26 de marci au vandut sub 100 de masini in Romania in 2009
Pe langa marcile de lux care nu si-au propus recorduri in an de criza, exista unele branduri de masa care au scazut vizibil in vanzari in 2009.
Criza financiara a lovit din greu importatorii auto din Romania, multi dintre acestia chinuindu-se sa faca fata scaderii bruste de cereri de pe piata. Daca marcile populare au reusit sa se descurce in piata, mentinandu-si relativ cota de piata pe care o aveau anterior crizei (vorbim de Dacia, Volkswagen, Skoda, Renault, Ford, Opel, Hyundai, Fiat, Chevrolet, Toyota si Peugeot), celelalte branduri sufera enorm in urma problemelor financiare cu care se confrunta intreaga lume.
Cea mai vizibila scadere se observa, conform publicatiei Saptamana Financiara, in randurile unor marci care nu au reusit sa vanda mai mult de 100 de masini pana in acest moment in cursul anului 2009. Daca pentru marcile de lux aceste rezultate sunt acceptabile si pe alocuri chiar meritorii (cazul Ferrari, cu 16 unitati vandute, sau chiar Porsche, care a vandut 83 de unitati), unele branduri au ajuns la contraperformante de neimaginat in cursul anilor trecut.
Una dintre marcile non-premium prezente in topul celor 26 de branduri cu vanzari sub 100 de exemplare este smart, doar 32 de romani bucurandu-se in acest an de un exemplar Fortwo sau Fortwo Cabrio nou in garaj. Daewoo a trecut peste vremurile glorioasa in care Matiz, Tico si Cielo faceau legea in Romania, marca de origine coreeana reusind sa se ridice la un nivel net inferior "epocii de aur" din anii '90: 35 de masini. Daca Lada, liderul pietii rusesti, a vandut la noi doar 54 de unitati, Saab a suferit din plin in criza, suedezii reusind sa incheie doar 55 de contracte ferme in cursul acestui an. Nici MINI nu a atras prea multi romani in cursul anului in curs, doar 83 de compatrioti mizand pe sarmul modelului de origine britanica. In sfarsit, marcile chinezesti Great Wall si Geely nu au reusit sa se ridice decat la 70 de masini vandute in total, Great Wall atragand totusi cea mai mare parte dintre clienti (62 de unitati).
MARCILE CARE AU VANDUT MAI PUTIN DE 100 DE UNITATI IN 2009
SsangYong | 89 de unitati |
Lexus | 86 |
Mini | 83 |
Porsche | 83 |
Lancia | 64 |
Great Wall | 62 |
Saab | 55 |
Lada | 54 |
Jaguar | 49 |
Daewoo | 35 |
Smart | 32 |
Hummer | 23 |
Lada-VAZ | 22 |
Infiniti | 21 |
Ferrari | 16 |
Cadillac | 14 |
Bentley | 11 |
Maserati | 11 |
Geely | 8 |
Acura | 5 |
Iveco | 4 |
Daihatsu | 3 |
Aston Martin | 2 |
Lamborghini | 1 |
Maybach | 1 |
Range Rover | 0 |
via | sfin
in aceasta lista au fost adunate si masinile cumparate de la dealeri din afara Romaniei? Sunt persoane care isi cumpara masina pe firma de la dealeri din tara de origine a masinii, pentru a nu mai plati TVA-ul, in loc ca acesta sa fie dedus din impozit, asa cum s-ar fi intamplat daca masina era cumparata din Romania.