2012: Ford Focus, cel mai bine vândut model la nivel mondial
Focus a depăşit clar Corolla în clasamentul vânzărilor pe modele în 2012 pe Glob, fiind singurul model din lume care a fost cumpărat de mai mult de un milion de clienţi.
Noua generaţie a lui Ford Focus şi strategia globală impusă de Ford pe toate continentele dau roade. În clasamentul vânzărilor pe modele din anul 2012 la nivel mondial, Focus a reuşit să se claseze pe prima poziţie, distanţa faţă de al doilea loc - Toyota Corolla - fiind una mai mult decât confortabilă. De altfel, Focus este singurul model din lume care s-a vândut în 2012 în mai mult de un milion de exemplare, 1.020.410 clienţi de pe Glob preferând anul trecut un Focus în dauna altor modele concurente.
Per total, Ford a ajuns în Top 10 al vânzărilor mondiale pe 2012 cu trei modele diferite, gama de pick-up-uri F - un model foarte bine vândut în SUA - şi linia Fiesta fiind celelalte două nume care reprezintă Ovalul Albastru în top. Toyota şi Honda au mai performat bine în clasament, reuşind să ajungă în top cu câte două modele (Corolla şi Camry, respectiv Civic şi CR-V), în timp ce Volkswagen Gol, Chevrolet Cruze şi necunoscutul model chinez Wuling Zhiguang au completat lista vârfurilor vânzărilor mondiale.
Reuşita lui Focus se datorează mai ales unui comportament excelent al modelului în SUA, acolo unde vânzările au crescut anul trecut cu 40% comparativ cu 2011. Celelalte pieţe importante pentru Focus au fost Europa şi China, ţara Marelui Zid "înghiţind" anul trecut 300.000 de unităţi Focus, deşi modelul a prins doar trei sferturi de an aici, fiind lansat pe piaţă în martie 2012.
Loc | Model | Unităţi vândute (2012) |
1. | FORD Focus | 1.020.410 |
2. | TOYOTA Corolla | 872.774 |
3. | FORD F-Series | 785.630 |
4. | WULING Zhiguang | 768.870 |
5. | TOYOTA Camry | 729.793 |
6. | FORD Fiesta | 723.130 |
7. | VOLKSWAGEN Golf | 699.148 |
8. | CHEVROLET Cruze | 661.325 |
9. | HONDA Civic | 651.159 |
10. | HONDA CR-V | 624.982 |
-
Adm, miercuri, 10.04.2013 11:32
binenteles...cea mai corecta masina raportat pret/calitate/dotari. Designul e subiectiv, la fel ca la restul masinilor.
-
Andy, miercuri, 10.04.2013 11:48
Ce slabut sta Golf-ul la nivel mondial totusi, aproape la fel cu Chevy Cruze care a aparut in 2009. Top-ul arata ca la nivel mondial treburile stau cu totul altfel si nu e goana dupa masini nemtesti ca-n estul Europei.
-
login later, miercuri, 10.04.2013 12:05
Daca luam in calcul SUA, a 2-a piata auto in lume, caruia este adresat acest Focus, e de inteles. Europenii sunt cantitate neglijabila. Oricum aceasta noua generatie nu prea e pe gustul lor.
-
MarchenM, miercuri, 10.04.2013 12:07
Bravo lor! Nu e usor sa faci un model care sa bifeze preferintele atat de multor oameni, din culturi atat de diverse.
-
NeaNelu, miercuri, 10.04.2013 12:12
Iata ca Focus a detronat Corolla si ocupa prima pozitie. Si ce criticat a fost de ''specialistii'' romani,ca e urata,banala.... Golf e mult in urma si sunt sigur ca anul asta va fi depasit si de Cruze. Felicitari,FORD!
-
@Andy, miercuri, 10.04.2013 12:23
Este vorba de 2012 si grosul vanzarilor a fost facut de Golf 6 care a aparut in 2008, 2013 va fi primul an complet de productie pt Golf 7 si cred ca va avea rezultate mai bune, nu va depasi Focus care chiar este un model global, dar avand in vedere ca se bazeaza mai mult pe Europa, Golf nu este deloc slabut la nivel mondial, este peste Civic care are la dispozitie piata din Japonia ( si altele din Asia), SUA si Europa.
