupe nu a trecut proba de siguranta in lumea reala. Vorbim de un accident destul de serios in care airbag-urile soferului si pasagerului din dreapta nu s-au deschis.
Genesis-ul implicat in acest incident, petrecut in Coreea de Sud, a lovit un stalp, iar din fotografii observam ca structura partii frontale a absorbit corespunzator forta de impact, in conditiile in care pasagerii nu au suferit rani grave. Mai multe detalii despre incidentul de fata nu se cunosc.
Via | Carscoop
-
me, joi, 13.11.2008 13:57voi aveti preobleme la cap
De ce la orice articol se trezeste cate un destept sa faca comparatie cu Logan?
-
rookie, joi, 13.11.2008 14:03INGRIJORATOR
E destul de ingrijorator. Se poate intampla, dintr-o eroare dar nu as vrea sa fiu in masina care are o astfel de eroare. Partea buna e ca socul a fost foarte bine absorbit. Interiorul a ramas destul de intact fata de de gravitatea evenimentului - totusi, e un stalp de beton. Un mare + pt constructie si un mare - pentru airbaguri.
-
renato, joi, 13.11.2008 14:03sandero
eu as vrea sa fac comparatie cu Sandero... dar nu prea am ce sa compar intre Sandero si Hyundai-ul asta :P
-
Nae, joi, 13.11.2008 14:04logan de k k 0
nu o mai dati frate atat cu loganul. acum ceva timp a intrat un logan in vectra tatalui meu pe la 60 la ora. ambale airbag-uru s-au deschis si erau sa lase orbi ambii pasageri in masina. pasagerul din dreapta o femeie a siferit arsuri grave la fatza si in oki...asa ca sa ma scutiti cu loganul vostru
-
Theo, joi, 13.11.2008 14:12@me E campanie, frate!
Ba, ce e asa de greu de priceput? Draci-Renol sau cum ii zice, plateste un om sau doi cu timp si net care sa bage mesaje d-astea. E RECLAMA, e CAMPANIE, e ce vreti voi. Asa se pastreaza marca in mintea populatiei. Pe forum nu poti sa faci asa ceva pt ca sunt reguli. Aici se poate. Provoci o discutie chiar si impotriva marcii si castigi.
-
Stomatologul, joi, 13.11.2008 14:13Volan stramb
A rezistat f bine cabina, dar soferul cred ca a dat un cap de volan de i-au ramas dintii tot in masina la cat de trambat e volanul...
-
death, joi, 13.11.2008 15:00volan stramb
Mai mult k sigur volanul s-a strambat datorita faptului k soferul s-ia intarit bratele tinandu-se de volan k sa evite un impact cu capul de volan,nu cred ca a fost vorna de o lovitura cu capul,ar fi fost mort soferul iar articolul spune:" in conditiile in care pasagerii nu au suferit rani grave". Am mai vazut tipul asta de accident si soferul asta facuse iar volanul arata-se la fel ca acesta
-
tavione, joi, 13.11.2008 15:27ipocriti
ce ipocriti sunteti, mi'ati sters post'ul; in fine, sper ca m'ati scos din lista de mail, macar atat sa'mi raspundeti
-
plumbiX, joi, 13.11.2008 15:50AAAA
Inainte de a zice ceva VERIFICATI DACA AVEA CENTURA PUSA. Daca nu e centura pusa airbagurile nu se deschid. Ganditi putin... daca nu ai centura si te indrepti cu viteza spre volan... atunci se deschid airbagurile si iti rup gatu.
-
Bebe, joi, 13.11.2008 15:53hmmm
io zic ca e facatura ... sa submineze piata de masini coreana
-
Turkish, joi, 13.11.2008 16:05@plumbiX
Foarte adevarat: Nu este centura, nu sunt air bag-uri!!!
-
Radu, joi, 13.11.2008 16:34Airbag
Chestia asta imi aduce de ce spunea un prof in facultate: circuitul electronic pentru declansarea airbag-urilor trebuie sa fie unul foarte fiabil, desi nu e nevoie sa functioneze decat o data; asta deoarece chiar atunci cand trebuie sa functioneze, nu trebuie sa existe exceptii. lasand gluma la o parte, nu se specifica nicaieri daca pasagerii purtau centurile de siguranta...poate acesta e motivul nedeclansarii...
