200 km/h cu un Trabant!
Tunerii germani de la Unicates, specializati pe modificarea tehnico-estetica a simbolului numit Trabant, au modificat un exemplar din anii '50 care ajunge acum la 125 de cai.
Tunerii germani si-au facut un obicei in a lua de pe strada exemplare ale unuia dintre simbolurile fostei Republici Democrate Germane, Trabantul, si a le modifica pentru ca acestea sa devina adevarate opere de arta. Tunerii de la Unicates au mers si mai departe si a operat o schimbare estetica si tehnica radicala unui P50, model produs la finalul anilor '50. Se cuvine o precizare: Trabantul nu ste o marca, asa cum tind foarte multi sa o considere, ci doar un model. Marca germana producatoare este Sachsenring, acestia producand in 31 de ani (intre 1958 si 1989) trei versiuni Trabant: P50, P600 si P601.
Exemplarul pe care il avem in fotografii este unul remodelat cu stil. Plafonul a fost decupat si ulterior inaltat cu cativa centimetri, o operatiune mult mai complicata decat pare la prima vedere. Pasajele rotilor au fost si ele largite pentru a putea primi jante OZ Racing de 15 inch pe care sunt montate pneuri de dimensiune 195/45. Ampatamentul a fost lungit la randul sau, scopul acestei modifcari fiind reprezentat de nevoia de stabilitate. Perfect normal, de altfel, in conditiile in care motorul 1.6 16v de 125 de cai putere de provenienta Volkswagen este capabil sa arunce cele modelul de 800 de kilograme la o viteza maxima de 200 de kilometri pe ora. In aceste conditii, timpul necesar pentru 0-100 km/h reprezinta o formalitate executata scurt, in 6.5 secunde. Modificarile au vizat - perfect logic - si coloana de directie si sistemul de transmisie, acesta din urma beneficiind acum de sase rapoarte.
Cei care ar putea avea dubii in privinta sigurantei rularii cu 200 de kilometri pe ora pot sa se linisteasca: pe langa faptul ca intreaga caroserie a modelului a fost inlocuita, Trabantul anului 2006 se prezinta la raport cu frane pe disc pentru toate rotile si cu sisteme ABS si ESP incluse in serie. In schimb, intre elementele optionale se numara un sistem sport de franare si amortizoarele reglabile.
La interior se distinge tapiseria din piele, material regasit si pe interiorul portierelor. In plus, marginile gurilor de ventilatie sunt cromate iar scaunele au profil supersportiv. Nu a fost comunicat un pret exact pentru creatia baietilor de la Unicates, insa acesta este un amanunt deloc interesant pentru amatorii colectiilor fine de epoca.
Bonus: pe blog-ul Automarket puteti viziona un film cu jucaria germana modificata care demonstreaza in imagini ale televiziunii germane Vox abilitatile motrice ale Trabantului Unicates.
-
Iulian, joi, 07.12.2006 09:26Tapiseria, bat-o vina...
Pacat ca nu ati pus o poza si cu tapiseria, caci din cate vad eu, la aceasta masina doar tapiTeria este din piele... Tapiserii poate vom vedea la masini "tunate" in stil baroc.
-
Mircea Mester, joi, 07.12.2006 09:34Iulian
Ia un dictionar si analizeaza diferentele dintre cei doi termeni. Apoi revino si vezi care e cel corect in context. Bafta.
-
dan ar, joi, 07.12.2006 09:38traby
Excelent, mi-ar placea sa il vad la o liniuta..cum o trage altora...
-
Iulian, joi, 07.12.2006 09:47dictionar
Stiu ca sunt sinonime, doar ca tapiserie are legatura mai degraba cu lucrarile de arta textila, pe cand tapiterie este un cuvant mult mai potrivit pentru a descrie tapitarea scaunelor unei masini. Nu se prea spune tapisarea scaunelor, corect?
-
Dany_El, joi, 07.12.2006 10:00Dar in Romania??
Va fi disponibil pe piata din romania???
-
Alex, joi, 07.12.2006 10:11Trabant
Oricum, Trabantul a fost cea mai buna si cautata masina germana , la vremea respectiva !