-
inexorabil, miercuri, 10.04.2013 12:42
Hopa! Wuling se faleste cu cel mai vandut van din lume ?! GM este destul de implicata in aceasta marca, iar amprenta sa este vizibila mai ales in configuratia bordului. Celebra butada "Cine n-are relatii economice cu China, nu exista" se traduce astfel la palier auto, fara umbra de dubiu: cine nu asambleaza si nu vinde in China, nu exista......in topul vanzarilor globale. Trist, dar adevarat. Pardon: adevarat, dar trist.
-
@ Andy, miercuri, 10.04.2013 13:16
Modelelele germane nu se vand foarte bine doar in estul Europei ci in toata lumea . In 2012 marca VW ( marca nu grupul VW ) a avut vanzari in Europa mai mari decat PSA ( Peugeot plus Citroen ) iar in 2013 VW Golf 7 este in Franta pe locul 2 in clasamentul celor mai vandute modele compacte dupa Renault Megane dar inaintea modelelor Citroen C4 si Peugeot 308 . Repet, in Franta !
-
Marian, miercuri, 10.04.2013 13:38
Cel mai tare din topul asta e "camionul" celor de la Ford care la nivel global se vinde mai bine ca o Fiesta.
-
Robert, miercuri, 10.04.2013 13:56
Se pare ca mult "neapreciatul" Ford, a reusit ce altii nu pot si probabil nu vor reusi mult timp de acum incolo.Sa ai 3 modele intre primele 7 din cele mai vandute autovehocole,nu este un lucru de trecut cu vederea.Desi am masina nemteasca premium,consider ca Ford a facut pasi importanti in calitate.Calitatea asamblarilor si calitatea interiorului lasa multi concurenti in urma.Cineva a afacut referire la golf.Fata de Focus,Golf-ul are un interior net inferior si un confort slabut,foarte multe elemente preluate de la modelele marcii,ceasuri preluate de la passat,display zgarcit,reglaje oglinzi exact ca in anii 1989(vezi skoda octavia I).Ford-ul are un interior 100% nou fata de modelele anterioare. Este clar de ce detine suprematia.
-
modo, miercuri, 10.04.2013 14:37
@Marian Ai dreptate. Ford F-Series pe locul 3 !! Incredibil,cat de bine se vand aceste camionete.Ford domina clar topul prin trei modele care se vand excelent. Stirea asta nu prea e pe placul VAGistilor :))))))
-
@ Marian, miercuri, 10.04.2013 14:47
Mai tare decat "camionul" Ford F-150 este vanul Wuling Zhiguang ce se vinde in China cu 4,000 $ si fara de care GM nu ar fi putut sa se bata in prezent pentru suprematia mondiala la vanzari cu Toyota si VW Group . Desi detine doar 34 % din Wuling ( a vandut in 2012 peste 1.4 mil de masini ), GM a semnat o intelegere cu producatorul chinez prin care poate sa-si adauge vanzarile Wuling la cele GM la nivel global .
-
vlad, miercuri, 10.04.2013 15:48
Acest top nu este corect; Jetta este de fapt un Golf in varianta sedan, si atunci, Golful este pe primul loc in 2012.
-
Andy, miercuri, 10.04.2013 16:32
@vlad Aici e vorba de modele nu de platforme; au nume diferite sunt modele diferite; puteau sa numeasca si Jetta tot Golf (asa cum si Fiesta exista si hb si sedan, ca sa nu mai vorbim de Cruze care e si break pe deasupra) si atunci erau mai bine in top. Deci topul este corect. As fi curios insa de un top 10 cu branduri nu cu modele sau cu concerne.