-
Paul, joi, 13.11.2008 16:39Vrajeala
Asta-i stire menita sa stirbeasca reputatia masinilor Hyundai. Parca le era greu celor de la Lexus de exemplu, sa puna un cascador intr-un Hyundai si sa dea disable la airbag-uri dupa care sa intre in primul stalp?
-
julian, joi, 13.11.2008 17:05;)
adevarata treaba cu airbagurile de la marci frantuzesti... cunosc 2 cazuri in care soferul a ramas cu arsuri destul de grave dn cauza airbagului, unul intr-un renault megane si altul intr-un logan. sincer sunt dezamagit profund de aceasta marca.
-
Seawolf, joi, 13.11.2008 17:17Siguranta pasiva
Este adevarat ca daca centura nu este pusa airbag-urile nu sar pentru ca ar produce mai mult rau decat bine. Si chiar daca centura este pusa iar unghiul de inpact frontal este peste 30 grade de axa longitudinala a masini tot nu se vor deschide airbag-urile frontale pentru ca nu ajuta (soferul ar trece pe langa ele daca s-ar deschide) Dupa fotografii pot spune ca talpul nu a fost lovit frontal ci la vreo 45 grade de axa longitudinala, adica intr-un unghi in care nu vor fi declansate nici airbag-urile frontale nici cele laterale. Dovada ca aceasta logica a functionat sunt ranile minore suferite de pasageri.
-
cory, joi, 13.11.2008 17:44aceasi problema
eu am patit aceasi problema in 2007 cu un Renaul SYmbol, impact frontal....nu s-au deschis airbag-urile...se poate intampla la oricare marca de masina, indiferent de suma platita poate fi prost facuta
-
eu, joi, 13.11.2008 17:57@vrajeala
ce legatura are hyundaiul cu lexus? de ce nu compari fiat cu Mercedes?
-
gigi, joi, 13.11.2008 18:33
trebuie sa se deschida si cu centura ne pusa forta G trebuie sa le activeze mai documentativa
-
bradone, joi, 13.11.2008 20:34arsuri
e normal ca pasagerii sa sufere arsuri de la airbag sistemul de declansare e pirotehnic; umflarea aibagurilor se face cu explozibil asta e valabil LA TOATE MASINILE, ca e logan sau rolls
-
se dau szmecheri, joi, 13.11.2008 21:31mda
desi nu m-a intrebat nimeni,am vazut la tv ca airbagurile au senzori in spoilerul din fatza si un timp dupa care se deschid si o anumita viteza la care se deschid si centura pusa[exista la unele modele senzori pe centura(capse)].CAT DESPRE LOGAN EU SUNT DE PARERE CA CINE NU AJUNGE LA STRUGURI,ZICE CA-S ACRI.eu il am de 3 ani de zile si n-am avut probleme cu el.am mers normal,bineinteles fara figuri,ca e masina de familie,nu de maniaci.si mai am un vecin care a scimbat vreo 2 bmw-uri,unul nou si unul la mina a doua(pe primul l-a facut muci si la al doilea i-a luat foc motorul...in fine cine mai era ca el ...gongoi
-
sunshine64sm, joi, 13.11.2008 22:21Asa se intimpla cind doi dolari...
Asa se intimpla cind se face economie de doi dolari la cite un senzor suplimentar. Asa se scoate pe piata masinile bengoase, care sint anuntate ca fiind cele mai sigure si cele mai bune... si de fapt sint cele mai idioate. Asa se intimpla cind granita unui eveniment tragic este despartita de numai doi dolari. Cam cu atita s-a imbogatit firma, si acest lucru se pare ca se petrece la toate masinile: toate sint bune si frumoase, lansari cu surlete si trimbite, gagici cu snuru' intre buci si alte minunatii. Din pacate, cel ce pierde este simplul cumparator, orbit de reclamele insistente si idioate la care se apelea za in ziua de azi. Asa se intimpla cind doi dolari este valoarea cu care se poate compara o viata umana. Rusine producatorilor de masini pentru care reclama si cistigurile materiale sint mai presus de calitate, de nepasarea fata de siguranta pasagerilor. Si asta numai pentru doi dolari...