-
Valy, joi, 07.12.2006 10:24Ce mai are din trabant
Motorul este schimbat, caroseria schimbata, ampatamentul marit, In afara de faruri ce mai este din trabant?
-
dragos, joi, 07.12.2006 11:10ce mai are din trabant
numele :D
-
Mircea Mester, joi, 07.12.2006 12:18Iulian
Tocmai, ele NU sunt sinonime. Tapiteria este locul in care tapiserul face tapiserii. Tapiseria este materialul finit, materialul textil pe care ne asezam la volan.
-
Patraulea, joi, 07.12.2006 13:46schele?
Ce e cu schelele alea din interior ?
-
Gigi, joi, 07.12.2006 15:19Pentru Patraulea si Valy
Ori esti prost (desi nu cred) ori nu ai auzit de cusca de protectie in caz de rasturare! Daca te rastorni cu pitcoacea aia de masina te-ai face praf! Insa tunerii au montat-o pentru orice sofer mai cu adrenalina in el, sa nu pateasca nimic daca intra sub rotile unui tir sau se rostogoleste in sant/prapastie... Mai are din ea forma de baza, configuratia sistemelor ce o echipeaza (si o echipau) si culoarea tipic nemteasca, formele desavarsite... Voi chiar nu aveti habar de arta? Pe acea vreme era o bijuterie pe roti!!! Acum e o bijuterie a secolului 21- e un BIG SMALL!!!
-
dj`ufx, joi, 07.12.2006 17:45super tare
asa trabant sa tot ai.mi se pare o idee super tare.desi am mai vazut un film nemtesc cu vreo 20 de trabanturi tunate in diverse forme si stiluri.oricum faina idee
-
IONASCU, joi, 07.12.2006 17:49TRABI
Ca un fost TRABANTIST pot spune ca a fost masina visurilor mele de copil.Asta pana am folosit o alta masina tot germana/.Ce a fost a fost, dar pot spune ca, acum, degeaba fac unii tot felul de modificari ! Nu este TRABANTUL nostru de acum 10-50 ani
-
marian, joi, 07.12.2006 21:36:)))
mai ,dar cum poate un sa sustina un asa motor?:)))Arata incocostarcitor cu adevarat.....Pe cand asa ceva si la al nostru Lighean....pardon ,adica Logan....
-
tl-03-ely, joi, 07.12.2006 21:44cea mai lunga masina
Pot sa va spun ca nu am asa minunatie de masina "tunata" dar cu un simplu TRABANT bine ingrijit ii fac pe multi de ras, pe sosea. La noi cand se vorbeste despre aceasta masina, se vorbeste in termeni peiorativi si asta din cauza naturii noastre de romani. Romanul e mester la toate, el trebuie sa repare totul si mai si improvizeaza. De aici au iesit masinile acelea puturoase si fumigene si o gramada de "strutocamile" care au defaimat Trabi-ul. Va spun ca neamtul cand a facut aceasta masina a facut-o foarte buna pentru tehnologia de atunci si ulterior dovedindu-se fiabile si simple le-au mentinut in fabricatie aducandu-le si imbunatatiri. Un TRABANT bun cu reglaje bune nefacute dupa ureche, are demaraj foarte bun, nu scoate fum mai mult decat alta masina, nu se lasa nici in conditii grele de drum si sta demn in fata celorlalte marci. Pentru puterea lui, este cu cateva clase deasupra.
-
minotm, vineri, 08.12.2006 01:39tapitzeria
iuliane ... ce dictionar ai consultat ? tapitzerul cu tapitzeria e una si tapiseria e alta . Tapiseria e acea lucratura de arta cu atze intinse pe cuie ... te asezi tu la volan pe cuie ?
-
adriana, vineri, 08.12.2006 16:30trabant
chiar ma intereseaza.am condus trabant si acum am mare nevoie de o masina mica cu performanta acestui model
-
coana, sâmbătă, 09.12.2006 11:57>COOL
Super tare , arata criminal si nu mai vorbim de performante , au facut un lucru COOL .
-
bebitza, sâmbătă, 09.12.2006 15:20my opinion
vreau shi yo..............
