8 dintre cei mai mari 12 constructori nu vor respecta normele europene de emisii din 2021: VW riscă amenzi de un miliard de euro
Grupul PSA Peugeot-Citroen, Toyota, Alianţa Renault-Nissan şi Volvo vor fi singurii constructori majori care vor respecta noile norme europene de emisii din 2021, potrivit unei companii de consultanţă.
Uniunea Europeană va introduce în 2021 norme de poluare şi mai dure decât în prezent pentru constructorii auto, care vizează atât emisiile de oxid de azot (NOx) care au stat la baza scandalului Dieselgate, cât şi emisiile de dioxid de carbon.
Compania de consultanţă PA Consulting, care consiliază numeroşi producători din industria auto şi de tehnologie, avertizează însă că, pe baza planurilor actuale, foarte puţini constructori vor reuşi să respecte noile norme.
Astfel, doar 4 dintre cei mai mari 12 producători auto ar urma să respecte noile norme de poluare: Grupul PSA Peugeot-Citroen, Toyota, Alianţa Renault-Nissan şi Volvo. Dintre ceilalţi constructori, Grupul Volkswagen este cel mai departe de a-şi îndeplini targetul şi riscă amenzi de circa un miliard de euro.
Cauza este reprezentată de o gamă modestă de maşini hibride şi electrice, mai ales că germanii vor lansa primul model electric abia în 2020. Cu toate acestea, oficialii VW sunt încrezători că îşi vor îndeplini obiectivele. "Rămânem devotaţi pentru a atinge ţintele regulamentare pentru dioxid de carbon pentru Europa, prin planurile anunţate recent pentru creşterea considerabilă a investiţiilor în maşini electrice", a precizat un purtător de cuvânt al Volkswagen.
De asemenea, Grupul Fiat-Chrysler riscă amenzi de 600 de milioane de euro, iar cei de la BMW circa 350 de milioane de euro. Alţi constructori care nu vor respecta normele de emisii potrivit calculelor actuale sunt Daimler, Hyundai-Kia, Ford, General Motors şi Jaguar Land Rover. Începând din 2021, normele de emisii se vor calcula şi în funcţie de masa medie a modelelor, iar constructori precum BMW şi Daimler sunt dezavantajaţi la acest capitol.
Pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, constructorii apelează la măsuri precum scăderea masei, reducerea capacităţii motoarelor sau dezvoltarea de propulsii hibride sau electrice. De altfel, constructorii care mizează puternic pe dezvoltarea maşinilor electrice, aşa cum este Alianţa Renault-Nissan, au cele mai puţine bătăi de cap cu respectarea normelor de emisii.
Via Financial Times
:)) ce gluma de 1 aprilie. Normele europene sunt scrise de Germania!