-
boieru, joi, 13.11.2008 22:40arsuri
Este clar ca airbagurile nici nu trebuiau sa se declanseze din moment ce pasagerii nu purtau centurile de siguranta. Cat despre arsuri eu cred ca sunt provocate de textura materialului din care este facut sacul. Este exact acelasi fenomen ca atunci cand faci o intrare prin alunecare pe un teren de fotbal sintetic si ai uitat ca esti in pantaloni scurti :)) Teoretic acestea n-ar trebui sa apara pentru ca pasagerii ar trebui sa intre in contact cu airbag-ul in a doua faza, atunci cand el se desumfla si este moale. In niciun caz atunci cand este umflat la maxim si niciun caz in timp ce se umfla pentru ca din cauza socului puternic te poate desfigura destul de serios... Pentru evitarea acestei situatii se folosesc centuri de siguranta pretensionate, care ar trebui sa te blocheze in scaun si sa-ti dea drumul dupa momentul disiparii energiei absorbite la impact. La Renault (pe care nici eu n-o agreez prea mult pentru ca isi bate joc de clienti, la propriu) esti strans in scaun prin retragerea pedunculului in care se infige centra, care este actionat tot prin detonare. Cred ca mai sunt si alte sisteme actionate prin procedee pirotehnice care se pot pretensiona centurile.
-
io, joi, 13.11.2008 23:33asa o fi sau poate nu
Eu sincer sunt circumspect. In primul rand Genesis a fost anuntat pt 2010, iar noi suntem in 2008. In poza arata ca este destul de cald afara dupa verdeata abundenta de pe dealurile din fundal...Deci este posibil sa fie vreun Hyundai Coupe facut pt piete ca Australia sau America, pe unde poarta numele de Tiburon, si chiar este un pic diferit de Coupe-ul de Europa. Mai este un amanunt...masina din poza are geamul lateral de dupa portiera, la acelasi nivel cu geamul de pe portiera, iar Genesis il are mai jos pe cel din spate. In privinta airbag-ului...sigur nu s-a purtat centura de siguranta. Asta e parerea mea.
-
bogdanell, joi, 13.11.2008 23:54legat de comentul cu loganul
Daca faci un accident cu loganul cum a facut asta cred ca iti mor si pasagerii din spate...iar accdidentul s-ar putea sa-l faci ca se deschid airbag-urile in timpul mersului;):)))
-
eu, vineri, 14.11.2008 08:49eu
Nici la Logan nu se deschid airbagurile. Au am lovit un Logan iarna terecuta. Nu asa de rau (ca rotile inca se mai tineau de caroserie) dar nici un airbag nu s-a declansat. La service dacia autorizat mi-au zis ca senzorii nu au fost loviti deci d-aia nu au sarit pungile. POvesti de 2 lei. Oricum eu am fost mulumit ca am platit cu 2000 euro mai putin la reparatie.
-
djdolphins07, vineri, 14.11.2008 13:44arsuri de la airbag
ma am avut un accident frontal cu un golf 4 cumparat la mana a doua, masina era din 2000 si mi- sa intamplat anul trecut, sau deschis airbagurile, fara arsuri, acum noroc ca purtam centura ca de alta cine stie poate ajungeam intr-un loc cu verdeata :P P.S. in cartea tehnica spune clar nu ai centura nu se declanseaza airbagurile...
-
Andrei, vineri, 14.11.2008 15:28AIRBAG-urile se DECLANSEAZA AUTOMAT !!!
Airbag-ul sare oricum. Chiar daca ai sau nu centura pusa. Noile tipuri de masini au senzori in fata motorului pentru declansarea airbag-ului. Stiu caz concret cu Golf 4 unui prieten. Fara centura au sarit airbag-urile dupa ce a dat cu masina intr-un cap de pod. Si asta la o viteza de 50km/h.
-
Liviu, vineri, 14.11.2008 19:17In concluzie
In concluzie ...se intampla si la case mai mari ?!!!