-
Dragos Dinulesc, sâmbătă, 09.12.2006 16:31Despre Trabant
Sa ma refer acum si subiect ! TL-03-ELY are perfecta dreptate ! " Un TRABANT bun cu reglaje bune nefacute dupa ureche , are demaraj foarte bun , nu scoate fum mai mult decat alta masina , nu se lasa nici in conditii grele de drum si sta demn in fata celorlalte marci . Pentru puterea lui , este cu cateva clase deasupra ." Asa este ! Trabantul a fost si este o masina GERMANA ! Am avut Trabant 9 ani si am facut peste 100.000 km cu el si chiar daca s-a mai stricat (ca orice masina , de altfel ) NICIODATA nu m-a lasat in drum . Chiar daca am venit intr-un piston , sau cu un fir de la aprindere lipit cu guma de mestecat , sau in 3 roti si sania fiului meu varata sub burta lui , pt ca mi s-a rupt bascula rotii spate dreapta . Mi-am dorit si eu sa pun un motor Renault de 1721 cmc , cusca de protectie , frane pe disc pe toate rotile , doar ca la noi , acea institutie numita R.A.R. nu mi-a permis omologarea . Voi incerca insa din nou dupa ianuarie 2007 ! Sa-mi tineti pumnii ! Dragos
-
Mircea Mester, sâmbătă, 09.12.2006 20:52DEX
Stimate domn, nu publicam injurii si atacuri murdare pe acest site. Pentru linistea dumneavoastra, permiteti-mi insa sa va citez dintr-o carte care ar trebui sa stea la baza contraargumentarii tuturor parerilor personale, Dictionarul Explicativ al Limbii Romane: TAPITERÍE 1, (2) tapiterii, s.f. 1. Meseria tapiterului. 2. Atelier, prãvãlie în care se lucreazã sau se vând obiecte fãcute de tapiter. TAPISERÍE, tapiserii, s.f. 1. Lucru de mânã cusut pe o canava cu lânã, cu mãtase, cu fir; Tesãturã din lânã sau din mãtase înfãtisând subiecte diverse sau teme alegorice, lucratã manual sau la rãzboi si folositã mai ales la împodobirea peretilor sau a unor mobile. 2. Partea tapisatã a unei mobile. Mentionez ca o varianta acceptata este si "tapiterie". Ceea ce nu exlude in niciun caz termenul cu "s", ci eventual ii intareste autoritatea in contextul dat. Va multumesc.
-
Iulian, luni, 11.12.2006 10:57Dex
Eu sunt de parere ca DEX-ul nu este perfect. E si el facut de oameni. In concluzie parerea mea este ca ar trebui sa se faca o distinctie mai clara intre tapiserie si tapiterie. Tapiseria este o arta in sine. Ei, in acest caz, mi se pare mai logic sa folosim termenul de tapiterie in cazul mobilierului tapitat sau al scaunelor din masina. Este si tapiteria un mestesug onorabil, dar pana la arta mai are putin. Asa ca inainte sa consultati DEX-ul atat de laudat, mai incercati sa folositi si logica... Nu e vina voastra. Pur si simplu nu se mai face scoala de la un timp incoace. Poti sa ai 3 doctorate, daca ai sarit peste clasele 1-8 si mai ales daca le-ai facut dupa revolutie... Totusi, un redactor sef trece printr-un proces de selectie riguros pana sa ajunga in aceasta pozitie. Personal, as astepta mai multa gandire din partea angajatilor mei.
-
petre, marţi, 12.12.2006 02:05lauda bijuteriei de luxe
sunt cei mai tari trabi cea mai tare masina si va ramane o bijuterie
-
paraipam, marţi, 19.12.2006 22:39trabant masina germana
urate urme a lasat comunismul in scara valorica a unora! .....ar cartonu'de ras!
-
dana, joi, 21.12.2006 20:58papaipam
in sfarsit !!!!!!!!!!!1
-
Ciolacu, marţi, 01.05.2007 21:18Adrian
Sunt Trabantist Imi place mult sa vedem alte masini de la noi sa mearga cu o asemenea viteza mi-ar placea unu
-
remi, marţi, 22.05.2007 10:59trabi
pt. toti aia care nu le plac trabiurile , de ce mai pierd timpul sa se uite aici , si inca ceva , cei mai multi nu au nici o bicicleta dar in schimb vorbesc de noi ca avem cartoane , care pe vreme nasoala nu ne ploua nu ne bate vintul , iar lor le dirdiie chilotii prin statii de ratb , la tramvai cu ei ,si in ca ceva , daca le zici de un surub , habar nu au ce e ala .