-
Top rusinica, miercuri, 10.04.2013 16:36
Hai sa fim seriosi... Traiti in Europa, nu in alta parte! Reveniti cu picioarele pe pamant. Doar daca ne uitam in TOP 3 devine clar ca n-are nicio relevanta pentru Uniunea Europeana - cea in care se iau deciziile ce ne afecteaza vietile in mod direct. Focus, Corrola si F-Series sunt insignifiante pentru Europa, implicit Romania. Topul asta nu inseamna NIMIC.
-
Mihai, miercuri, 10.04.2013 16:48
Ford face masini corecte, si asta se vede in vanzari. Nu sunt cele mai bune, cele mai fiabile, cele mai frumoase, cele mai ieftine. Dar cu siguranta, Fordurile au un raport pret-calitate foarte bun. Un Focus foarte bine dotat in cumperi cu 20,000 Euro, un Golf cu aceleasi dotari costa 25,000 de euro. Dupa parerea mea acei 5,000 de euro sunt imposibil de justificat. In plus noua linie de design e una foarte misto dupa parerea mea. VW face masini bune, dar sunt supraapreciate, cel putin in Romania. Am avut si Focus si Golf. La tinuta de drum Ford e peste, motoarele diesel sunt mai silentioase ca la Golf, Focusul pierde la calitatea finisarii, si la zgomotul la vant la viteze mari. Contrar asteptarilor mele Focus s-a dovedit mai fiabil decat Golf si mai ieftin de intretinut. Golful are avantajul pretului bun de revanzare. Per total Focus a fost o afacere mai buna buna pentru mine. Daca as cumpara din nou o masina la clasa asta m-as duce spre Focus.
-
LUCCI, miercuri, 10.04.2013 17:23
@andy-sau poate nu au bani de masini nemtesti.
-
Rusinica Ford !, miercuri, 10.04.2013 17:35
Toyota a anuntat azi, venind cu date statistice ca Toyota Corolla a fost cel mai vandut model din lume in 2012 si nu Ford Focus ( http://www.thetruthaboutcars.com/2013/04/corolla-not-focus-worlds-best-selling-car-toyota-says/ ) .
-
BaditzaEx, miercuri, 10.04.2013 18:28
pe bune si pe bune, eu cred, ca concernele din EU ( VAG, PSA... ) ar trebui sa se afle in topul mondial, in Europa s-a construit primul automobil, aici s-au pus bazele acestei industrii, aici s-au inventat motoarele pe benzina si motorina, deci EU ar trebui sa conduca . Interiorul Focusului este intr-adevar mai proaspata dar overall Golful este o masina mai buna ( cu exceptia comportamentului in viraje ), PSA ar trebui sa intre pe pta din America si Asia
-
Rusinica Toyota, miercuri, 10.04.2013 18:31
Scandalul Ford vs Toyota. ''toate variaţiunile lui Focus fac parte din această gama Focus şi poartă acest nume, pe când în cazul Corolla nu ar fi tocmai etic să fie adunate laolaltă vânzările unor variaţiuni ale acestui model care nici măcar nu poartă numele Corolla.'' Japonezii spun ca modelul lor e pe primul loc si au pus la bataie niste derivate din Corolla care de fapt ..........nu sunt Corolla. Rusinica Toyota!!!!!
-
Europeanul, miercuri, 10.04.2013 18:48
Ford Focus ramane o MASINA URATA !
-
@ BaditzaEx, miercuri, 10.04.2013 18:51
Cu ce bani sa intre PSA in SUA si Asia ( au o prezenta simbolica in China ) ? Au ratat o ocazie rarisima in 2008 cand le-a fost prezentat pe tava Chrysler si l-au refuzat, ulterior intrand Marchionne pe fir si restul este istorie . Iar in prezent fara cele peste 7.5 miliarde euro oferite de statul francez, PSA era azi in faliment . Si asta nu din cauza masinilor care sunt mai mult decat OK, ci a managementului foarte defectuos .
-
xxx, miercuri, 10.04.2013 22:36
Eu sunt surprins de cele 2 mașini Honda, nu știam ca se vând asa de bine și de căderea lui Cruz.