-
jonny, sâmbătă, 15.11.2008 22:47ce porcarie de marca
masinile asiatice sunt niste ....porcarii de masini, asa de proaste incat te intrebi cata minte au cei care le cumpara, eu cred ca atunci cand iti cumperi o masina nu trebuie sa gandesti cu buzunarul...ci cu capul, dai bani pe viata ta si cand iti cumperi masina spui cam asa: dau 15 mii de euro pe viatza mea sau dau 100 de mii pe viatza mea,, in primul rand te uiti la siguranta si apoi la consum si alte lucruri, asiaticii isi fac singuri cosciuge pe roti iar europenii le cumpara ca sunt mai ieftine ca masinile nemtesti. cine vrea masina sa isi cumpere bmw sau volvo,nici mert-ul nu este mai jos dar in nici un caz masini asiatice sunt niste kkturi. respect pt cei care ma sustin
-
Octav, luni, 17.11.2008 10:42Airbag
Cata inteligenta si la voi aici :)) la multi producatori de masini centura de siguranta este corelata cu airbagurile. Nu ai centura de siguranta nu se deschide airbagul, deoarece poate provoca leziuni mai mari la nivelul gatului si a altor parti ale capului, provocand chiar moartea in multe cazuri.
-
martiz, marţi, 18.11.2008 10:55Aibagurile trebuiau sa sara!!!
Nu are nici o treaba centura cu airbag-urile. Am avit accident cu Octavia Tour, am intrat intru-un autotren, fara centura pusa s-a deschis airbag-ul inclusiv cel din dreapta chiar daca nu era nimeni pe el. In urma cu 2 saptamani un coleg a fost implicat intrun accident, si , la fel, airbagurile s-au deschis!!! Mazda 2 - 2008
-
Schultz, miercuri, 19.11.2008 16:08volan si airbag
1. volanul este indoit destul de rau (de fapt asa si este facut, sa se indoaie, pentru a nu provoca rani soferului) - asta inseamna ca soferul nu a purtat centura, deoarece a impins cu mainile in volan cu o forta destul de mare (ceea ce nu s-ar fi intamplat daca purta centura) 2. lovitura este in coltul din fata (intre o coliziune frontala si una laterala), de asemenea airbag pasager fata nu este declansat - deci posibil computerul a decis pe baza algoritmilor cu care este programat ca cel mai bine este sa nu deschida airbag-urile - deoarece nu putem evalua decat de la distanta aceasta situatie, asta este singura parere pe care o pot da ca cea mai probabila 3. oricum, stiti ce inseamna "SRS airbag"??? cine nu stie, sa caute pe google si sa traduca termenii... pe scurt airbag sau orice altceva, fara centura este degeaba. PURTATI centura mereu.
-
DOGY, miercuri, 24.12.2008 23:10loganul ca masina
loganul ca masina nationala obsedeaza romanii si o compara cu aproape orice dar din pacate cu conotatie negativa (in sensul ca mai proasta nu exista...sa moara mama ei de masina....)...problea este ca la logan si la orice masina airbagurile si senzorii care declanseaza airbagurile nu sunt fabricate de catre producatorul masini ci de ,,furnizori''...ideea este cata economie au facut cand au ales furnizorul de airbaguri cei de la hyundai.......fabricantul poate sa greseasca amplasand inadecvat senzorii pt airbaguri...am citit articole si despre ,,mercedes'' ca ar fi patit la fel.....
-
cata, vineri, 09.01.2009 10:49accident
-air bagul se deschide la masina asta numi daca ai centura de siguranta pusa; a fost alegerea shoferului....
-
enevik, luni, 09.02.2009 20:31pt jonny-masini asiatice
Cand ai spus masini asiatice sper ca te-ai referit la masinile coreene sau chinezesti. Nu baga constructorii japonezi in ecuatia asta. Daca nu stii despre ce vorbesc, mai studiaza...
-
adi, vineri, 06.03.2009 19:03cred ca e o greseala
nu cred ca am putea spune de vreun hyundai ca e "exotica"..nici macar de modelul asta..e decat un coupe..