-
cipi, vineri, 04.01.2008 10:07trabant
parerea mea e foarte buna dar nu cred ca ar strica alta culoare la trabantul acele gri ar fi mai buna culoarea neagra sau alba
-
nutu, sâmbătă, 26.01.2008 13:20traby
ba dc nu bagata mai multe trabanuturii baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dalea tunate baaaaaaa
-
ghita, marţi, 05.02.2008 19:09trabantu
nu am nimic cu trab. si arata destul d bine dar nu e aceea adevarata mai ales exterioru ei ii buna
-
giani, sâmbătă, 09.05.2009 18:16traby
asa este remi multi rad cu gura pana la urechi de trabi insa in zilele ploioase si ar dorii sa aiba unul pt a ajunge acasa asta dupa ce au tremurat vb ta chilotii pe ei si au turturi la nas in asteptarea tramvaiului cat despre masina e super ok mi ar place mult una iti dai seama as da clasa cu ea multor cocalari de trafic care se rup in basini cu cate o rapciuga tunata in spatele blocului care nu mai pot de ras cand aud de trabant
-
florin, marţi, 14.07.2009 12:03trabant
felicitari nemtilor,in curind vom vedea noul trabi care va fi net superior fata de logan
-
florin, marţi, 14.07.2009 12:23trabi
multi nici nu stiu de trabantul 1.1 care s-a produs circa un an si jumatate dar la noi nu s-au importat,sint multe in ungaria,masina este modificata aproape toata,motor,suspensie,etc, pacat
-
Remus, duminică, 10.04.2022 20:59
Va salut. Referitor la trabantul din poze , este facut de un pasionat , pentru el . Poatr face la comanda ce vrea clientul. Masina era si de vanzare acum cativa ani in urma , cu 25000 mii de euro. Modificarile ar fi cam asa : plafon coborat cu 50 mm , stalpi si geamuri taiate si scurtate; interior de audi tt ; motor si cutie de vw lupo 1,6 gti ; mecanica , puntile fata spate de la vw lupo; frane disc fata spate , brembo ; roti oz racing ; faruri cu lupe posibil de la mercedes clasa G
Citeste si
-
TUNING | marţi, 26 iunieBMW M3 a primit un pachet de modificări de la Cam ShaftBMW M3 E92 se pregăteşte să iasă din producţie pentru a primi un înlocuitor, dar tunerii încă dezvoltă pachete pentru acest model. Ultima adăugire pe listă vine de la Cam Shaft, o casă germană specializată în modificări estetice. Citeste tot
-
TUNING | luni, 25 iunieLumma Design a pregătit deja un kit de tuning pentru BMW M6BMW M6 se bucură deja de atenţia tunerilor. Lumma Design a prezentat deja un pachet de tuning pentru coupe-ul de performanţă, care subliniază puternic agresivitatea. Citeste tot
-
TUNING | vineri, 22 iunieFord Focus Estate a primit un pachet de la Loder1899Nemţii de la Loder1899 au dezvoltat un pachet de tuning pentru versiunea Estate a lui Ford Focus. Pachetul complet pleacă de la 3.845 de euro, fără montaj sau vopsire. Citeste tot
-
TUNING | vineri, 22 iunieBMW M5 primeşte un pachet de 660 CP de la Kelleners SportCel mai rapid BMW M5 creat vreodată a fost piesa de rezistenţă a celui mai iute model realizat de tunerii de la Kelleners Sport. Citeste tot
-
TUNING | joi, 21 iunieAston Martin DBS primeşte un pachet în stil Casino Royale de la Kahn DesignTunerii de la Kahn Design, cunoscuţi pentru pachetele excentrice pe care le creează în mod obişnuit, au realizat un pachet discret pentru Aston Martin DBS, pe care l-au numit Casino Royale. Citeste tot
!