-
Daniel Ighisan, joi, 11.04.2013 06:14
Locuiesc in Boston, si cea mai intalnita masina pe sosele este Toyota Camry si apoi Corolla. E plin si de Honda. Desi am un Ford Focus, aici vad mai des Tesla S decat Ford Focus. Apreciez masina, dar nu stiu cine si cum au facut topul asta dar nu cred sa fie realist. PS: Nu sunt fan VW, dar Golf este mai des intalnit cel putin in Boston decat este Focus.
-
mda..., joi, 11.04.2013 10:24
O masina pentru papagali Focus-ul asta ... Cel putin generatia actuala. Dovada ca nici n-a prins la publicul european.
-
LauCalin, joi, 11.04.2013 10:54
Pe mine sincer nu ma mira ca Focus e pe primul loc. Este o masina cat se poate de matura si alaturi de Golf este referinta segmentului. Plus ca designul este unic, modern si total opus fata de conservatorismul lui Golf. La asta se adauga si cel mai bun motor de 1000 cmc care a castigat si un premiu foarte important. Cam astea ar fi la o prima privire lucrurile care ii lipsesc celui de pe locul 2, care se lauda doar cu o fiabilitate. Ideea este ca atunci cand vorbim de masini noi fiabilitatea conteaza si nu prea, mai ales daca pastrezi masina mai putin de 7-8 ani. Pentru ca in principiu, pana la acea vechime nici o masina nu ridica (mari) probleme. Automarket, putem vedea undeva si restul clasamentului? Daca exista mai mult de locul 10, evident.
-
Bless America!, joi, 11.04.2013 10:57
"design unic" e un mod mai politicos de a spune... "Ford Focus e absolut oribil !!!! "
-
hhhk, joi, 11.04.2013 11:24
Sunt multi care isi rod unghiile de invidie pe aici. Poate Focus nu e cea mai frumoasa masina din segment,dar un lucru e clar,arata mult mai bine decat Golf(masina pensionarilor) :))))))) Focus are cele mai bune vanzari si voi(ofticatii) nu puteti sa schimbati asta.
-
gore, joi, 11.04.2013 12:25
@Bless America! Gresit!! Golf e masina aia oribila de care vorbesti. Golf e o masina obosita din toate punctele de vedere.
-
Azazel, joi, 11.04.2013 14:43
Pai asta inseamna ca inginerii si proiectantii sunt si ei niste obositi, in frunte cu cei din conducerea lui VW. Si tot niste obositi sunt cei care au dat lui Golf titlurile de Car of the Year... Of, ne pricepem toti la masini.
-
Razvan, vineri, 12.04.2013 00:26
E penibil sa va certati care e cea mai frumoasa masina! E stupid. Unuia ii place designul de Golf, alutia de Focus, altuia de Peugeot. E aiurea sa-i spui unuia care spune ca nu-i place Focusul, ca greseste, ca Focusul arata superb. Insa niste argumente tehnice sunt de necontestat. Motorul 1.0 EcoBoost a primit o gramada de premii (si nu cred ca degeaba), Focus a venit cu o gramada de tehnologii in premiera in clasa lui, are un pret bun pentru ce ofera. La capitolul desing fiecare are o parere ce nu poate fi combatuta. Mie de exemplu imi place break-ul, cel hatchback imi e oarecum neutru si cel sedan nu-mi place. E o chestiune strict de gust. Per total e o masina foarte buna in banii ei. Si la aceiasi bani ai de ales intre un Golf saracacios dotat si un Focus cu motor mai puternic, si mai multe dotari. Eu personal merg pe Focus.
-
Soferache, joi, 05.12.2013 07:22
La noi in tara, Golf-ul a ajuns un model de traditie - deh, masina germana. Parerea mea este ca e supraestimat din toate punctele de vedere - aspect, fiabilitate, confort, performante. Dar... fiecare cu gusturile lui. Ford-ul, in general, e comfortabil, are succes in America, tarile arabe, Asia - ceea ce ii da o piata uriasa, comparativ cu alte modele. Acelasi lucru pentru Toyota. VW are cautare mai ales in Europa.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
What's next? Toyota o sa arunce un ochi si in curtea Ford? Mai mult ca sigur!