-
amd, sâmbătă, 06.08.2011 05:42
nu e porcarie erbegurile nu functioneaza fara centura ex a8 a unu prieten masina adusa din afara fara centura pusa nu vrea sa mearga mai mult de 40 km parca wv daca sunt placutele uzate max 90 km in cartea tehnica la accent scrie foarte clar sa se poarte centurile si cel facut de mitu si cel facut la turci si unde o fi acum nu stiu la toate ... mai era unu care reclamase ca sa infipt cu 180 cu un accent si nu sau deschis erbegurile la timp si din cauza ca tiul nu purta centura si a si recunoscut a pierdut totul din start la test erb mergeau foarte bine daca se purta centura salutarA
-
CRDI, sâmbătă, 06.08.2011 05:57PETRU Andrei
DACA LA 50 KM SE DESCHID ERB HURLE ORI MASINA E DEFECTA ORI E PROST FACUTA LA UN IMPACT USOR LA 50 DE KM EBEGURILE NU SE DESCHI E SI UN DOCUMENTAR DESPRE ASTA SUNT FACUTE SA FUNCTIONEZE DOAR IN ANUITE CAUZE POT PROVVOCA ACCIDENTE LA DECHIDERE PROSTEASCA SUNT FOARTE MULTE MASINI UNDE SCRIE CLAR CA LA NE PURTAREA CENTURILOR ERBEGURILE NU FUNCTIONEAZA STIU UN CAZ UNDE MASINA ERA FACUTA ZOP PASAGERI DIN FATA PURTAND CENTURILE NU AU PATIT NIMIC ATENTIE DOAR ERBEGURLE UNDE ERA PUSA CENDURA SAU DESCHIS CELE DIN SPATE NU S-A DESFACUT NICI UNUL CHIAR DACA MASINA ERA FACUTA PACHET ASA CA NU DE PROSTI ZIC PRODUCATORI MASINILOR SA PORTI CENTURA SUNT LASINI LA CARE CENTURA SE STRANGE AUTOMAT SI IN MOMENTUL CALCARI FRANEI BRUSTI TE STRANG DE ZICI CA VREA SA TE OMOARE DUPA CARE SE ELIBEREAZA USOR LA INCEPUT TE SPERI DE MORI SCUZE PETRU GRABA IN CARE AM SCRIS TEXTUL SALUTARE
Citeste si
-
ACCIDENTE EXOTICE | vineri, 22 iunieLamborghini Aventador, avariat serios în DubaiUn nou exemplar Lamborghini Aventador a fost avariat serios de proprietarul său. Acesta încerca o serie de drifturi când a pierdut controlul supercarului. Citeste tot
-
ACCIDENTE EXOTICE | marţi, 12 iunieUsain Bolt recidivează: a distrus un alt BMW M3BMW M3 este o maşină problemă pentru jamaicanul Usain Bolt. Cel puţin dacă judecăm după ultimele două accidente ale atletului, petrecute la volanul aceluiaşi model: versiunea de performanţă a coupe-ului german. Citeste tot
-
ACCIDENTE EXOTICE | luni, 11 iunieFord Mustang GT, distrus în opt ore de noul său proprietarÎn loc să se acomodeze încet cu noua sa maşină, un american a preferat să decupleze ESP-ul şi să se distreze pe drumurile publice cu un Ford Mustang GT. Distracţia sa s-a terminat la doar opt ore de la achiziţia maşinii, când a intrat într-un arbore. Citeste tot
-
ACCIDENTE EXOTICE | luni, 28 maiUn Ferrari FF a luat foc în PoloniaÎncă un Ferrari FF a fost mistuit de flăcări. De data aceasta, un exemplar a ars aproape integral în Polonia. Martorii spun că incendiul a pornit spontan. Citeste tot
-
ACCIDENTE EXOTICE | luni, 28 maiPrimul accident al supercarului Aston Martin One-77Aston Martin One-77 a căzut victimă neglijenţei la volan. Unul din cele 77 de exemplare a fost serios avariat în Hong Kong după ce ”a făcut cunoştinţă” cu o bordură. Citeste tot
frumos...si costa cat 6 loganuri...macar se deschid air bag-urile...asta e...