35 de ani de la lansarea primului Golf diesel

Publicat vineri, 29.04.2011 11:26 de Mircea Meșter

Primul diesel apărut în gama Golf a fost lansat exact acum 35 de ani. Volkswagen sărbătoreşte în acest an evenimentul.

Volkswagen sărbătoreşte în acest an cea de-a 35-a aniversare a primului motor diesel care a fost montat sub capota modelului compact Golf. Evenimentul avea loc în 1976, la doi ani de la lansarea oficială a modelului.

Primul Golf diesel a purtat denumirea Golf GLD, avea un motor de 1.5 litri care livra 50 de cai putere la 5000 rpm şi dispunea de un cuplu maxim de 80 Nm la 3000 rpm. Evident, lansarea motorului diesel a fost acompaniată de o campanie pe măsură, Golf GLD devenind la acea oră cea mai economică versiune de pe piaţă: consum ed 6.5 litri/100 km. Performanţele erau unele bune pentru acea perioadă, dar care astăzi par derizorii: 19 secunde pentru 0-100 km/h şi viteză maximă de 141 km/h.

La această oră, cel mai economic diesel oferit pe cea de-a şasea generaţie a modelului german este TDI-ul Bluemotion de 1.6 litri şi 105 cai putere. Acesta oferă un consum de carburant de 3.8 litri/100 km, iar performanţele vizează 10.9 secunde pentru 0-100 km/h şi 190 km/h viteză maximă. De cealaltă parte, lansarea noii generaţii Golf a coincis cu prezentarea versiunii performante GTD, care îşi atrage clienţii cu 170 de cai putere şi 350 Nm. Golf GTD accelerează în 8.1 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maximă fiind de 222 km/h.

via | VW

  • Andrei, vineri, 29.04.2011 12:32

    Daca va uitati la designul Golfului 1, primului model observati ca masinuta arata mai bine decat modelul actual.Designul este absolut original la Golf 1.Felicitari Golf!

  • dmd, vineri, 29.04.2011 13:10

    Masina asta a placut intregii lumi. Noua generatie se hraneste cu legenda Golf 1 si 2 care au fost de neegalat in clasa lor.

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 13:28
    Golf 1

    @andrei.......Designul lui G1 a fost realizat de catre Giugiaro , la cererea grupului VW , deci nu a avut nimic german Nu stiu ce succes ar fi avut daca ar fi fost desenata de nemti .....

  • alyx91, vineri, 29.04.2011 14:52
    vw

    unchiu' meu are un golf 1 1.6d, maro.

  • SERD, vineri, 29.04.2011 16:12
    Observatie

    Ca si obesrvatie: de ce ati scris mai mult de performantele modelelor actuale si ati minimalizat modelul sarbatorit? Miroase a ....altceva,articol de 2 lei........

  • unckle, vineri, 29.04.2011 16:17

    "Primul Golf diesel a purtat denumirea Golf GLD, avea un motor de 1.5 litri care livra 50 de cai putere la 5000 rpm şi dispunea de un cuplu maxim de 80 Nm la 3000 rpm. Evident, lansarea motorului diesel a fost acompaniată de o campanie pe măsură, Golf GLD devenind la acea oră cea mai economică versiune de pe piaţă: consum ed 6.5 litri/100 km. Performanţele erau unele bune pentru acea perioadă, dar care astăzi par derizorii: 19 secunde pentru 0-100 km/h şi viteză maximă de 141 km/h." ... daca vrei mai multe date tehnice mergi la muzeu .. este cam singurul loc unde mai gasesti o astfel de masina ...

  • SERD, vineri, 29.04.2011 16:20

    Acest model in sine a reprezentat in sine mai mult decat un motor si niste date tehnice,e vorba de impactul si locul avut pe piata acelor vremuri

  • @praf in ochi, vineri, 29.04.2011 18:01

    mda si Wolfgang Josef Egger a fost sef de design la alfa romeo si "Among the cars developed by Alfa Romeo under his direction were the Nuvola Concept, 156, 166, 147 and 8C Competizione.." Ce succes au avut avut masinile astea la capitolul design??? Mai bine iti vedeai de treaba ta...

  • paul, vineri, 29.04.2011 19:14
    Masina poporului

    Masina asta a fost excelenta, atat la costuri cat si la design, imi scot palaria, si cand eram adolescent as fi vrut una, si acum imi place. VW azi a transformat toata flota de masini intr-o afacere si a dezertat in curtea cu celor cu preturi mari, cu fiabilitate cam scurtuta, cu revizii scumpe, cu piese scumpe si cu masini fara suflet. Eu nu mai recunosc vw azi nici ca masina pentru popor si nici existential aproape, e cam rusine ce s-a intamplat nu aveam decat stima pt constructorul asta, acuma am cam mai opusul. Un golf 1 era si este cool, si chiar imi place sa am asa un produs nemtesc, azi nu pot spune ca mai gasesc modele nemtesti cool la nici un constructor nemtesc. E ca o bicicleta sau un moped, asa minimalist dar te cucereste, ca pentru pustani :-p asa analogie VW si toti constructorii au motoare diesel rafinate si economice datorita lui Fiat care a brevetat Common Rail. VW traieste

  • paul, vineri, 29.04.2011 19:20
    greseala de scriere

    "cu " si "VW traieste" mi-a fugit un degete din greseala pe mouse pad ul laptopului, scuze

  • fff, vineri, 29.04.2011 22:45
    @praf in ochi ai minte ce iti mai trebuie?

    Sa iti aduca aminte de curentele artistice lansate de nemti ( in arta si arhitectura) sau de scoala de la Bauhaus? Multi inculti incurca stilul sobru si retinut al nemtilor cu lipsa de idei. Pacat ca nu realizeaza ce mare influenta au avut ei in designul mondial... deh, chestiile astea nu se invata stand la Maxbet sau in fata blocului.

  • paul, sâmbătă, 30.04.2011 11:16
    Comentariu meu?

    a disparut?